Restograf Restograf
  • PRIN ORAȘ
    • UNDE IEȘIM
    • CE MÂNCĂM
    • NOUTĂȚI
    • RECENZII
  • INTERVIURI
    • MEET THE CHEF
    • REPERE
  • FOOD & DRINKS
    • BĂUTURI
    • DINE IN
    • REȚETE
    • SHOPPING
    • TIPS & TRICKS
  • DESTINAȚII
    • ÎN ȚARĂ
    • ÎN LUME
  • E-SHOP
  • PRIN ORAȘ
    • UNDE IEȘIM
    • CE MÂNCĂM
    • NOUTĂȚI
    • RECENZII
  • INTERVIURI
    • MEET THE CHEF
    • REPERE
  • FOOD & DRINKS
    • BĂUTURI
    • DINE IN
    • REȚETE
    • SHOPPING
    • TIPS & TRICKS
  • DESTINAȚII
    • ÎN ȚARĂ
    • ÎN LUME
  • E-SHOP
Restograf Restograf
București
  • Bihor
  • Brașov
  • București
  • București/Ilfov
  • Călărași
  • Cluj
  • Constanța
  • Mehedinți
  • Prahova
  • Sibiu
Restaurante
  • Toate restaurantele
  • Argentinian
  • Arăbesc
  • Asiatic
  • Bakery
  • Balcanic
  • Bar
  • Barbecue
  • Beach Bar
  • Belgian
  • Berărie
  • Bio
  • Bistro
  • Boardgames
  • Brasserie
  • Brazilian
  • Burger
  • Cafenea
  • Ceainărie
  • Cheese bar
  • Chinezesc
  • Club
  • Cocktail Bar
  • Cofetărie
  • Columbian
  • Coreean
  • Dessert
  • Englezesc
  • European
  • Evenimente
  • Fine dining
  • Franțuzesc
  • Fusion
  • Gastrobar
  • Gelaterie
  • German
  • Grecesc
  • Grill
  • Grădină
  • Indian
  • Interbelic
  • Internațional
  • Iranian
  • Irlandez
  • Italian
  • Japonez
  • Karaoke-bar
  • Libanez
  • Mediteranean
  • Mexican
  • Modern cuisine
  • Oriental
  • Oyster Bar
  • Pasta Bar
  • Peruan
  • Pescăresc
  • Pizzerie
  • Portughez
  • Pub
  • Românesc
  • Rusesc
  • Sky Bar
  • Social Club
  • Spaniol
  • Specialty Coffee
  • Sports Bar
  • Steakhouse
  • Sushi
  • Sârbesc
  • Teatru
  • Terasă
  • Texan
  • Thailandez
  • Tradițional
  • Turcesc
  • Unguresc
  • Urban
  • Vegan
  • Vegetarian
  • Vietnamez
  • Wine Bar
  • Ţigănesc
Conectare
Inregistrare
  • Ai un restaurant?
    • Promoveaza-te
    • Business Blog
    • Consultant virtual
  • PRIN ORAȘ
    • UNDE IEȘIM
    • CE MÂNCĂM
    • NOUTĂȚI
    • RECENZII
  • INTERVIURI
    • MEET THE CHEF
    • REPERE
  • FOOD & DRINKS
    • BĂUTURI
    • DINE IN
    • REȚETE
    • SHOPPING
    • TIPS & TRICKS
  • DESTINAȚII
    • ÎN ȚARĂ
    • ÎN LUME
  • E-SHOP
Restograf Restograf
  • Conectare
  • Inregistrare
|
București
  • Bihor
  • Brașov
  • București
  • București/Ilfov
  • Călărași
  • Cluj
  • Constanța
  • Mehedinți
  • Prahova
  • Sibiu
Rezervă o masă
  • Toate restaurantele
  • American
  • Argentinian
  • Arăbesc
  • Asiatic
  • Bakery
  • Balcanic
  • Bar
  • Barbecue
  • Beach Bar
  • Belgian
  • Berărie
  • Bio
  • Bistro
  • Boardgames
  • Brasserie
  • Brazilian
  • Burger
  • Cafenea
  • Ceainărie
  • Cheese bar
  • Chinezesc
  • Cigar Club
  • Club
  • Cocktail Bar
  • Cofetărie
  • Columbian
  • Concept Dining
  • Coreean
  • Craft Beer
  • Dessert
  • Englezesc
  • European
  • Evenimente
  • Fine dining
  • Franțuzesc
  • Fusion
  • Gastrobar
  • Gelaterie
  • Gentleman's Club
  • German
  • Gluten Free
  • Gourmet
  • Grecesc
  • Grill
  • Grădină
  • Indian
  • Interbelic
  • Internațional
  • Iranian
  • Irlandez
  • Italian
  • Japonez
  • Karaoke-bar
  • Kosher
  • Libanez
  • Loc de joaca
  • Mediteranean
  • Mexican
  • Modern cuisine
  • Muzica live
  • Oriental
  • Oyster Bar
  • Pasta Bar
  • Peruan
  • Pescăresc
  • Pizzerie
  • Portughez
  • Pub
  • Raw Vegan
  • Românesc
  • Rusesc
  • Sky Bar
  • Social Club
  • Spaniol
  • Specialty Coffee
  • Sports Bar
  • Steakhouse
  • Sushi
  • Sârbesc
  • Teatru
  • Terasă
  • Texan
  • Thailandez
  • Tradițional
  • Turcesc
  • Unguresc
  • Urban
  • Vegan
  • Vegetarian
  • Vietnamez
  • Wine Bar
  • Ţigănesc
  • DINE IN

