Deși terasele sunt deschise, multe restaurante continuă să se bazeze pe livrări în condițiile în care spațiile interioare rămân închise pentru oaspeți. Pentru a ține pasul cu fluxul de comenzi, trebuie reviziuite procedurile așa încât să se optimizeze timpul de răspuns, să se respecte măsurile de siguranță, dar și pentru a obține profit.
Fie că ai pus la punct propriul sistem sau folosești serviciile platformelor de livrări, există câteva bune practici pe care le poți pune în aplicare așa încât comenzile să ajungă la clienți în ordine. Setul de recomandări pe care ți-l propunem este un mix între metode deja verificate, dar și soluții apărute acum, în timp de pandemie.
6 recomandări pentru livrările din restaurant, în perioada de coronavirus
Alege membrii echipei care vor fi responsabili de livrări
Dacă clientul primește o comandă greșită, sau dacă anumite produse lipsesc din pachet, s-ar putea ca data viitoare să se reorienteze către un alt restaurant. Așa că desemnează câte un membru din echipă pe fiecare tură, care să fie responsabil de toate aspectele care țin de livrări:
- să se asigure că toate produsele comandate sunt incluse în pachet;
- să verifice de două ori în cazul în care există cerințe speciale (dacă cineva a menționat că are o alergie, sau a comandat extra sos, ori dacă vrea sau nu ciuperci în pizza și așa mai departe);
- să adauge tacâmurile, șervețele etc.;
- să eticheteze sau să scrie pe fiecare pungă numele celui care a dat comanda, pentru a nu se crea încurcături, și să treacă data și ora la care preparatul a fost gata. Pentru a fi siguri că pachetul este complet, se poate face un checklist cu fiecare produs inclus în comandă, care să fie bifat în momentul în care este ambalat în pachet;
- să așeze pachetele în zona specială din care vor fi preluate de livratori.
Desemnarea unui singur om pe fiecare tură care să coordoneze livrările ajută la o mai bună gestionare a comenzilor și elimină confuziile sau încurcăturile care pot apărea.
Pregătește-te pentru un număr mai mare de comenzi
Primirea unui număr mai mare de comenzi și, în același timp, respectarea măsurilor de distanțare socială, poate fi un echilibru dificil de atins. Ce poți face în acest sens este:
- să așezi pachetele pentru livrări pe mese sau rafturi în apropierea ușii;
- să aloci câte un raft pentru fiecare serviciu de livrări cu care lucrezi (unul pentru Glovo, altul pentru FoodPanda etc.) și să așezi în ordine alfabetică pachetele pregătite așa încât livratorii să nu fie nevoiți să caute printre ele (ideea este ca un număr cât mai mic de persoane să atingă pachetele);
- să pregătești comenzile la timp, așa încât să nu se formeze aglomerație în zona de pick-up.
Ambalează corect mâncarea
Este important ca ambalajele folosite să mențină prospețimea mâncării, temperatura și integritatea alimentelor, dar și să poată fi mânuite cu ușurință. Investește în sisteme de ambalare care sunt termoizolante, nu permit scurgerea sosurilor sau a supei, pot fi sigilate (cu o etichetă autocolantă, de exemplu, sau prin sistem ziplock).
- Majoritatea clienților preferă să își asezoneze singuri mâncarea, așa că e o idee bună ca dressingul și sosurile să fie ambalate separat;
- Folosește pungi diferite pentru a separa preparatele calde de cele reci;
- Etichetează fiecare ambalaj așa încât să fie ușor reperate de client – de exemplu „brânză extra” sau „fără ceapă” ori „cu sos iute”;
- Pentru băuturi, sunt de preferat ambalajele de sticlă sau la cutie, așa încât să se evite vărsarea lor la transport.
Cere informații clare despre adresa de livrare
Pentru a te asigura că nu apar încurcături la livrare, cere cât mai multe informații de la client în momentul în care primești comanda. Asigură-te că livratorul are:
- adresa corectă a străzii;
- numărul blocului, etajului, apartamentului etc.;
- numărul de interfon sau codul de acces în clădire;
- locul în care trebuie să lase comanda (spre exemplu, la front desk în cazul clădirilor de birouri, ori la ușa apartamentului dacă așa a solicitat clientul).
Adresa poate fi greu de găsit în special în cazul complexurilor mari, sau atunci când numărul unei case nu este ușor vizibil (e acoperit de vegetație, sau afară e întuneric și strada nu e bine luminată). De aceea, cere-le clienților cât mai multe repere ajutătoare.
Asigură-te că livratorul poate contacta clientul
În cazul aplicațiilor de livrări, poate fi dificil uneori să remediezi informațiile incorecte sau probleme care apar la transport. Dacă acesta are posibilitatea de a contacta clientul, atunci se pot preîntâmpina situațiile neplăcute. Spre exemplu, dacă nu găsește adresa sau întâmpină o altă problemă, un telefon sau mesaj către client este de mare ajutor. Altfel, vor fi nevoiți să sune la restaurant, care mai departe va trebui să contacteze clientul, apoi să revină cu informația la livrator și tot așa… E timp pierdut!
Măsuri extra de siguranță, în perioada de pandemie
Pe lângă metodele de mai sus, multe restaurante implementează în această perioadă o serie de măsuri sanitare care să reducă riscul de răspândire a virusului COVID-19. Ca de exemplu:
- purtarea măștii și a mănușilor;
- dezinfectarea mâinilor cu soluții pe bază de minim 70% alcool înainte și după plasarea pachetului, dar și spălarea frecventă a mâinilor cu săpun (timp de minim 20 de secunde), în special după manipularea bancnotelor, cardurilor de credit, mânerelor de la uși, sonerii, butoane la lift etc.;
- dezinfectarea pixului folosit de client pentru a semna de primire (în cazul în care nu se folosesc sisteme elctronice în acest sens).
Pornind de la siguranța angajaților, a alimentelor și, bineînțeles, a clienților, când vorbim de livrări la domiciliu în vremea coronavirusului nu trebuie să pierzi din vedere niciun amănunt!
Citește și: