Google Maps este sistemul cel mai folosit din lume pentru navigație. Așa că listarea afacerii tale pe hartă nu ar trebui privită ca o opțiune, ci ca ceva indispensabil.
Deși în ziua de astăzi este esențial să poți manevra cu ușurință „uneltele” din mediul online, nu toți ne-am născut cu talent de IT-iști. Și pe cât de simplu este în terorie, pentru a-ți adăuga afacerea în Google Maps trebuie să urmezi câțiva pași. Noi îi luăm pe rând și îți explicăm ce ai de făcut. În cazul în care deja te-ai înregistrat, poți verifica dacă ai făcut-o în mod corect, așa încât să și profiți de beneficiile pe care le aduce.
Dar mai întâi…
De ce e important să apari în Google Maps?
În primul rând deoarece Google influențează tot mai mult succesul unei afaceri. Cu cât ești poziționat mai bine în căutările de pe internet, cu atât mai multă vizibilitate ai și atragi mai mulți oaspeți – iar pentru asta trebuie să îți înregistrezi afacerea în Google. Apoi, cei care vor să vină la tine la restaurant trebuie să te poată găsi cu ușurință, eventual să și primească indicații despre cum să ajungă la adresă. Spre exemplu, dacă cineva folosește Restograf pentru a-și face o rezervare, are acces la date ca număr de telefon, program, specificul localului, review-uri și… locație – care este afișată în Google Maps. Astfel oaspeții economisesc timp, citesc opiniile celorlalți și capătă încredere în restaurantul tău, plus că știu exact unde să te găsească. Drept urmare, cresc șansele să te viziteze.
Cum îți adaugi restaurantul în Google Maps?
- Creează-ți un profil în Google Compania mea
Pentru a putea adăuga datele de contact ale restaurantului tău, descriere, fotografii, program etc., va trebui să-ți creezi mai întâi aici o pagină de profil a companiei. Pentru asta, vei avea nevoie de un cont pe Google (dacă folosești deja Gmail, îl vei folosi pe acela). Caută denumirea restaurantului tău în search și selectează „Creează o companie denumită astfel”.
Apoi poți adăuga locația restaurantului – verifică dacă ai tastat corect înainte de a da click pe „Înainte”. Următorul pas este de a alege categoria din care face parte afacerea ta – alege „Restaurant”. Apoi adaugă datele de contact – numărul de telefon și site-ul restaurantului.
- Finalizează și gestionează înregistrarea
Odată ce ai finalizat pașii de mai sus, Google va verifica informațiile, conexiunea ta cu afacerea pe care ai înregistrat-o. Pentru a face acest lucru, Google trimite o carte poștală pe adresa poștală a restaurantului – livrarea poate dura până la 14 zile. Odată ce contul este verificat, oricine îți poate găsi restaurantul dacă îl caută în Google Maps.
- Adaugă informații noi
Odată ce totul este pus la punct, va trebui să te asiguri că informațiile pe care oaspeții le pot găsi despre tine sunt la zi. Spre exemplu, ai grijă ca programul să fie trecut corect (în special în zilele de sărbătoare). Folosește poze de calitate pentru a prezenta restaurantul și preparatele – în format .jpg sau .png, nu mai mari de 5 MB, la o rezoluție de minim 720 x 720 de pixeli. Iar dacă postezi videoclipuri, să nu fie mai lungi de 30 de secunde, sau mai mari de 100 MB.
Acum restaurantul tău apare în Google Maps! Clienții te vor putea găsi mult mai ușor atunci când fac căutări pe Google și numărul tău de oaspeți va crește!