Ghid de bune practici pentru livrări din restaurant, în perioada pandemiei de coronavirus

  • Autor : Restograf
  • Data publicare : 13 august, 2020
  • Data modificare : 13 iunie, 2024
Total
0
Shares
0
0
0
Total
0
Shares
Share 0
Tweet 0
Pin it 0

Deși terasele sunt deschise, multe restaurante continuă să se bazeze pe livrări în condițiile în care spațiile interioare rămân închise pentru oaspeți. Pentru a ține pasul cu fluxul de comenzi, trebuie reviziuite procedurile așa încât să se optimizeze timpul de răspuns, să se respecte măsurile de siguranță, dar și pentru a obține profit.

doi barbati in restaurant, unul dandu-i celuilalt c geanta de livrari cu mancare, purtand masca, imagine sugestiva pentru bune practici in restaurant pentru livrari in pandemia de coronavirus

Fie că ai pus la punct propriul sistem sau folosești serviciile platformelor de livrări, există câteva bune practici pe care le poți pune în aplicare așa încât comenzile să ajungă la clienți în ordine. Setul de recomandări pe care ți-l propunem este un mix între metode deja verificate, dar și soluții apărute acum, în timp de pandemie.

6 recomandări pentru livrările din restaurant, în perioada de coronavirus

Alege membrii echipei care vor fi responsabili de livrări


Dacă clientul primește o comandă greșită, sau dacă anumite produse lipsesc din pachet, s-ar putea ca data viitoare să se reorienteze către un alt restaurant. Așa că desemnează câte un membru din echipă pe fiecare tură, care să fie responsabil de toate aspectele care țin de livrări:

  • să se asigure că toate produsele comandate sunt incluse în pachet;
  • să verifice de două ori în cazul în care există cerințe speciale (dacă cineva a menționat că are o alergie, sau a comandat extra sos, ori dacă vrea sau nu ciuperci în pizza și așa mai departe);
  • să adauge tacâmurile, șervețele etc.;
  • să eticheteze sau să scrie pe fiecare pungă numele celui care a dat comanda, pentru a nu se crea încurcături, și să treacă data și ora la care preparatul a fost gata. Pentru a fi siguri că pachetul este complet, se poate face un checklist cu fiecare produs inclus în comandă, care să fie bifat în momentul în care este ambalat în pachet;
  • să așeze pachetele în zona specială din care vor fi preluate de livratori.

Desemnarea unui singur om pe fiecare tură care să coordoneze livrările ajută la o mai bună gestionare a comenzilor și elimină confuziile sau încurcăturile care pot apărea.

Pregătește-te pentru un număr mai mare de comenzi


Primirea unui număr mai mare de comenzi și, în același timp, respectarea măsurilor de distanțare socială, poate fi un echilibru dificil de atins. Ce poți face în acest sens este:

  • să așezi pachetele pentru livrări pe mese sau rafturi în apropierea ușii;
  • să aloci câte un raft pentru fiecare serviciu de livrări cu care lucrezi (unul pentru Glovo, altul pentru FoodPanda etc.) și să așezi în ordine alfabetică pachetele pregătite așa încât livratorii să nu fie nevoiți să caute printre ele (ideea este ca un număr cât mai mic de persoane să atingă pachetele);
  • să pregătești comenzile la timp, așa încât să nu se formeze aglomerație în zona de pick-up.

