De ce să folosești o aplicație de rezervări pentru restaurante? Păi ia gândește-te… Care este primul lucru pe care și-l dorește orice proprietar din industrie? Cât mai mulți oaspeți! Și de ce depinde bunul mers al lucrurilor? De o cât mai bună organizare! Ei bine, o astfel de aplicație îți este de ajutor în ambele situații.
Obiceiurile sunt greu de schimbat, e adevărat. Ne învățăm cu un anumit stil de a face lucrurile, ne situăm într-o zonă de confort și ne e bine așa. Dar ce s-ar fi întâmplat dacă toată lumea ar fi gândit astfel? Rămâneam la lumina lumânării și la trăsurile trase de cai! Exagerez, e drept. Dar cine ar fi zis că la un moment dat vom ajunge să comandăm taxiul printr-o aplicație, fără a suna? Sau cine ar fi crezut că ride-sharing-ul ar putea deveni cu adevărat o variantă (și încă una preferată de mulți dintre noi)? Și ia zi… îți mai imaginezi astăzi cum ar fi fără POS?
Lumea evoluează, așteptările și comportamentul oaspeților se schimbă, iar tu trebuie să ții pasul! Asta ne-am dorit și noi, la Restograf. Pe de o parte să le oferim iubitorilor de restaurante o platformă care să le ușureze viața și să transforme orice rezervare la restaurant într-un gest simplu și firesc, cu un răspuns în timp real, de fiecare dată. Iar pe de altă parte, să sprijinim restaurantele să crească și să se dezvolte, dar și să gestioneze mai ușor rezervările. Cu alte cuvinte, o soluție modernă de management pentru localuri.
Cum funcționează o aplicație de rezervări la restaurante
Vrei ca toată lumea să descopere cât de gustoasă e mâncarea pe care o pregătiți cu drag, cât de rece este berea și cât de prietenoși sunt angajații tăi. Restograf te ajută să ajungi la cea mai cool comunitate de oameni pasionați de experiențe culinare inedite. Prin intermediul nostru, ei află ultimele noutăți despre tine, iar vizibilitatea localului în mediul online crește.
Practic, oricine își face un cont pe site-ul sau în aplicația Restograf poate face o rezervare online la restaurant, în doar câteva secunde! Aleg restaurantul de care sunt interesați, ora pe care o doresc (selectează unul dintre segmentele orare disponibile), numărul de persoane, click și gata. Primesc confirmare pe loc! Mai multe rezervări, în timp real, 24h din 24h. Fără să mai ai grija unei persoane care să răspundă la telefon, fără încurcături și neînțelegeri. Prin Restograf Manager, softul de management al rezervărilor pe care îl folosești, ești anunțat că ai primit o rezervare, apoi aloci oaspeților o masă (ai la dispoziție harta personalizată a meselor din restaurant, pe care o punem la punct pentru tine).
Pare complicat? Nu e! Și durează chiar mai puțin decât ar lua să treci o rezervare în caiet. Sistemul este foarte ușor de folosit și oricine din local poate învăța cum să o facă. E posibil să întâmpini rezistență din partea unora dintre angajați, dar ca orice lucru nou care se învață, cu timpul va deveni un obicei, un automatism. Iar la final ai să descoperi că permite gestionarea rapidă și simplă a tuturor tipurilor de rezervări (fie că îți vin din online, aplicații mobile, widget, e-mail, rețele sociale, telefonice, walk-in etc.)
Beneficiile unui asemenea sistem
La prima vedere, principalul beneficiu este că o aplicație de rezervări la restaurante îți aduce mai mulți oaspeți. Parțial, este adevărat. Dar mai sunt și alte aspecte foarte utile! Totul e să ai disponibilitatea și voința de a le pune în aplicare. Și revin la ideea principală – nu e ușor să schimbi mentalitatea, dar asta nu a oprit niciodată evoluția lucrurilor!
1. Obții mai multe rezervări
Știai că 44% din oaspeți își fac o rezervare de pe computer? Și că aproximativ 56% folosesc mobilul pentru a face o rezervare online? Sau că în 2019 aplicațiile mobile au avut 204 miliarde de download-uri? Lumea se schimbă și e timpul să acceptăm ideea!
Cu o aplicație de rezervări la restaurant, oaspeții au acces mult mai facil, online, la restaurantull în care doresc să ia masa. Oriunde ar fi, la orice oră, cu un singur click au obținut masa! Și nici nu mai sunt nevoiți să piardă timpul la telefon (la care, apropo, poate nu răspunde nimeni, ori sună ocupat – ceea ce înseamnă că îl poți pierde de client).
