Dacă organizezi petreceri de Crăciun în restaurantul tău, este important să dai lumii de știre! Pe final de an, multe companii caută un spațiu care să le găzduiască petrecerea firmei. Și este important să profiți de ocazie!
Evenimentele private sunt o metodă excelentă pentru a atrage un plus de profit, oferindu-le totodată oaspeților tăi o experiență memorabilă. Și dacă în restul anului asta înseamnă, mai degrabă, zile de naștere sau vreo ocazie specială, de Sărbători sunt o mulțime de petreceri corporate, de final de an.
Spațiul de care dispui este cel mai important aspect de care trebuie să ții seama. Însă nu se rezumă totul doar la asta. Tocmai de aceea, reține că nu trebuie să promovezi doar locul în sine, ci evenimentul deosebit care se poate ține acolo. Odată ce le creezi oamenilor o imagine a modului în care se pot distra și simți bine, vor dori să facă o rezervare.
Mulți proprietari de restaurante fac greșeala de a crede că, doar pentru că au un local mare, spațios și frumos amenajat, este suficient să atragă oaspeți. Iar ei nu trebuie să facă nimic pentru asta. Din păcate, nu e așa simplu! Va trebui să pui la punct un plan de marketing și să vii cu idei bune, așa încât să te numeri printre primele opțiuni atunci când se pune problema „Noi unde facem petrecerea de Crăciun?”. Noi îți dăm câteva idei despre cum poți pune asta în practică.
Folosește-te de canalele deja existente
Nu e cazul să reinventezi roata când vine vorba de a-i atrage pe cei care doresc să organizeze un eveniment privat. Primul pas pe care îl poți face este să te folosești de canalele de comunicare pe care deja le folosești. Fă anunțul pe paginile de social media, postează ceva pe website și trimite newsletter. Te poți folosi de toate aceste metode pentru a expune tuturor oferta ta pentru petrecerile de Crăciun.
Nu uita că în Restograf ai posibilitatea de a anunța ofertele tale speciale. Iar petrecerile private pot fi incluse în această categorie.
Creează conținut care atrage privirea
Una dintre greșelile frecvente (sau dacă nu „greșeli”, măcar un aspect care ar putea fi îmbunătățit) este aceea de a posta o poză cu restaurantul gol, fără oaspeți. Asta în ideea de a se vedea mai bine cum este amenajat. Însă este important să faci în așa fel încât oamenii să-și imagineze cum ar fi să participe la o petrecere acolo.
Chiar dacă spațiul este foarte frumos, vei obține mult mai multe aprecieri dacă postezi o fotografie în care locul este plin de oameni care se distrează în timp ce iau masa și servesc un pahar. Poți folosi o poză de la un eveniment anterior. Sau organizează o scurtă ședință foto, așa încât cei cărora te adresezi să-și imagineze cum ar arăta evenimentul lor dacă l-ar organiza la tine. Scopul este să-i faci să zică „Oh, locul ăsta ar fi perfect pentru petrecerea noastră!”.
Scoate în evidență unicitatea localului
Da, este important să menționezi că restaurantul tău are X m². Sau un anumit număr de locuri (dacă spațiul este generos). Dar mai mult de atât, contează acel ceva unic, doar al tău, ceva care face localul să fie deosebit.
Pune-te în locul celor care au de organizat petrecerile de Crăciun și gândește-te ce anume le oferă restauratul tău așa încât evenimentele lor să fie reușite. Poate fi vorba de un preparat special, de muzică sau de orice altceva face ca localul tău să se remarce printre celelalte.
Apoi construiește mesajul în jurul acelui aspect și folosește un limbaj informal, ca și cum te-ai adresa direct persoanei pe care vrei să o convingi.
Adresează-te celor care au mai organizat petrecerile de Crăciun la tine
Cele mai mari șanse de rezervare vin tot din partea foștilor oaspeți. Adică cel mai ușor de convins sunt cei care au mai organizat și în trecut o petrecere la tine. Așa că, dacă nu ai făcut-o deja, e momentul să îi contactezi. Odată ce un eveniment privat ia sfârșit, asta nu înseamnă și că relația cu oaspeții respectivi trebuie să se încheie. Din contră, cu cât mai mult reușești să ți-i apropii în timp, cu atât acele persoane vor deveni ambasadorii brandului tău. Nu uita să adaugi în baza ta de date contactul organizatorului, așa încât să îl poți aborda pe viitor și pentru alte evenimente private.
Urmărește evoluția avută
Una din cele mai mari greșeli pe care restaurantele le fac este de a nu măsura progresul și cifrele legate de organizarea evenimentelor private. Este important să ții o evidență a felului în care performezi la acest capitol, așa încât să-ți dai seama ce funcționează și ce nu. După ce implementezi o nouă strategie de marketing, urmărește să vezi câte rezervări reușește să atragă. De asemenea, te poți ghida după rapoartele de anul trecut privind petrecerile de Crăciun, pentru a-ți stabili obiectivele pe anul acesta. Cu Restograf ai acces la tot felul de statistici clare cu privire la oaspeții care îți vizitează localul, în funcție de criteriile relevante pentru tine.