Ambalează corect mâncarea


Este important ca ambalajele folosite să mențină prospețimea mâncării, temperatura și integritatea alimentelor, dar și să poată fi mânuite cu ușurință. Investește în sisteme de ambalare care sunt termoizolante, nu permit scurgerea sosurilor sau a supei, pot fi sigilate (cu o etichetă autocolantă, de exemplu, sau prin sistem ziplock).

  • Majoritatea clienților preferă să își asezoneze singuri mâncarea, așa că e o idee bună ca dressingul și sosurile să fie ambalate separat;
  • Folosește pungi diferite pentru a separa preparatele calde de cele reci;
  • Etichetează fiecare ambalaj așa încât să fie ușor reperate de client – de exemplu „brânză extra” sau „fără ceapă” ori „cu sos iute”;
  • Pentru băuturi, sunt de preferat ambalajele de sticlă sau la cutie, așa încât să se evite vărsarea lor la transport.
barbat care livreaza cutii cu pizza, purtand masca

Cere informații clare despre adresa de livrare


Pentru a te asigura că nu apar încurcături la livrare, cere cât mai multe informații de la client în momentul în care primești comanda. Asigură-te că livratorul are:

  • adresa corectă a străzii;
  • numărul blocului, etajului, apartamentului etc.;
  • numărul de interfon sau codul de acces în clădire;
  • locul în care trebuie să lase comanda (spre exemplu, la front desk în cazul clădirilor de birouri, ori la ușa apartamentului dacă așa a solicitat clientul).

Adresa poate fi greu de găsit în special în cazul complexurilor mari, sau atunci când numărul unei case nu este ușor vizibil (e acoperit de vegetație, sau afară e întuneric și strada nu e bine luminată). De aceea, cere-le clienților cât mai multe repere ajutătoare.

Asigură-te că livratorul poate contacta clientul


În cazul aplicațiilor de livrări, poate fi dificil uneori să remediezi informațiile incorecte sau probleme care apar la transport. Dacă acesta are posibilitatea de a contacta clientul, atunci se pot preîntâmpina situațiile neplăcute. Spre exemplu, dacă nu găsește adresa sau întâmpină o altă problemă, un telefon sau mesaj către client este de mare ajutor. Altfel, vor fi nevoiți să sune la restaurant, care mai departe va trebui să contacteze clientul, apoi să revină cu informația la livrator și tot așa… E timp pierdut!

Măsuri extra de siguranță, în perioada de pandemie


Pe lângă metodele de mai sus, multe restaurante implementează în această perioadă o serie de măsuri sanitare care să reducă riscul de răspândire a virusului COVID-19. Ca de exemplu:

  • purtarea măștii și a mănușilor;
  • dezinfectarea mâinilor cu soluții pe bază de minim 70% alcool înainte și după plasarea pachetului, dar și spălarea frecventă a mâinilor cu săpun (timp de minim 20 de secunde), în special după manipularea bancnotelor, cardurilor de credit, mânerelor de la uși, sonerii, butoane la lift etc.;
  • dezinfectarea pixului folosit de client pentru a semna de primire (în cazul în care nu se folosesc sisteme elctronice în acest sens).

Pornind de la siguranța angajaților, a alimentelor și, bineînțeles, a clienților, când vorbim de livrări la domiciliu în vremea coronavirusului nu trebuie să pierzi din vedere niciun amănunt!


