În condițiile în care trebuie să ne adaptăm la o nouă realitate, iar așteptările oaspeților se schimbă, ceea ce înainte funcționa bine în materie de marketing, s-ar putea să nu mai dea acum aceleași rezultate. Dacă vrei să aduci cât mai repede oaspeții înapoi în local, va trebui să vii cu noi strategii de marketing pentru restaurantul tău, după epidemia de COVID-19.
Pe măsură ce localurile se redeschid și se reinventează pentru a se adapta la noua „normalitate” post COVID-19, pentru restaurante este mai important ca niciodată să comunice cu oaspeții. Pentru că și ei sunt la fel de nerebdători să ia masa în oraș, pe cât de sunt restaurantele să-i primească și servească.
7 strategii de marketing pentru restaurantul tău, după perioada de COVID-19
Comunicarea cu oaspeții ar trebui să fie un mix bazat pe ce poți face pentru ei, ce le poți oferi și ce măsuri iei pentru siguranța lor. Aceștia sunt cei trei piloni principali de la care trebuie să pornești. Și sunt mai multe metode simple, practice și necostisitoare, pe care le poți folosi ca strategie de marketing. Noi îți dăm câteva idei prin care să dai sfoară-n țară că ai redeschis și ești gata să primești oaspeți, noi și vechi, la tine la masă.
Spune-ți povestea
Orice om de marketing îți va spune că dacă vrei să ai succes, trebuie să ai și o poveste foarte bună în spate! E foarte simplu: imaginează-ți că ești un client care vrea să iasă la un restaurant. Intră pe site, se uită la poze, la meniu, eventual și la un review și cam atât. Dar dacă pe lângă toate acestea descoperă și o poveste despre cum a luat naștere acest restaurant, de ideea de la care a pornit, despre chef-ul care concepe meniul și de unde se inspiră, despre oamenii care servesc la mese, deja restaurantul „prinde viață”, se umanizează.
Clienții au fost dintotdeauna curioși să afle câte ceva despe „bucătăria internă” dintr-un restaurant. Așa a fost mereu. Însă acum, cu atât mai mult sunt curioși să știe ce s-a întâmplat în toată această perioadă. Cum ai supraviețuit? Cum te-ai descurcat? Ce s-a întâmplat cât localul a fost închis? Așadar, fii cât mai transparent cu tot ce a însemnat pandemia de COVID-19 pentru businessul tău și mulțumește-le celor care te-au sprijinit! Povestește-le! Și spune-le și ce faci pentru a le putea oferi din nou cel mai bun serviciu pe care și l-ar putea dori. Cu bune și rele, reluarea activității e o poveste interesantă, pe care ei vor să o afle. Și fie că le-o împărtășești pe site sau în social media, e o metodă foarte bună de a lega o relație bună cu clienții, chiar și înainte de a te vizita fizic.
Spune ce măsuri de siguranță iei
Pe lângă curiozitate, oaspeții tăi mai au un interes foarte important: siguranța lor. Acum e mai important ca oricând să le dai încredere că pot veni la restaurant fără teamă. Așa că ține-i la curent cu tot ce faci și arată-le că te dai peste cap pentru ca riscul de îmbolnăvire să fie redus la minim – atât pentru ei, cât și pentru angajații tăi.
Pentru asta poți face fotografii „din spatele scenei”, care să suprindă cum se face dezinfecția în local, ce măsuri de distanțare ai luat, cum personalul poartă măști și mănuși, cum a trebuit să regândești așezarea meselor și tot așa. E posibil ca oaspeții tăi să aibă tot felul de întrebări, așa că intruiește-ți personalul cu privire la răspunsurile pe care trebuie să le ofere, așa încât să aibă răspuns la orice. Și pune afișe în restaurant și pe website care să suțină ideea că restaurantul e sigur.
De asemenea, e important ca oamenii să știe ce tip de servicii le poți oferi. Unii poate sunt mai precauți și mai așteaptă o vreme până să vină în local. Așa că dacă le oferi în continuare opțiunea de take-out sau delivery, spune-le!
Fă anunțul că redeschizi localul
Fie că restaurantul tău are terasă și deja poți primi din nou oaspeți, fie că aștepți încă decizia autorităților de a redeschide și spațiile interioare, odată ce știi clar când îți poți relua activitatea, va trebui să anunți asta peste tot. Spre exemplu, poți pune afișe la ferestre, cu mesajul „Ne vedem în curând!” și cu noul program de funcționare. De asemenea, postează un mesaj pe site și reamintește-le oaspeților că e necesar să facă rezervare înainte – iar pentru asta te poți folosi de Restograf. Așa oaspeții tăi pot rezerva rapid o masă, în câteva secunde, ai un registru de rezervări digital (gata cu rezervările încurcate sau pierdute!) și poți ține evidența clienților cu Cartea de Oaspeți (nu uita că acest registru de rezervări este obligatoriu!).
