Ultima saptamana a fost productiva pentru piata gastronomica bucuresteana. Au fost deschise mai multe restaurante, dintre care trei ni s-au parut mai interesante pentru a fi semnalate. In primul rand, s-a redeschis fostul Arcade sub un nou nume, Mercado, cu un upgrade semnificativ in amenajare si concept gastronomic. Cu un chef de mare clasa pe care l-au adus direct din Israel, noul Mercado isi face loc direct in partea de sus a listei scurte a restaurantelor bune din Bucuresti.
Tot o redeschidere cu rebranding e si Morgan la Dud, ca un upgrade, semnificativ si el, al cunoscutei terase La Dud din frumosul cartier vechi central al Bucurestiului. Restaurantul a fost preluat de niste specialisti in publicitate, Radu si Anne-Marie Parlog, patronii Klass Advertising, de la fostii proprietar si au facut o investitie destul de mare in amenajare si in schimbarea specificului bucatariei. L-au adus pe Chef Florin Dumitrescu sa conceapa meniul si sa defineasca noua pozitionare a restaurantului, care va avea fine dining in salile de sus, de la etaj, pe cand pentru terasa si si pentru mica sala de jos vor incerca sa pastreze atmosfera boema (si preturile abordabile, pe cale de consecinta) care au facut micul local de sub copacul de 200 de ani atat de cunoscut.
Ultimul in ordine cronologica, un restaurant nou de aceasta data, nu un facelift, e Zen Sushi de pe Grigore Alexandrescu, fratele mai mic al primului si minusculului Zen Sushi de pe Serban Voda. De fapt, noul Zen Sushi va deveni “fratele mai mare”, pana la urma, pentru ca avem impresia ca aici au fost investiti mai multi bani si atentia celor trei patroni credem ca se va concentra pe acesta. Mai multi oameni care stiu mai bine decat noi cum e cu mancarea japoneza au spus ca acesta e cel mai bun restaurant japonez “normal” din Bucuresti, daca nu punem la socoteala si Benihana, in care multi nu pot intra nici macar in ziua de salariu. E foarte probabil sa aiba dreptate…