Citește și:

  • Coronavirus │ Măsuri de siguranță pentru livrări și take-out

  • Restograf Reopening Guide: ghidul tău pentru reluarea activității în restaurant

  • Redeschiderea restaurantelor: 10 puncte cheie pentru reluarea activității

Total
0
Shares
Share 0
Tweet 0
Pin it 0
Tags
  • ambalarea mancarii
  • aplicații livrări
  • bune practici livrari
  • coronavirus
  • livrari de mancare
  • livrari restaurante
  • pachete de livrari
  • proceduri in restaurant
  • restaurante delivery
  • serviciu de livrari
Citește și
Restaurante de la care poți comanda tot ce trebuie pentru masa de Paște
Citește articolul
  • CE MÂNCĂM
  • DINE IN
Restaurante de la care poți comanda tot ce trebuie pentru masa de Paște
Chefi la cuțite? Nu, la tine acasă! Un nou trend: bucătar personal
Citește articolul
  • DINE IN
Chefi la cuțite? Nu, la tine acasă! Un nou trend: bucătar personal
Ce legătură are forma paharului de cocktail, cu gustul?
Citește articolul
  • BĂUTURI
  • DINE IN
Ce legătură are forma paharului de cocktail, cu gustul?
Must see: 10+ filme pentru foodies pe care trebuie să le vezi
Citește articolul
  • DINE IN
Must see: 10+ filme pentru foodies pe care trebuie să le vezi
7 cocktailuri deosebite pentru Crăciun, de preparat acasă
Citește articolul
  • BĂUTURI
  • DINE IN
7 cocktailuri deosebite pentru Crăciun, de preparat acasă
Rețete vegetariene pentru masa de Crăciun (și locuri de unde poți comanda preparate)
Citește articolul
  • DINE IN
  • REȚETE
Rețete vegetariene pentru masa de Crăciun (și locuri de unde poți comanda preparate)
Tradiții culinare de Crăciun: porcul nostru cel de toate zilele și „accesoriile” lui mult-râvnite
Citește articolul
  • DINE IN
  • TIPS & TRICKS
Tradiții culinare de Crăciun: porcul nostru cel de toate zilele și „accesoriile” lui mult-râvnite
Pune la punct lista de băuturi pentru Revelion. 8 recomandări pentru marea petrecere
Citește articolul
  • BĂUTURI
  • DINE IN
Pune la punct lista de băuturi pentru Revelion. 8 recomandări pentru marea petrecere
Vinuri recomandate pentru masa de Crăciun
Citește articolul
  • BĂUTURI
  • DINE IN
Vinuri recomandate pentru masa de Crăciun
Caută
Alegerea editorilor
  • Târguri de Crăciun din Bucureşti, de la cele mai mari, la cele mai mici
    • NOUTĂȚI
    • UNDE IEȘIM
    Târguri de Crăciun din Bucureşti, de la cele mai mari, la cele mai mici
  • Best comfort food în București. Unde mergem noi când avem nevoie de terapie… culinară
    • CE MÂNCĂM
    Best comfort food în București. Unde mergem noi când avem nevoie de terapie… culinară

Intră în cont

Ai uitat parola?
Conectare cu Google

Recuperează parola

Introdu adresa de email

Bine ai venit pe Restograf!

SUNT DE ACORD NU SUNT DE ACORD

Acceptarea termenilor și condițiilor este obligatorie pentru crearea contului.

Doar promoții și locuri cool, fără spam!

Abonează-te la newsletterul nostru și profită de ofertele și reducerile exclusive pentru abonați!
Îți vom trimite prin e-mail și/sau sms ultimele noutăți legate de localuri, lansări, evenimente și mai ales promoții.

Ești de acord să îți facem o grămadă de surprize plăcute?

SUNT DE ACORD
Vezi mai multe detalii NU SUNT DE ACORD

Cum ar fi să primești
oferte făcute special pentru tine?

Lasă-ne să îți personalizăm ofertele special pe gustul tău, în funcție de profilul și preferințele tale.
Să fim atenți la ce tipuri de localuri frecventezi, care sunt localurile tale preferate și unde îți place să revii, de fiecare dată, cu plăcere.

Ești de acord să îți oferim mai multă atenție?

SUNT DE ACORD
Vezi mai multe detalii NU SUNT DE ACORD

OK
Despre Noi
  • Despre Restograf
  • Articole
  • Cariere
  • Contact
  • Rezervare restaurant
  • Arhivă articole
Help
  • FAQ
  • Politică Cookies
  • Politica de Anulare
  • Confidențialitate
  • Termeni și Condiții
Business
  • Ai un restaurant?
  • Business Blog
Descarcă APP
ABONEAZĂ-TE LA NEWSLETTER
  • A apărut o eroare, te rugăm să încerci mai târziu

    Te-ai înscris la newsletter-ul Restograf!

Copyright © 2023 Restograf

Input your search keywords and press Enter.