Bucureștiul atrage anual peste 2 milioane de turiști, din care 1,21 milioane sunt străini. Ce poți face pentru a-i aduce la masă în restaurantul tău? Îți spunem noi!
Atunci când merg într-o vacanță sau într-un city break, oamenii sunt mult mai deschiși la ideea de a încerca lucruri noi. Și asta include alegerea restaurantului la care să ia masa. Fie că vor să încerce gastronomia locală sau cele mai cool localuri din oraș, cum aleg turiștii la ce restaurant să ia masa? Și ce poți face pentru a-i atrage în localul tău?
Procesul de căutare este similar cu cel despre care îți povesteam aici. Majoritatea pun mâna pe telefon și încep să caute pe internet. Iar tu trebuie să fii acolo unde ei se uită.
Baza de la care trebuie să pornești
- În primul rând, asigură-te că te pot găsi, indiferent de locul în care se află. Asta înseamnă să ai completat profilul companiei pe Google și să ai site-ul updatat cu informații la zi. În plus, e important și să apari pe platformele de rezervări online (cum este Restograf).
- Atunci când un turist caută un restaurant online, de obicei este vorba de un loc pe care vrea să-l viziteze în următoarele 24 de ore. Gândește-te care ar putea fi cuvintele care, folosite la căutare, i-ar conduce către localul tău. Apoi „croiește-ți” oferta în funcție de asta.
- Parteneriază-te cu site-uri locale de turism, care să includă restaurantul tău în recomandările lor.
Metode de a atrage turișitii în local
- WiFi-ul este ca oxigenul, pentru turiști. Primul lucru pe care îl au în minte cei care vizitează orașul este să găsească o conexiune WiFi. Și bat străzile în căutarea unui loc care să le ofere acces la internet, la fel cum umblăm după o cafea tare care să ne trezească dimineața. Din fericire, țara noastră stă bine la capitolul acesta, așa că oferă-le clienților acces gratuit la internet. Ca să știi, 64% din turiști sunt mai dispuși să viziteze un local dacă au acolo acces la WiFi. Și e normal… au nevoie de acces la informații pentru a putea descoperi ce să viziteze, cum pot ajunge acolo, unde să mănânce sau cum să se distreze. Ceea ce ne aduce la punctul doi…
- Înscrie-te pe o platformă de rezevări online la restaurant (cum este Restograf). Turișitii preferă să instaleze aplicații locale și de travelling, sau să viziteze site-uri care adună mai multe informații la un loc. Asta pentru a putea alege ceea ce li se pare mai interesant de pe scena locală. Gândește-te… un turist nu are de unde să știe restaurantele din oraș. Și atunci, caută să aibă acces la o platformă care include mai multe recomandări din care să aleagă. În plus, își bazează foarte mult alegerea pe review-uri. Tocmai de aceea, asigură-te că ai un profil cât mai complet în Restograf (imagini din restaurant, cu preparatele pe care le oferi, descrierea localului, meniu, program și locație) și că răspunzi la comentariile pe care oaspeții le lasă în pagina restaurantului tău.
- Pune-ți site-ul la punct. Un site bine optimizat SEO, mobile friendly, cu informații la zi cât mai complexe, este un alt atu pe care ar trebui să te bazezi și un detaliu care te poate diferenția de concurență. Și asta nu numai pentru că astfel apari printre primele căutări pe Google, dar câștigi și mai multă autoritate ca brand, ai mai multă credibilitate.
- Și meniul. Asta înseamnă, în primul rând, să ai și un meniu în limba engleză (atât în varianta tipărită, cât și online). În al doilea rând, gândește-te care sunt preparatele care te diferențiază de ceilalți, ce le face unice, și scoate-le în evidență. Le prepari într-un anume mod? Promiți o experiență culinară aparte? Mizează pe asta!
- Folosește hashtags în online (vorbim aici de Facebook și Instagram). Hastag cu orașul. Hastag cu numele restaurantului. Hastag cu platforma din care pot face rezervare la localul tău. Hastag cu regiunea. Hastag cu trimitere la mâncare sau la un preparat anume. Spre exemplu #Bucharest #RestaurantChezStefan #Restograf #RomanianCuisine #foodporn #explorebucharest.