Mancarea nesanatoasa, prilej de rasfat pentru romani! 73% dintre bucurestenii care iau masa in oras in mod regulat prefera sa se rasfete cand merg la restaurant, arata un studiu efectuat de Unilever Food Solutions*. Pentru ca percep iesirile la masa ca fiind ocazii speciale, oamenii comanda feluri de mancare nesanatoase. Acelasi studiu arata ca 70% dintre cei chestionati cred ca obezitatea este intr-adevar o problema in tara noastra.
Organizatia Mondiala a Sanatatii estima ca, in 2008, 1,5 miliarde de adulti erau supraponderali. Dintre acestia, 500 de milioane erau obezi. Pana in 2015, numarul supraponderalior va creste la 2,3 miliarde, iar cel al obezilor – la 700 de milioane. Conform aceleiasi surse, in 2008, 51% dintre adultii romani erau supraponderali, iar 19,1 % obezi**. Printre cauzele principale ale acestei epidemii se numara sedentarismul si alimentatia necorespunzatoare.
Mancarea sanatoasa este considerata scumpa, nesatioasa si mai putin gustoasa de catre persoanele care iau frecvent masa in oras, atat la nivel local, cat si la nivel global***. 57% dintre respondentii de la nivel global cred ca mancarea sanatoasa este mai scumpa (cei mai multi dintre acestia fiind in Polonia – 69%, si cei mai putini in Marea Britanie – 46%). Comparativ, 78% dintre bucuresteni spun ca mancarea sanatoasa are un pret mare.
Global, mai mult de 4 din 10 respondenti considera ca mancarea sanatoasa nu este suficient de satioasa. In Bucuresti, mai mult de jumatate din persoanele chestionate au fost de acord cu aceasta afirmatie. Felurile de mancare sanatoase sunt percepute ca mai putin atragatoare de o treime din cei chestionati la nivel global. 63% dintre persoanele intervievate la nivel local spun ca optiunile sanatoase puse la dispozitia lor de catre restaurante nu par gustoase.
“Consumatorii nu considera mancarea sanatoasa nici atragatoare, nici accesibila.Una dintre problemele pe care le-a scos in evidenta studiul Perceptions and Practices related to Healthy Eating este aceea ca oamenii cred ca nu isi pot permite mancarea sanatoasa. Mai mult, nu o considera gustoasa, astfel ca nici nu fac eforturi pentru a o consuma mai des“, declara Maria Gavrilescu, Channel Marketing Leader la Unilever Food Solutions Romania. “Romanii sunt insa constienti ca ar trebui sa o faca – 56% dintre cei care iau in mod regulat masa in oras cauta optiunile sanatoase din meniuri. Ce lipseste in acest moment este o solutie pentru a schimba perceptia – mancarea sanatoasa poate fi facuta gustoasa si accesibila. Pentru ca acest lucru sa fie posibil, este nevoie ca industria alimentara sa ia masuri pentru a educa si corecta obiceiurile proaste.”, a mai adaugat aceasta. Respondentii studiului local considera responsabili pentru a imbunatati calitatea mancarii proprietarii de restaurant, apoi producatorii de ingrediente si bucatarii.
Conform studiului global efectuat de Unilever Food Solutions, cel mai inalt grad de interes pentru pentru optiunile sanatoase din meniuri a fost aratat in Indonezia si China (80%). La polul opus se afla rusii (doar 40% dintre ei cauta in meniu feluri sanatoase).
* Studiul Perceptions and Practices related to Healthy Eating a fost realizat in martie 2012 de IMAS Marketing si Sondaje pentru Unilever Food Solutions pe un esantion de 300 de respondenti cu varste intre 18 si 64 de ani, din Bucuresti, care iau masa in oras cel putin o data pe saptamana pentru micul dejun, pranz sau cina. Aceste persoane se caracterizeaza printr-un venit peste medie (peste 1500 lei/luna) si educatie medie si superioara.
http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs311/en/index.html
http://www.euro.who.int/en/what-we-do/health-topics/disease-prevention/nutrition/facts-and-figures
http://www.who.int/nmh/countries/rou_en.pdf
*** Seductive Nutrition este cel de-al treilea raport Raport Global Privind Meniurile realizat de Unilever Food Solutions. Cercetarea a fost realizata de BrainJuicer, in parteneriat cu Salt PR, pe baza unui chestionar aplicat unui numar de 5000 de oameni din 10 tari (SUA, Marea Britanie, China, Germania, Rusia, Brazilia, Turcia, Polonia, Africa de Sud si Indonezia), care mananca in oras cel putin o data pe saptamana.
Despre Unilever Food Solutions
Unilever Food Solutions (UFS) este sursa de inspiratie si consultantul de incredere al bucatarilor profesionisti. Unilever Food Solutions (UFS), divizia specializata de solutii gastronomice a companiei Unilever, se adreseaza bucatarilor din 74 de tari, oferind ingrediente si servicii profesionale. Ingredientele pot salva timp pretios in bucatarie, fara sa compromita gustul si calitatea preparatelor. Portofoliul din Romania cuprinde cateva dintre cele mai cunoscute branduri globale, precum Knorr, Lipton si Hellmann’s.
Unilever Food Solutions este in industria gastronomica inca din 1880. La nivel global, compania are 4700 de angajati, cat si cea mai mare echipa interna de bucatari din intreaga industrie.