Schimbările în industria de ospitalitate sunt aproape la fel de dese ca cele din industria modei. Și aici trandurile vin și pleacă, tehnologia este însă în permanență îmbunătățire, însă schimbările cele mai dese vin din zona de personal. Având, deci, o astfel de fluctuație, orice afacere din domeniul Horeca are nevoie de piloni stabili pe care să se sprijine.
Pentru a face față schimbărilor inerente, este nevoie de o adaptabilitate crescută și de un permanent interes pentru ce se întâmplă pe piață.
Experții în marketing, comunicare și training în domeniul Horeca au stat de vorbă cu reprezentanți ai industriei americane de profil și au format o listă de 21 întrebări pe care orice propietar și manager de local ar trebui să și le pună pentru a se menține pe linia de plutire și chiar a se remarca din mulțime.
- De ce angajații de pe o tură sunt mai buni decât cei de pe altă tură, făcând exact aceeași muncă?
- Dacă toată lumea este informată despre importanța amabilității, a vânzării, a comunicării eficient atât în echipă, cât și cu clienții, a curățeniei, atunci de ce doar anumiți angajați țin cont de ea?
- Care sunt punctele noastre forte în recrutarea de personal și pregătirea acestuia?
- Care sunt punctele noastre slabe în recrutarea de personal și pregătirea acestuia?
- Care sunt lacunele de personal și de pregătire în momentul acesta în restaurantul meu?
- Ce trebuie să știm și ce trebuie să facem mai departe pentru a fi competitivi?
- Ce putem face chiar în momentul acesta pentru a îmbunătăți comunicarea între membrii echipei, între echipă și manager și între aceștia și clienți?
- Care este cea mai mare bucurie a echipei în cadrul muncii și cum putem multiplica acest lucru?
- Să ne imaginăm că suntem peste șase luni sau un an din acest moment și nimic nu s-a schimbat în restaurant. Care sunt în cazul acesta implicațiile cu privire la personal, performanță și profit?
- Ce procese sau sisteme pot fi reparate, îmbunătățite sau eliminate? Cum?
- Cum pot fi eu un leader mai bun?
- Ce stă în calea managerilor și a membrilor echipei pentru a fi mai implicați în munca pe care o depun și în relaționarea dintre ei în sarcinile lor zilnice?
- Este toată lumea din echipă conștientă de obiectivele noastre și care este rolul lor în îndeplinirea acestora?
- Ce îndatoriri sau sarcini ale membrilor echipei îi fac pe aceștia să se simtă cel mai apreciați și productivi?
- Care este acea resursă pe care nu o avem, dar de care am fi avut nevoie?
- Ce lacune de pregătire există în restaurantul meu?
- Cum putem să identificăm, să obținem și să împărtășim cele mai bune atuuri ale restaurantului nostru?
- Cum reușim să păstrăm ședințele dinaintea deschiderii la cote relevante și eficiente?
- Cum putem îmbunătăți procesul de adaptare al noilor angajați astfel încât să maximizăm perioada acestora petrecută în companie și să minimizăm abandonul locului de muncă?
- Pe cine admir pentru modul de relaționare cu clienții și ce putem învăța de la această persoană?
- Cum putem deveni la fel de buni ca și concurența ce are potențialul să ne scoată de pe piață?
Toate acestea sunt întrebări de rutină pe care cei ce dețin restaurante, baruri și cafenele ar trebui să și le pună periodic pentru a se menține în top. Însă răspunsurile la ele sunt de fapt cheia, deci nu este suficientă analiza, ci trebuie o acțiune constantă în acest sens.