Tot mai multe restaurante oferă acum servicii de delivery sau opțiunea de take-out pentru clienți. Pentru a minimiza riscul de îmbolnăvire, este extrem de important să iei măsuri speciale de siguranță pentru livrări. De aceea e bine să pui la punct un anumit protocol sau metodologie.
Pornind de la siguranța angajaților, a alimentelor și, bineînțeles, a clienților, când vorbim de livrări la domiciliu în vremea coronavirusului nu trebuie să pierzi din vedere niciun amănunt!
Principalele măsuri de siguranță pentru livrări și takeout
- Încurajează plățile cu cardul așa încât interacțiunea să fie redusă. Cel mai bine este ca livrările să fie de tip drop-off (livratorul lasă pachetul în fața ușii, sună, apoi se îndepărtează și așteaptă până când clientul ridică comanda).
- Curăță și dezinfectează frecvent suprafețele folosite, cu substanțe speciale.
- În cazul comenzilor de tip pick up, limitează numărul persoanelor care au acces în restaurant, în același timp. Ideal ar fi să intre pe rând, câte un singur client.
- Nu există dovezi că virusul se transmite prin mâncare. Însă o atenție specială trebuie acordată ambalajului.
Reguli în restaurant
Respectarea normelor în materie de siguranță alimentară, optimizarea timpului de manipulare a mâncării, ambalarea corespunzătoare, folosirea pungilor și a recipientelor care se pot sigila, igienizarea strictă, toate sunt aspecte pe care trebuie să le ai în vedere atunci când oferi livrări sau pick up din restaurant.
Dacă ne referim la siguranța alimentelor, primul și cel mai important pas este respectarea normelor de igienă personală. Acum mai mult ca niciodată, spălarea corectă și frecventă a mâinilor este extrem de importantă și o regulă pe care trebuie să o respecte toți cei care ating alimentele și prepară mâncarea, dar și cei care se ocupă de livrare (dacă ai pus la punct propriul serviciu de delivery).
De asemenea, trebuie respectate normele de bază din bucătărie: alimentele crude nu trebuie să intre în contact cu cele gătite, mâncarea trebuie preparată la temperaturi corespunzătoare, iar toți cei din bucătărie trebuie să poarte mănuși.
O atenție deosebită va trebui să acorzi și genților care se folosesc pentru livrări și să le dezinfectezi după fiecare comandă dusă la client. În plus, asigură-te că ai o zonă anume dedicată pachetelor, așa încât acestea să nu intre în contact cu diverse obiecte ce ar putea fi contaminate. Și pune la dispoziția livratorilor soluții dezinfectante pentru mâini.
Nimeni nu trebuie să vină la muncă dacă nu se simte bine! Oricine manifestă simptome precum stare de vomă, diaree, usturime în gât, febră sau dificultăți la respirație, trebuie să stea acasă.
Cât despre ambalaje…
Gențile termoizolante folosite la livrări ar trebui să fie de o calitate cât mai bună, așa încât să păstreze mâncarea la temperatura optimă, cât mai mult timp. O idee bună este să ambalezi separat preparatele reci de cele calde.
În cazul comenzilor de tip pick up, păstrează mâncarea caldă la o temperatură de 60°C până în momentul în care clientul ajunge să o ridice din restaurant. Și ține preparatele reci la o temperatură de maxim 5°C.
Perioada de livrare nu ar trebui să depășească două ore, așa încât preparatele să nu se altereze.
Pachetele și pungile trebuie sigilate (nu uita să verifici că ai pus tot ce era inclus în comandă!), pentru ca produsele să fie ambalate optim.
Comunică cu clienții tăi
Folosește-te de rețelele de socializare și de site-ul tău pentru a spune lumii despre măsurile de siguranță pe care le iei în această perioadă.
O idee ar fi ca la pachetul livrat să pui o etichetă pe care să treci ora la care a fost preluată comanda de livrator. Ba chiar ai putea include unele instrucțiuni despre cum se poate reîncălzi preparatul respectiv, dacă este cazul. Spre exemplu, le poți spune oaspeților tăi că: mâncarea trebuie consumată cât mai repede din momentul în care este livrată; resturile se pot păstra la frigider, timp de două zile, la o temperatură de maxim 5°C; dacă se servește cald, preparatul se poate reîncălzi la o temperatură de 75°C.