Ianuarie este o lună în care lucrurile se mișcă mai greu, indiferent de domeniul afacerii. Adevărata provocare constă în a găsi idei de atragere a clienților în restaurantul tău. Promoții, evenimente, parteneriate și social media – sunt cele patru mari direcții de la care poți porni.
Fără alte sărbători sau evenimente speciale la orizont, cel puțin nu până la Ziua Îndrăgostiților, perioada aceasta este dificilă pentru restaurante. Unde mai pui că oaspeții pe care i-ai aștepta, în mod normal, vor să facă acum economii (după cât au cheltuit de Sărbători), să slăbească, sau să mănânce mai sănătos. Mai ia în calcul și starea de letargie care îi cuprinde pe mulți la început de an, sau faptul că preferă să stea în casă decât să dea cu nasul de frig, și vei obține un tablou nu foarte optimist. Dar… există speranță!
Cele mai bune 11 idei de atragere a clienților
Cu un mix de marketing inteligent, poți chiar câștiga noi clienți. Noi te ajutăm cu câteva strategii de abordare a oaspeților, așa încât să ai un restaurant de succes chiar și în lunile mai proaste ale anului. Până la urmă, nimeni nu poate rezista unei promoții avantajoase sau unei seri de distracție, nu-i așa?
#Idee: PROMOȚII
Este o strategie clasică de marketing pentru restaurante, dar în continuare dă rezultate. Cu atât mai mult în ziua de astăzi, când totul se întâmplă „imediat” și oaspeții simt că trebuie să profite rapid de o promoție, înainte ca ea să se termine. Sunt mai multe variante: de la un desert oferit gratuit, la 2 la preț de 1 în anumite zile sau ore.
- 1. Pune la punct programe de loialitate. Este important să atragi clienți noi, dar la fel de important este să-i păstrezi pe cei deja existenți. Iar una dintre cele mai bune metode pentru asta este de a le oferi un program de loialitate. Spre exemplu, te poți folosi de un sistem de acumulare de puncte. La fiecare vizită în restaurant, oaspeții tăi vor câștiga un anumit număr de puncte, în funcție de valoarea notei de plată. Poți chiar seta anumite nivele în funcție de care vor primi un beneficiu mai mic, sau mai mare.
- 2. Altă idee este de a-ți convinge oaspeții fideli să-ți aducă noi clienți. În general, suntem mai dispuși să ținem cont de recomandările unui prieten atunci când vrem să testăm un local nou. Pornind de la această idee, poți oferi un discount celui care-ți aduce la masă o persoană care nu a mai fost în restaurant până atunci. Ca să poți face asta, însă, este important să ai o Carte de Oaspeți (precum cea pe care ți-o pune la dispoziție Restograf manager), așa încât să ai o bază de date actualizată, cu toate informațiile despre clienții tăi.
- 3. O altă strategie care funcționează este aceea de a invita oaspeții să-și serbeze ziua în restaurantul tău și să le oferi o gratuitate dacă își invită prietenii. Opțiunile sunt nelimitate și rămâne la latitudinea ta care ar fi cea mai convenabilă ofertă (atât pentru tine, cât și pentru client). Poate fi vorba de o băutură oferită din partea casei, un platou de aperitive sau un desert. Pe lângă faptul că aduni capital de imagine, atragi și clienți noi din rândul invitaților, care poate nu au mai fost în localul tău până atunci. Din nou, pentru a putea veni cu o astfel de ofertă, îți va fi de ajutor un instrument precum Cartea de Oaspeți din Restograf Manager (așa încât să știi când este ziua clienților tăi).
- 4. Trimite newslettere. Este una dintre metodele care ar trebui trecute în fruntea listei. Organizarea de evenimente speciale și promoții te va ajuta să atragi mai mulți oaspeți în restaurant, ba chiar să câștigi clienți noi. Dar toate eforturile pot fi în van dacă ele nu ajung la publicul țintă. Aici intervine newsletter-ul, cea mai bună metodă de a-ți anunța ofertele și de a ajunge, țintit, la persoanele de interes pentru tine. (Află și cum ar trebui să arate newsletter-ul de restaurant).