2. Atragi oaspeți noi
Odată listat în Restograf, oricine poate vizita pagina restaurantului tău. Acolo va găsi o scurtă descriere, fotografii, adresa, dar pot vedea și meniul, specificul restaurantului, program și alte detalii de interes.
În plus, ești promovat la nivel național, obții mai multă vizibilitate și astfel ai acces la un alt segment de clienți, care poate nu te cunosc încă.
3. Management simplu al rezervărilor
Așa cum îți spuneam, softul Restograf Manager îți permite să gestionezi rapid și simplu toate tipurile de rezervări – adică nu doar cele care îți vin din site-ul sau aplicația Restograf, ci și pe cele telefonice, din site-ul ori rețelele sociale, sau chiar și walk-in. Iar cu harta personalizată a meselor poți face această gestiune în timp real, așa încât să știi în orice moment nivelul de încărcare a meselor. În felul acesta ușurezi munca managerilor de local. (Știai, spre exemplu, că un angajat care se ocupă acum de rezervări pierde aproximativ 25% din timpul său de lucru?).
Ia gândește-te… dacă lași clientul să-și aleagă singur masa, nu vei mai putea „jongla” cu rezervările și poți pierde oaspeți pentru că acea masă nu este liberă. Pe când dacă îi aloci tu o masă, ai control mai mare.
Toate rezervările vor fi stocate în același sistem și le vei putea accesa oricând ai nevoie, de oriunde, fără a-ți face griji că vei uita sau rătăci vreuna. Iar tu poți știi tot ce se întâmplă îm restaurantul tău, 24h din 24h, fără ca măcar să fii acolo.
4. Ai acces la statistici și la informații despre oaspeți
Care este, de obicei, gradul de ocupare a restaurantului? Care sunt cele mai frecventate zile și ore? Cât timp petrec oaspeții la masă? Ce tip de clienți ai? Care sunt oaspeții fideli, de câte ori te vizitează, cât timp petrec în restaurant și ce preferințe au? Care este valoarea medie pe care o lasă în restaurant? Știi zilele lor de naștere?
Cu Restograf Manager ai acces la tot felul de informații și statistici esențiale pentru afacerea ta. Ajungi să îți cunoști oaspeții foarte bine, să fii pregătit pentru vizita lor și chiar să-i surprinzi plăcut, așa încât să le dai motive să revină, să-i fidelizezi. Cartea de oaspeți digitală devine astfel baza de date cu toate informațiile necesare despre oaspeții tăi, adunate într-un singur loc (fără agende sau fișiere excel care doar centralizează date, dar nu-ți furnizează statistici).
Iar toate aceste informații se vor dovedi utile atât din punct de vedere al calculelor financiare, dar mai ales pentru strategiile de marketing. Poți să îți definești exact clientela, să știi cărui target te adresezi și să gândești campanii „croite” pe măsura lor.
5. Primești review-uri corecte
Poate nu pare atât de important la prima vedere, dar să știi că majoritatea oaspeților au la fel de multă încredere în review-urile online ca într-un prieten sau membru al familiei. Și de multe ori iau decizia de a merge sau nu într-un restaurant, pe baza comentariilor lăsate de alți oaspeți vizavi de acel local.
Prin Restograf, oricine a onorat o rezervare este îndemnat să lase un review (ne ocupăm noi de asta). Doar aceștia pot lăsa un comentariu și acorda un rating localului (asta înseamnă că nu există posibilitatea unor review-uri false). Iar tu le poți răspunde (astfel încât, dacă opinia este negativă, să îndrepți lucrurile).
Cum ești promovat dacă te înscrii în Restograf
În primul rând, simpla prezență în lista de restaurante îți oferă o expunere mult mai mare către posibili noi clienți. De multe ori se întâmplă ca oaspeții să nu aibă o idee clară despre restaurantul în care vor să ia masa. Și atunci, fie se inspiră din listă, fie caută un anumit specific. Astfel au ocazia de a descoperi localuri noi pe care să le viziteze. Profilul localului tău va fi văzut de către orice vizitator Restograf, în orice moment al zilei.
În al doilea rând, în articolele de pe blogul nostru recomandăm oaspeților tot felul de restaurante în care să ia masa și le spunem și motivele pentru care ar trebui să le aleagă. Iar la final îi trimitem direct în pagina din care pot face rezervarea doar cu câteva clickuri.
Newsletterul nostru este o altă modalitate prin care restaurantul tău poate fi promovat utilizatorilor noștri.
Nu în ultimul rând, există și alte metode personalizate de promovare, pe care le putem discuta punctual.
E normal să ai întrebări, de aceea echipa noastră este mereu la dispoziția ta, gata să îți explice, să te ghideze și să îți ofere asistență la fiecare pas!
Așa că, ce zici? Uităm de pix și hârtie și ținem pasul cu tehnologia?