Secretul pentru a atrage mai mulți oaspeți în restaurant este să ai o strategie bună de marketing. Iar una dintre metodele pe care le poți folosi este trimiterea de newslettere.
Sunt o mulțime de restaurante și localuri în oraș din care oamenii pot alege atunci când vor să iasă la masă. Și cu atât de multe variante, cum ar putea oaspeții tăi să fie mereu la curent cu noutățile din localul tău? Exact! Prin intermediul e-mail marketing.
Ca să-ți faci și o idee despre beneficiile pe care le poate aduce afacerii tale, o să-ți dăm și câteva cifre. Spre exemplu, știai că…
- în medie, o persoană își verifică e-mailul de 20 de ori pe zi?
- spre deosebire de social media (Facebook, Instagram, Twitter), care are o rată de engagement de doar 0,6%, rata de citire a unui newsletter este de 22,86%?
- cu numai 15% din bugetul de marketing investit în e-mail marketing, obții un ROI cu 28% mai mare decât din digital marketing?
Ce este însă extrem de important, este conținutul. Asta în condițiile în care doar 1 din 7 abonați la un newsletter consideră că informațiile pe care le primesc pe e-mail sunt cu adevărat folositoare, interesante, pentru ei. De aceea, trebuie să îți faci o strategie cu privire la ce anume dorești să comunici. Noi îți dăm câteva idei.
Oferă reduceri abonaților tăi
Este important ca cei care se află în lista ta de abonați să se simtă importanți pentru tine sau ca și cum fac parte dintr-un grup exclusivist. Pentru asta, le poți oferi discount-uri sau oferte speciale, doar pentru ei. Nimeni nu va fi deranjat să primească în inbox un voucher cu 15% reducere sau un pahar de vin oferit din partea casei la următoarea vizită în restaurant.
Anunță noutățile din meniu
Poți folosi newsletter-ul pentru a-ți anunța oaspeții că ai introdus noi preparate în meniu. Și asta pentru că se întâmplă deseori ca, atunci când merg la restaurantul preferat, oaspeții să comande de obicei aceleași preparate, cele care le plac cel mai mult, fără a mai citi meniul cu atenție. Prin newsletter le dai de veste că sunt câteva rețete noi pe care merită să le încerce. Același lucru este valabil și în cazul în care ai preparate sezoniere. Adaugă și o fotografie, menționează ingredientele pe care le conține, sau trimite un video din bucătăria restaurantului, în care filmezi chef-ul în timp ce gătește noul preparat.
Și încă ceva… oaspeții apreciază foarte mult dacă simt că au contribuit, cumva, la succesul unui restaurant. De aceea, le poți cere părerea cu privire la denumirea unui nou fel de mâncare, spre exemplu, sau îi poți întreba ce rețete le-ar plăcea să regăsească în meniu. Astfel, oaspeții se simt apreciați pentru că ții cont de părerea lor, iar tu ești mulțumit pentru că ai primit feedback din partea lor.
Împărtășește o rețetă
Poți face asta prin mai multe metode. În primul rând, poți trimite prin newsletter o rețetă introdusă recent în meniu, sau o rețetă specială de sărbători – de exemplu, de Crăciun (aproape) toată lumea face o friptură; de ce nu ar găti-o după o rețetă sugerată de tine?
O altă variantă este să trimiți rețete video – nu doar să enumeri o listă de ingrediente ci efectiv să filmezi bucătarul în timp ce gătește, împărtășind abonaților câteva din secretele lui.
Sau, organizează un webinar. Trimite din timp invitațiile pe e-mail către toți abonații tăi, spune-le de ce ingrediente vor avea nevoie, apoi roagă-i să gătească împreună cu chef-ul restaurantului tău, live. Nu uita să lași sesiunea deschisă pentru întrebări online.
A împărtăși unele rețete este o metodă foarte bună de a-ți promova restaurantul: dacă le place rezultatul, oamenii se vor lăuda prietenilor cu preparatul lor și le vor spune cine i-a învățat să gătească așa. Astfel atragi noi oaspeți și-i loializezi pe cei deja existenți. Nu îți face probleme că îi pierzi de clienți – ei nu vor găti niciodată la fel de bine ca chef-ul tău și, în plus, e vorba doar de o rețetă-două, nu de tot meniul din restaurant.
Trimite mesaje la ocazii speciale
Spre exemplu, de Crăciun sau de Revelion, trimite o felicitare către oaspeții abonați la newsletter. Sau filmează un video cu managerul, chef-ul și angajații, care le urează ceva drăguț celor care i-au vizitat. Dacă ai gândit cumva și o ofertă specială sau organizezi o petrecere în acele zile, este ocazia perfectă de a o promova – anunță programul, prețul și eventual o surpriză care îi așteaptă. La fel poți proceda și în cazul altor zile speciale – de exemplu de Ziua Îndrăgostiților, 8 Martie sau de Paște.
Un alt tip de e-mail foarte eficient este și cel trimis cu ocazia zilei de naștere a oaspeților. Este o metodă grozavă de fidelizare, dar și o oportunitate de a-i aduce din nou la tine în restaurant – spre exemplu, poți face o ofertă specială dacă își organizează ziua de naștere cu un grup de prieteni.
Fă sondaje
Cum ți-ai putea îmbunătăți afacerea dacă nu știi ce părere au oaspeții despre localul tău? Folosește-te de newsletter pentru a afla!
Spre exemplu, poți trimite un sondaj cu o singură întrebare – este cel mai utilizat model, ușor de implementat și sigur. Tot ce trebuie să faci este să inserezi două imagini, cărora să le corespundă un „Da” și „Nu”, fiecare cu un link diferit. La final obții raportul și afli părerea abonaților. Spre exemplu: „Ești mulțumit de serviciul ospătarilor noștri?”. Sau „Ți-a plăcut noua rețetă de burger cu somon?”.
Dacă vrei să afli mai multe informații, poți face un sondaj mai elaborat, cu mențiunea că ar trebui să avertizezi destinatarul dacă îi va lua mai mult de un minut să răspundă.
În loc de concluzie…
Reține trei aspecte foarte importante:
- Asigură-te că newsletter-ul tău este optimizat pentru mobil – altfel riști ca mesajul să nu fie afișat cum trebuie și… degeaba l-ai trimis!
- Include în mesaj un call-to-action. Și încearcă să afli ce tip de mesaj îi face pe abonați să interacționeze cu e-mailul tău. Folosește-te de A/B testing așa încât să-ți dai seama ce fel de titlu este mai atragător, ce promoții și conținut atrag oaspeții.
- Segmentează-ți baza de date. Pentru a-ți personaliza cu adevărat mesajele, ar trebui să ai abonații împărțiți pe categorii – spre exemplu, în funcție de vârstă, locație, zile de naștere etc.) – așa încât să le trimiți mesaje care să corespundă intereselor lor.