De cele mai multe ori când se vorbește despre îmbunătățirea stilului de management în lumea restaurantelor, se face referire la aspecte care țin strict de organizare și logistică. Dar cum rămâne cu tine, managerul, cel care dictează direcția?
Pentru un profesionist, „școala” nu se termină niciodată. Iar dacă citești aceste rânduri, înseamnă că ești interesat de cum poți deveni un lider mai bun. Foarte bine, căci tot ceea ce faci afectează, într-un fel sau altul, un anumit aspect al restaurantului – de la calitatea preparatelor, la atmosfera localului și până la conduita angajaților. Așa că, până la a găsi noi metode prin care să îmbunătățești afacerea, gândește-te întâi la ce ai putea face pentru a-ți îmbunătăți stilul de management. Iar în acest articol vei găsi 9 sugestii care îți pot fi de ajutor.
Adoptă o atitudine pozitivă
Poate pare greu de crezut, dar atitudinea ta pozitivă (sau lipsa ei) poate influența în mod decisiv atmosfera din întregul restaurant – inclusiv starea de spirit a clienților. Dacă ai o atitudine negativă, o vei transmite angajaților iar aceștia, la rândul lor, o vor transmite oaspeților. În final, aceștia vor rămâne în minte cu o experiență neplăcută. Iar asta este rețeta dezastrului. Așadar, încearcă să adopți o atitudine pozitivă. Desigur, este inevitabil ca uneori să te enervezi sau să fii iritabil, dar încearcă să îți amintești motivul pentru ai fost atras de acest job din start. Pasiunea este cea care alimentează starea bună de spirit, iar acest lucru poate îmbunătăți fiecare aspect al afacerii.
Fii transparent cu angajații
Este un aspect important al managementului unui restaurant în secolul 21. În special angajații din generația Millennials vor să știe ce și cum se întâmplă în restaurant. Iar asta derivă din nevoia generațiilor tinere de a se simți conectate, parte integrantă din ceva mai mare ca ei. Dacă poți să fii transparent cu angajații, se vor simți mai mult ca fiind parte dintr-o echipă, vor fi implicați și motivați să dea tot ce e mai bun.
Spre exemplu, organizează întâlniri regulate cu personalul pentru a le comunica ce mai e nou la nivel de afacere. Iar în timpul programului, comunică permanent cu ei, ca să fii și tu la curent cu ce se întâmplă. Și nu uita să îi încurajezi atunci când este nevoie.
Fii un model de stabilitate
Lumea restaurantelor este una extrem de instabilă. Azi diferă de mâine, care diferă de poimâine. Iar acest lucru își poate pune amprenta asupra eficienței angajaților, care nu știu la ce să se aștepte de la o zi pe alta.
Tu ești cel care le oferă stabilitatea de care au nevoie pentru a-și face bine treaba. Din nou, comunică mereu cu ei și fii constant în așteptările pe care le ai.
Planifică în avans
Pentru a da randament, este important să-ți planifici din timp activitatea. Anticipând nevoile și problemele care pot apărea și abordându-le într-o manieră proactivă, poți minimiza impactul negativ al stresului și haosului zilnic.
Încearcă să faci o listă cu lucrurile pe care le ai de făcut în următoarele câteva luni. Apoi prioritizează task-urile în funcție de importanță și treci la treabă. Dacă „angajează un nou ospătar în locul celui care pleacă” sau „fă inventarul” sunt trecute în agendă, ar trebui să fie cap de listă. Cu cât te ocupi mai repede de astfel de aspecte, cu atât mai ușor va fi să eviți problemele pe care le implică.
Inovează
Poate părea că nu e foarte mult loc pentru inovație în afacerea asta, dar te înșeli. Fie că vrei să găsești o tehnologie mai simplă de POS, cauți producători locali de la care să te aprovizionezi, sau un soft mai bun pentru contabilitate, toate sunt metode de a îmbunătăți afacerea.
Spre exemplu, un soft de gestiune a oaspeților și rezervărilor precum Restograf, ușurează considerabil munca managerilor de local și oferă acces la statistici clare cu privire la oaspeții care vizitează localul. Și sunt astfel de inovații cele care te ajută să ai succes.
Delegă sarcini
În cele mai multe zile, sunt pur și simplu prea multe lucruri de făcut încât să le poți gestiona singur pe toate. De aceea este important să înveți a delega din sarcini. Începe de la treburile mărunte, pe care să le dai în grija oamenilor de încredere. Astfel te vei putea concentra pe lucrurile importante.
În plus, astfel le arăți angajaților că ai înceredere în ei, iar ei au ocazia să intre în contact cu ceea ce implică gestionarea zilnică a restaurantului.
Asumă-ți greșelile
Cu toții greșim. Este, pur și simplu, o realitate. Și doar pentru că ești manager, nu înseamnă că faci excepție de la regulă. Important este însă, nu să te concentrezi asupra greșelii, ci pe cum poți îndrepta lucrurile. Asta înseamnă să-ți asumi responsabilitatea, să depășești momentul și să găsești o soluție.
Mai mult, poți profita de ocazie pentru a da un exemplu: într-o ședință de personal spune-le tuturor ce s-a întâmplat și încercați împreună să găsiți o rezolvare. Astfel îți încurajezi oamenii să procedeze la fel când vor greși, la rândul lor.
Organizează training-uri
Nimeni nu vrea să lucreze pentru cineva pe care nu-l admiră și care nu vine în sprijinul lor. Și cum fluctuația de personal este una dintre cele mai mari provocări ale unui manager în ziua de azi, este cu atât mai important să-ți păstrezi oamenii harnici, inteligenți și onești. Cum poți face asta? Cea mai eficientă metodă, pe lângă motivare și apreciere, este de a investi în dezvoltarea lor profesională.
Așadar, stabilește întâi ce tip de cursuri ar fi cele mai potrivite și care ar aduce cele mai multe beneficii nu doar pe termen scurt, ci și pe termen lung. Și apelează la firme specializate care pot veni cu materialele și cursurile necesare, precum și susține trainingul.