- 5. Happy hours. Abordarea de tip „Happy hours” este un exemplu clasic de modalități prin care restaurantele pot atrage mai mulți clienți în perioadele mai liniștite din zi, săptămână sau an. Cu toate acestea, de obicei meniurile sunt aceleași în astfel de cazuri. Așa că devin învechite destul de repede. O soluție este ca, periodic, să schimbi propunerile de preparate, așa încât să le stârnești pofta oaspeților tăi.
#Idee: EVENIMENTE
O altă metodă de a atrage noi clienți și de a-i fideliza pe cei vechi este să le stârnești interesul prin tot felul de evenimente.
- 6. Live entertainment. Ce metodă mai bună de a da startul distracției dacă nu cu un show live? Spre exemplu, găsește un band de cover-uri care să cânte în restaurant în serile care, de obicei, nu atrag atât de mulți oaspeți. Sau organizează o seară de karaoke ori stand-up comedy. Astfel de seri sunt foarte distractive și au priză la public!
- 7. Seri tematice. În tot felul de variante. Spre exemplu, focusul poate fi pus pe preparate și toată servirea să fie centrată în jurul unui specific anume (de exemplu, italian night). Sau concentrează-te pe un anumit target – „seara fetelor”, „singles night” sau, din contră, „seară în doi”. E o bună idee de a atrage atenția și de a-i entuziasma pe cei care vin să ia masa la tine.
- 8. Seară de meci. Evenimentele sportive atrag întotdeauna un număr mai mare de oaspeți. Și chiar dacă mai avem ceva de așteptat până la Euro 2020, cu siguranță găsești un eveniment sportiv de care să te legi – Premier League, Australian Open etc. Poți chiar pune la punct un meniu special pentru astfel de seri.
#Idee: PARTENERIATE
- 9. O altă idee eficientă de a atrage clienți în restaurant este de a te parteneria cu diverse alte companii sau organizații de pe plan local care fac evenimente și pun la cale întâlniri în diverse grupuri. Este o metodă de a avea o sursă de venit stabilă și de a atrage oaspeți care ajung la tine în restaurant pe baza recomandărilor celor care au participat la evenimentele respective. Spre exemplu, ateliere de tot felul sunt foarte apreciate și multe localuri din București găzduiesc astfel de evenimente – de la ateliere pentru părinți și copii, la ateliere de bricolaj sau de dezvoltare personală și tot așa.
#Idee: SOCIAL MEDIA
Toate metodele despre care ți-am vorbit au potențialul de a pune lucrurile în mișcare în restaurant, chiar și în zilele „moarte”. Însă este extrem de important să promovezi într-un fel toate aceste idei. Iar la acest capitol, social media este number one option!
- 10. Creează evenimente pe Facebook și apoi postează fotografii în care să le arăți tututor cât de bine se distrează cei care iau masa în restaurantul tău. Este cea mai sigură metodă de a câștiga credibilitate și… oaspeți. (Descoperă și cum poți să aduni mai multe like-uri pe Facebook).
- 11. Apelează la influenceri. Fie că-ți place sau nu, fie că ești de acord cu ideea de „influencer” sau nu, lucrurile sunt cum sunt. Iar vizibilitatea pe care o ai este foarte importantă. Apelând la persoane foarte cunoscute și formatori de opinie, îți lărgești audiența. Ei au o bază mare de followeri pe social media și pot comunica foarte ușor cu aceștia. Găsește o persoană ccare se potrivește cu imaginea ta de brand și puneți la cale campanii. Urmăritorii lor îi vor vedea luând masa în restaurantul tău și vor dori să încerce și ei experiența. Cu cât mai mulți influenceri lucrezi, cu atât mai mulți oaspeți vei avea!