Ai creat o pagină de Facebook pentru restaurantul tău dar nu ai reușit, deocamdată, să aduni prea multe aprecieri? Îți spunem noi ce poți face pentru mai multe like-uri la pagina ta.
Ok, deci ai făcut primul pas. Dar o pagină care nu are prea multe aprecieri nu doar că se dovedește a fi inutilă, ba mai mult, poate face mai mult rău în ochii celor câțiva care te vizitează. Ia gândește-te, tu în cine ai avea mai multă încredere – într-o pagină cu 5 like-uri, sau într-una cu 5.000? Cu cât mai multe aprecieri strângi, cu atât ai mai multă credibilitate și poți atrage mai mulți oaspeți în restaurant.
O modalitate de a face acest lucru este să investești în Facebook ads. Astfel poți targeta anumite grupuri țintă de persoane. Însă pentru asta ai nevoie de un buget sănătos și de ceva răbdare. Și atunci, cum poți lua mai multe like-uri și strânge mai mulți fani pe pagina restaurantului, fără a cheltui prea mult?
Creează conținut la care oamenii să dea share
Și asta pentru că este una din activitățile preferate ale tuturor. Vezi ceva ce-ți place pe Facebook și automat îi dai share. Când cineva distribuie conținut de pe pagina ta, prietenii săi îl văd și astfel obții mai multă expunere. Unii dintre ei se vor întoarce apoi la tine și vor da un like paginii tale. Așa că este important să recurgi la „ajutorul” fanilor pe care deja îi ai, convingându-i să împărtășească prietenilor ce au descoperit pe pagina ta. Și ai să vezi ce impact are acest lucru.
Și atunci, cum creezi conținut care să merite a fi distribuit mai departe?
1. Postează constant
Consecvența este unul din aspectele cheie în social media. În ceea ce privește Facebook, ar trebui să ai câte o postare zilnică. Rupe-ți câteva minute din program pentru a concepe în fiecare zi câte o postare foarte bună, mai bine decât mai multe, dar care nu incită cu nimic, nu duc la nicio conexiune cu fanii tăi. În plus, dacă postezi prea des, conținutul se poate pierde în mulțime și vei pierde atenția fanilor tăi.
2. Folosește imagini și video
Postările bune însoțite de fotografii sau video sunt cele care atrag cele mai multe share-uri și devin virale. Așa se explică de ce Instagram și Pinterest sunt din ce în ce mai populare.
Găsește imagini bune, relevante, care să atragă privirea și folosește-le. Sau fă videoclipuri din restaurant ori din bucătărie. Nu ar fi o idee rea să apelezi la un fotograf profesionist care să-ți pozeze preparatele cât mai frumos – calitatea unei imagini contează foarte mult în ochii privitorului!
3. Scrie un headline care prinde
Headline-ul este acea frază de început menită să atragă atenția. Sigur ți s-a întâmplat și ție să citești ceva interesant pe Facebook și să nu te poți abține să dai click. Ideea e să reușești să faci și tu același lucru, pentru că este o strategie care dă rezultate.
În medie, 8 din 10 oameni citesc headline-ul dintr-o postare. Cu toate acestea, doar 2 din 10 vor da click pentru a citi mai departe. Asta înseamnă că succesul unei postări (și de aici, mai departe, șansele de a obține like-uri) depind de cât de interesante sunt acele cuvinte introductive. Este prima impresie, care fie convinge, fie determină cititorul să treacă cu vedere peste ce ai postat.
4. Fii tu însuți
Fanii adunați pe Facebook sunt fani deoarece le place localul tău. Așa că fii cât mai autentic și încearcă să păstrezi acel ton care este în conformitate cu brandul tău. Nu posta ca un robot – nimeni nu vrea să citească ceva care sună plictisitor și care nu creează nicio conexiune.
5. Nu te complica
Twitter are o limită de 280 de caractere pentru o postare. Iar explicația e simplă: dacă nu îți sunt suficiente încât să convingi oamenii să dea click, înseamnă că informația nu este destul de interesantă. Cu cât o postare este mai ușor de citit, în cât mai puțin timp, cu atât cresc șansele să fie citită.
6. Fii relevant
Ești în domeniul restaurantelor, al gastronomiei, așa că postările tale trebuie să fie pe aceste teme. Nu ai de ce să discuți pe Facebook-ul restaurantului despre politică sau despre vreo vedetă care cine știe ce a ai făcut. Folosește social media pentru a-ți promova afacerea, pentru a posta despre preparatele tale sau despre evenimentele pe care le găzduiești… sau orice ar putea fi relevant pentru fanii paginii tale.
7. Oferă lucruri de valoare
Nu posta ceva doar de dragul de a posta. Oferă o informație de valoare de fiecare dată și dă-le oamenilor un motiv de a o împărtăși prietenilor. Pune-ți întrebarea: „dacă aș fi un fan al paginii, mi s-ar părea interesantă postarea asta, aș vrea să o arăt și altora, sau aș trece cu privirea mai departe?”.
8. Fă concursuri
Un concurs îți poate motiva fanii să dea like și share postării tale, dar și să posteze chiar ei ceva despre restaurantul tău. Gândește-te la un concurs interesant, așa încât să atragi și să implici mai mulți oameni și oferă un premiu atractiv. Spre exemplu, pune-i să posteze o poză în timp ce iau masa la restaurant și premiază-l pe cel/cea care adună cele mai multe like-uri – îi poți oferi o masă gratuită în localul tău.
9. Folosește un call-to-action
Fiecare postare ar trebui să includă un îndemn la o acțiune. Nu e suficient să afirmi ceva sau să povestești pur și simplu o întâmplare. Asigură-te că postările fac trimitere în site-ul restaurantului sau pe blog.
De asemenea, nu strică să îți rogi urmăritorii să dea like, share sau să comenteze ceva. Cere-le părerea, încearcă să-i implici cât mai mult și formează o comunitate în jurul brandului tău.
10. Găsește momentul optim
Algoritmul rețelelor sociale este tot timpul în schimbare și devine din ce în ce mai greu ca postările pe Facebook să ajungă la destinatarii finali. De aceea este important să găsești cel mai potrivit moment din zi în care să scrii ceva. Cel mai bine este să testezi, să vezi ce anume funcționează.
Multe voci spun că cel mai bine este să postezi joia și vinerea. De ce? Pentru că, cu cât oamenii sunt mai liberi, mai puțin ocupați la job, cu atât mai mult cresc șansele să stea pe Facebook. De aceea, finalul săptămânii este un moment oportun.
În ceea ce privește orele, de preferat este între 13.00-15.00 dupamiaza sau seara. Dimineața oamenii sunt mai concentrați asupra muncii, dar după pauza de prânz își mai pierd din această concentrare și simt nevoia să mai ia câte o pauză.
Și dacă tot am stabilit cum poți face să crești numărul de urmăritori ai paginii tale de Facebook, află și cum poți folosi rețelele de socializare pentru a dezvolta diverse strategii de marketing.
Află care sunt trendurile dintr-o analiză Facebook pentru restaurante.