Deși în România noțiunea de sistem de management al rezervărilor este relativ nouă, în Statele Unite, Europa și Asia ea a apărut de aproape 20 de ani și este folosită de mare parte din resturantele din aceste zone.
O aplicație de rezervări simplifică și organizează foarte bine activitatea unui restaurant, ajută la cunoașterea clientului și obiceiurilor lui, și în plus aduce rezervări noi.
Am identificat 4 trenduri care par să crească și să ajungă direcții în 2020: ingredientele crescute local, mâncarea proaspătă, obiceiul de a mânca sănătos și autenticitatea. Le recunoașteți? Și în România se discută mult despre ele.
Conceptul de local sourcing a apărut la începutul anilor 2000, iar Statele Unite a devenit unul din principalele criterii în alegerea restaurantului la care vrei să mergi. 66% din americani spun că preferă să viziteze un restaurant care oferă preparate făcute cu ingrediente produse local. Ceea ce merge mână în mână cu faptul ca 70% vor să mănânce sănătos, iar mâncatul sănătos implică și produse proaspete. Care, ca să fie proaspete, trebuie să provină din apropiere, nu-i așa?
În România din ce în ce mai multe restaurante adoptă acest trend. L-am regăsit de exemplu la Maize farm to table sau rețeaua clujeană Marty, ambele exemple de succes în domeniul restaurantelor.
TIPS
Ce e important pentru clienți pentru ca implementarea acestui concept într-un restaurant să dea roade:
- Să fie autentic. Au existat foarte multe situații în lume în care restaurantele nu lucrau în mod real cu producătorii locali, sau lucrau pentru o cantitate/perioadă mai mică decât promovau către clienți. Cea mai bună metodă să îți pierzi clienții e să încerci să îi păcălești.
- Să fie bine comunicat. Detalii despre furnizorii locali trebuie să se găsească în meniu, pe site-ul restaurantului și pe paginile lui de social media, dar și în campaniile de promovare.
- Să aibă o poveste. Clienții vor să știe nu numai cine și ce produce, dar și povestea micului producător – cine e, cum a ajuns să facă agricultură, ce e special la produsele lui.