Trimite newslettere către baza ta de date și anunță-i că redeschizi (sau lasă-ne pe noi să o facem pentru tine!) și fă postări pe social media de genul „teaser”, care să stârnească interesul oaspeților.
De asemenea, actualizează-ți profilul de business on-line – pe Google, Facebook și Restograf. Asigură-te că orele de funcționare sunt cele corecte, specifică capacitatea restaurantului și numărul maxim de oaspeți pe care îl poți primi în același timp, actualizează meniul și postează promoțiile pe care le desfășori. Prin Restograf poți comunica oaspeților dacă ai oferte speciale pentru ei.
Apropo de asta… e important ca profilul tău din Restograf să fie cât mai complet și mai atractiv! Asta înseamnă să ai poze la zi (atât din local, cât și cu preparate), meniul să fie actualizat, să precizezi specificul restaurantului și tipurile de preparate pe care le oferi, dar și (așa cum spuneam deja) promoțiile pe care le desfășori.
Adu înapoi în restaurant clienții fideli
Adresează-te oaspeților care te vizitau în mod frecvent și care probabil de abia așteaptă să poată lua din nou masa în restaurantul tău. Cu Restograf Manager ai acces la Cartea de Oaspeți digitală, care cuprinde toate informațiile importante despre oaspeții tăi. Ba chiar le poți acorda statut de VIP celor care sunt clienți fideli. Pornind de la această bază de date, fă-ți o prioritate din a trimite oferte speciale tocmai celor care vin frecvent în local, așa încât să se simtă apreciați și să știe că sunt importanți pentru tine. Spre exemplu, poți face o campanie de genul „Ne e dor de tine” pentru a relua legătura cu ei, și trimite-le mesaje de mulțumire sau sondaje de follow-up, după ce au luat masa în restaurant. Sau oferă-le un discount pentru prima masă pe care o vor servi în local, după redeschidere.
Adresează-te celor din proximitatea localului
Fie că este vorba de persoane care locuiesc în apropiere, sau de clădiri de birouri aflate în proximitate, vino cu oferte speciale adresate celor aflați în zona restaurantului tău. Ba mai mult, poți face promoții încrucișate cu alte business-uri aflate în aceeași arie. După ce am stat atât de mult în izolare, oamenii de abia așteaptă un motiv pentru a ieși din casă! Poți chiar organiza o petrecere de redeschidere și să trimiți invitații „vecinilor”.
La fel, targetează ad-urile pe care le desfășori pe social media în funcție de zonă, pentru a ajunge la cei aflați în apropiere.
Asigură-te că restaurantul tău e cât mai vizibil
Dacă ești deja în Restograf, simpla prezență în lista de restaurante îți oferă o expunere mult mai mare către posibili noi clienți. De multe ori se întâmplă ca oaspeții să nu aibă o idee clară despre restaurantul în care vor să ia masa. Și atunci, fie se inspiră din listă, fie caută un anumit specific. Astfel au ocazia de a descoperi localuri noi pe care să le viziteze. Profilul localului tău va fi văzut de către orice vizitator Restograf, în orice moment al zilei.
În al doilea rând, în articolele de pe blogul nostru recomandăm oaspeților tot felul de restaurante în care să ia masa și le spunem și motivele pentru care ar trebui să le aleagă. Iar la final îi trimitem direct în pagina din care pot face rezervarea doar cu câteva clickuri.
Newsletterul nostru este o altă modalitate prin care restaurantul tău poate fi promovat utilizatorilor noștri. Nu în ultimul rând, există și alte metode personalizate de promovare, pe care le putem discuta punctual.
Fii activ în social media
Fotografii, videoclipuri, hashtag-uri, concursuri – folosește cât mai multe din instrumentele pe care rețelele de socializare ți le pun la îndemână! Cu toții am dus dorul socializării și suntem avizi de o ieșire în oraș. Iar concursurile sunt o bună metodă să încurajezi oaspeții să folosească hashtags sau să posteze chiar ei fotografii pe paginile lor, în timp ce savurează mâncarea ta. Văzându-i pe ei ce bine se simt, vor fi și alții care vor dori să încerce aceeași experiență.
Și nu uita că poți conta și pe ajutorul nostru! Acum beneficiezi GRATUIT de Restograf, cel mai simplu și eficient sistem de rezervări on-line din România. Află mai multe detalii aici.
Citește și: