Dacă îți pleacă angajații și fluctuația de personal a devenit o problemă, poate ar fi timpul să eficientizezi comunicarea în cadrul echipei tale. Cum anume, afli imediat.
Comunicarea eficientă este extrem de importantă într-un restaurant. În condițiile în care industria ospitalității înregistrează una dintre cele mai mari rate de fluctuație a personalului, cei care găsesc metode eficiente de a comunica la locul de muncă reușesc să-și fidelizeze angajații și să crească productivitatea. Altfel apar tot felul de confuzii, greșeli și, în final, angajați nemulțumiți.
Dar cum poți îmbunătăți, concret, modul în care comunică membrii echipei și implicit tu, ca manager? Noi îți sugerăm 7 strategii care se pot implementa cu ușurință.
Promovează transparența
Construirea unui mediu în care membrii echipei au încredere unul în celălalt și au încredere în tine este esențial pentru a evita erorile și lipsa de comunicare. Pentru mai multă transparență, poți institui o politică a „ușilor deschise”, asigurându-te că angajații înțeleg ce înseamnă acest lucru pentru ei. Practic, astfel le demonstrezi că ceea ce spui este cât se poate de serios și nu doar vorbe goale menite să „le închidă gura”. Sinceritatea și comunicarea clară sunt cele două ingrediente principale ale transparenței decizionale. Așadar, fă în așa fel încât faptele să-ți reflecte cuvintele, indiferent dacă e vorba de simple încurajări înaintea orelor de vârf sau de un interviu de angajare. Și anunță echipa de toate modificările pe care le faci și deciziile pe care le iei.
Discută în mod regulat cu membrii echipei
Majoritatea managerilor au discuții cu cei din echipa lor doar atunci când îi angajează sau îi concediază. Cu toate acestea, o conversație ocazională face minuni pentru o mai bună comunicare. Te poți folosi de astfel de ocazii pentru a răspunde la eventualele lor întrebări, pentru le explica noi proceduri sau pur și simplu pentru a da dovadă de empatie, așa încât să prindă încredere și să vorbească deschis cu tine. Ai putea fi surprins de ceea ce afli.
Sugestia noastră: stabilește o întâlnire săptămânală, de câte 30 de minute, cu membrii echipei tale (câte unul pe rând) – eventual într-un mediu informal, poate chiar la o cafenea din apropiere, așa încât să simtă că pot vorbi cu tine sincer și deschis.
Luați prânzul în echipă
O idee bună este să stați cu toții la masă, discutând relaxat. Este o bună ocazie de a testa noi preparate, sau de a oferi șansa unui bucătar să demonstreze ce poate. Astfel, echipa devine mai sudată.
Sugestia noastră: luați prânzul împreună o dată pe săptămână și folosește ocazia pentru a le comunica noi informații, dar și pentru a le răspunde la eventualele întrebări. Și nu uita să vă distrați! E un fel de team building la scară mai mică.
Folosește Restograf Manager
Dacă nu o faci deja, începe să folosești Restograf Manager care îți permite, printre altele, să gestionezi în timp real rezervările, în funcție de hărțile personalizate ale meselor. Astfel, știi exact numărul de rezervări onorate, anulate, neprezentate și ai statistici în timp real despre nivelul de încărcare al localului. Renunți la pix și hârtie, folosești tehnologia modernă și astfel ușurezi munca managerilor de local și eviți eventualele greșeli și erori de comunicare care ar putea să apară.
Cere feedback anonim
Uneori angajații nu se simt confortabil atunci când comunică direct cu managementul. Tocmai pentru a evita astfel de situații, poți apela uneori la metode prin care-și pot exprima opinia în mod anonim. Și asta nu neapărat pentru că le este frică de tine, ci pur și simplu pentru că se simt mai în largul lor dacă nu trebuie să folosească e-mailul sau să discute față în față cu tine anumite subiecte. Reține că nu este sarcina lor să găsească metode eficiente de a comunica cu tine ci, mai degrabă, responsabilitatea ta de a comunica cu ei.
Sugestia noastră: folosește Google Forms pentru a crea un sondaj în doar câteva minute. Apoi trimite link-ul către angajații tăi și adună răspunsurile lor, subliniind faptul că identitatea lor rămâne anonimă.
Nu minimiza puterea comunicării nonverbale
Limbajul corporal spune mai multe decât ai crede. Comunicarea nonverbală trădează ce simți cu adevărat față de o persoană, sau ce atitudine ai față de ea atunci când comunicați. Iar acest lucru poate da naștere la unele probleme dacă modul în care spui un lucru nu se potrivește cu ceea ce comunici verbal. Gândește-te cât de straniu ar fi dacă un lider de echipă ar spune „E pregătită toată lumea pentru o seară grozavă!?”, dar ar face asta pe un ton plictisit, cu umerii căzuți și privirea coborâtă… Atunci când poți să exprimi inclusiv prin atitudine ceea ce spui, comunici bine cu adevărat.
Adoptă o abordare directă
Dacă spui direct ceea ce urmărești sau ce dorești să obții, eviți ambiguitățile. În plus, uneori oamenii au nevoie să audă aceeași informație de mai multe ori înainte de a acționa în consecință. Așadar, transmite-le informații pe toate canalele de care dispui – în ședință, pe canalele digitale sau afișând un anunț la avizier. Este mult mai simplu să implementezi regulile dacă le comunici atât verbal, cât și în scris.