Vrei să atragi mai mulți oaspeți? Atunci este important ca localul tău să apară în căutările de restaurante ale posibililor clienți. Adică în lista de rezultate pe care o verifică de obicei.
Nimic mai simplu!
Lumea digitală are o mulțime de cerințe de la un restaurant. Trebuie să postezi zilnic conținut proaspăt și convingător, pe mai multe canale. Și să faci tot posibilul pentru a te menține constant în atenția oaspeților tăi. Pe măsură ce marketingul digital și platformele de social media evoluează, este cu atât mai important să ai o strategie de online. La modul ideal, ar trebui să promovezi permantent conținut nou. Însă baza de la care pornești pentru a fi găsit acolo unde clienții caută un local este mult mai simplă.
E adevărat că marketingul digital presupune planificare, atenție și analiză constantă. Dar sunt și câteva măsuri pe care le poți lua pentru a-ți optimiza prezența în online.
3 pași simpli ca să apari în căutările de restaurante
Noi îți împărtășim 3 pași simpli prin care brandul tău să devină prezent în online. Începe prin a actualiza informațiile pe aceste trei canale. Apoi gândește-te la ce ar trebui să faci mai departe ca la niște puncte bonus.
1. Intră în Restograf
Știai că 70% din oaspeți (82% în cazul milenialilor) se uită pe internet pentru a decide la ce restaurant să ia masa? Sau că aplicațiile mobile au înregistrat 204 miliarde de download-uri în 2019? Majoritatea celor cu vârste între 18 și 35 de ani preferă să folosească aplicațiile mobile sau să intre pe internet pentru a face o rezervare la masă. Tot acolo citesc review-uri și așa decid unde vor să iasă în oraș.
Prin Restograf, oaspeții beneficiază de un serviciu extrem de facil, la îndemâna lor. Unii dintre ei folosesc platforma de rezervări pentru a căuta un anume restaurant. Au astfel acces la tot felul de informații (pornind de la descriere, fotografii din restaurant, adresă, program, meniu etc.). Și fac o rezervare online (direct de pe site sau din aplicație), în timp real. 24h din 24h, cu confirmare pe loc.
Alteori însă, fac căutări în funcție de specificul restaurantului. Dacă au poftă de mâncare asiatică, franțuzească, vor să iasă la o cafenea sau o berărie etc… Sau caută după zona în care vor să iasă la restaurant. Pe Restograf găsesc toate informațiile necesare!
Odată ce restaurantul tău apare în lista noastră de localuri, este important să oferi câteva informații importante. Astfel cresc șansele ca cei care vizitează pagina să-și dorească să viziteze și restaurantul. Spre exemplu, profilul trebuie să includă:
- Meniul. 78% din oaspeți spun că meniul este un factor hotărâtor atunci când decid dacă să meargă sau nu la un restaurant. Este important ca ei să știe ce tip de mâncare vor găsi și la ce prețuri. În plus, le poți da de veste dacă ai un meniu special, ca de exemplu pentru mic dejun sau prânz. Ai și ofertă specială sau oferi un discount în serile de luni, spre exemplu? Specifică lucrul acesta!
- Fotografii din restaurant – arată-le oamenilor cât de bine este amenajat restaurantul tău, ce design deosebit are! Bine ar fi ca în poze să apară și oaspeți aflați în local, așa încât să se contureze mai bine atmosfera locului.
- Fotografii cu mâncare. Aplică același standard ca în cazul fotografiilor de pe social media: farfurii cât mai frumoase și mai reprezentative pentru oferta din meniu.
- Specific. Ce tip de preparate oferi? Ce fel de bucătărie, gastronomie? Cu cât mai complet și mai clar alegi specificul, cu atât mai multe șanse ai de a fi găsit în funcție de tipul restaurantului pe care oaspeții îl caută.
- Descriere. Este important să vii cu un scurt paragraf în care să le povestești oaspeților despre tine. Despre mâncare, locație, chef și orice altceva îți scoate localul în evidență.
Și încă ceva… fii atent la review-uri! Contează foarte mult! De fiecare dată când își onorează rezervarea la restaurant, Restograf le reamintește oaspeților printr-un mesaj să lase un review despre experiența avută. Astfel ai ocazia să le afli părerea, să descoperi eventuale nereguli, dar și să comunici cu ei răspunzând la comentarii. În felul acesta vei obține și un rating mai mare. În plus, review-urile unui restaurant contează foarte mult când vine vorba de a atrage oaspeți noi!
2. Fă-ți cont (de business) pe social media
Dacă folosești deja Facebook sau Instagram cu un cont personal, știi despre ce e vorba. Postezi cele mai frumoase fotografii pe care le ai, dai like și primești like, comentezi și răspunzi. Și să nu uităm de hashtags! Ei bine, profilul restaurantului pe Instagram va fi asemănător cu cel personal. Numai că un astfel de cont pentru afaceri îți dă acces la mai multe unelte care te ajută să-ți optimizezi feed-ul (precum analytics și publicitate plătită).
Administratorul contului poate vedea datele demografice despre audiență (grupa de vârstă, locație și altele), dar și ce postări adună cele mai multe impresii și interacțiuni. Un astfel de insight îți dă puterea de a-ți optimiza strategia de social media în funcție de atuurile pe care le ai.
De asemenea, ai posibilitatea de a adăuga butoane de Contact sau chiar de Rezervări. Astfel încât urmăritorii tăi să poată intra în contact cu restaurantul. Și poți chiar investi o sumă de bani pentru ca postările tale să ajungă la mai mulți oameni.
Dacă îți creezi un cont de la zero pe Instagram, te poți folosi de un cont de Facebook deja existent, de e-mail sau de numărul de telefon. Indicat ar fi să folosești o adresă de e-mail de business a restaurantului. Asta pentru a te asigura că ai acces întotdeauna la cont, chiar dacă persoana care-l creează își dă demisia, spre exemplu.
Nu-ți rămâne apoi decât să aduni cât mai mulți urmăritori (și mai multe like-uri)
3. Optimizează-ți listarea în Google Business (sau Google Compania mea)
În fiecare lună sunt peste cinci bilioane de căutări de restaurante în Google. Și tot pe Google ai posibilitatea de a crea un profil pentru afacerea ta, așa încât să te poți conecta la toți posibilii clienți prin Google Search sau Maps. Aici poți posta fotografii și diverse oferte așa încât să atragi oaspeții la masă.
Pentru a fi listat în Google Business, intră în contul Google pe care vrei să-l asociezi afacerii. Caută numele restaurantului tău – dacă îl găsești printre rezultate, selectează-l și urmează pașii pentru verificare. E posibil ca Google să facă o mică verificare și să te contacteze pe numărul de telefon al restaurantului sau să-ți trimită un e-mail. Însă cea mai comună metodă folosită de ei este de a-ți trimite o scrisoare pe adresa localului (lucru care poate dura aproximativ 5 zile).
Dacă numele restaurantului nu apare în lista de căutări de pe Google Business (sau Google Compania mea, în română), atunci poți crea pe loc pagina de profil. Selectează „Creează o companie denumită astfel”, alege categoria din care face parte afacerea ta („Restaurant” în cazul de față) și adăuga locația. Dacă oferi livrare la domiciuliu, selectează zonele respective. Mai trebuie doar să adaugi datele de contact (număr de telefon și site). Simplu, nu? (Explicăm mai în detaliu tot ce ar trebui să știi în articolul 3 pași simpli pentru a-ți adăuga restaurantul în Google Maps).