Valentine’s Day este o ocazie specială nu doar pentru cuplurile de îndrăgostiți, ci și pentru restaurante. Asta pentru că Ziua Îndrăgostiților este una dintre cele mai aglomerate zile din an când oamenii ies în oraș să ia masa. Întrebarea e… ai ce trebuie ca să-i atragi în localul tău, sau vor alege restaurantul de vizavi?
În 1907, compania Hershey’s Chocolate a introdus prima oară pe piață bomboanele „Kisses”. Iar în 1913, Hallmark a lansat primele sale felicitări de Valentine’s Day. Fast forward în 2013, când Uber a dat startul campaniei #RomanceOnDemand (romantism la cerere) prin care utilizatorii putea trimite flori persoanei iubite. Și exemple ar mai fi o mulțime. Ideea este că brandurile au capitalizat ani la rândul Ziua Îndrăgostiților. Iar restaurantele nu fac excepție.
Asta pentru că este una din zilele cele mai aglomerate din an, când localurile sunt pline de cupluri care vor să-și celebreze iubirea.
Tocmai de aceea este important să fii atent la cele mai mici detalii și să fii dispus să depui acel efort suplimentar pentru ca oaspeții tăi să se simtă speciali. Așa că noi îți sugerăm câteva promoții și idei de marketing care te vor ajuta să atragi cuplurile în localul tău.
Soluții de marketing care-ți aduc mai mulți oaspeți de Valentine’s Day
O strategie bine pusă la punct aduce o mulțime de beneficii. Plănuită cum trebuie, Ziua Îndrăgostiților oferă o mulțime de oportunități de a-ți promova restaurantul și a atrage clienți noi. Iată ce ai putea face așa încât să stârnești curiozitatea oaspeților și să-i fidelizezi.
1. Oferă un discount
Cu cât cineva face o rezervare mai devreme, cu atât mai bine pregătit va putea fi managerul de restaurant. Așadar, încurajează oaspeții să rezerve o masă din timp. Poți face asta oferindu-le un pahar de vin gratuit sau desertul din partea casei, dacă fac rezervare până la o anumită dată stabilită de tine.
O altă idee (care urmărește același lucru) este să oferi un discount cuplurilor care rezervă o masă online. Este o ocazie bună de a da lumii de știre că primești rezervări din online, mai ales că internetul este primul loc în care caută atunci când decid la ce local să meargă. Cu Restograf, rezervările la restaurant sunt mai ușoare ca niciodată (efectiv, oapeților nu le ia mai mult de câteva secunde să facă o rezervare). În plus, putem promova ofertele pe care le-ai activat, așa încât să atragi un număr mai mare de clienți (află mai multe).
2. Ajustează meniul conform „tematicii”
O zi specială merită o masă specială, iar Ziua Îndrăgostiților nu face excepție. Discută cu chef-ul din restaurant și stabiliți o listă de preparate deosebite pentru această ocazie. Spre exemplu, multe restaurante introduc în meniu alimente afrodiziace precum stridii, sau avocado, căpșuni și ciocolată. La rândul său, și platingul trebuie să inducă ideea de iubire – atât prin așezarea în farfurie a preparatelor, cât și a culorii lor (folosește culori pastelate, petale de trandafiri, ceva mai multă frișcă și ciocolată). Și nu uita să le dai și o denumire specială!
Unele restaurante preferă să stabilească un meniu fix, care oferă opțiuni limitate pentru aperitive, supe/salate, fel principal și desert. Nu este o idee rea, pentru că astfel personalul din bucătărie este mai eficient, servești preparate de o mai bună calitate, iar oaspeții au senzația că mănâncă ceva exclusivist (pentru că meniul este disponibil doar în acea seară).
3. Creează o atmosferă specială
Este vital să creezi ambientul potrivit! Și nu vorbim aici doar despre lumină difuză! Asigură-te că fiecare aspect din restaurant – de la florile de pe masă, la muzică și la ținuta ospătarilor – este exact în nota pe care ți-o dorești. Alege o temă generală (haios, sexy, romantic) și pornește de acolo. De asemenea, fă un playlist special sau cheamă un band de live music (jazz-ul ar fi foarte potrivit, sau un artist care să cânte melodii de dragoste). Și nu uita de lumânări (fie ele și electrice)!
În ceea ce privește decorațiunile, cel mai bine ar fi să colaborezi cu un designer, dar dacă nu ai bugetul necesar, se pot găsi și alte soluții. Fie că e vorba de inimioare decupate din hârtie sau trandafiri la tot pasul, ornamentele sunt importante dacă vrei să obții o atmosferă romantică.
4. Încheie parteneriate pentru a face promoții încrucișate
Poate fi vorba de o florărie, un magazin de bijuterii, fotografi, serviciu de taxi etc. Ideea e să găsiți o modalitate prin care să vă ajutați reciproc. Spre exemplu, oferă tuturor oaspeților trandafiri de la o florărie anume. În schimb, florarul ar putea include un card de discount la restaurantul tău în fiecare buchet de flori pe care îl vinde în săptămâna premergătoare Zilei Îndrăgostiților. Ambele părți au de câștigat, fără a cheltui un leu!
5. Cunoaște-ți oaspeții!
Atunci când cineva face o rezervare, încurajează-i să-ți dea mai multe detalii despre ceea ce le place și ce nu. Poți merge chiar un pas mai departe și să le trimiți un e-mail pentru a-i întreba dacă au vreo preferință specială – fie că e vorba de vin, desert, sau interese deosebite. Nici nu-ți dai seama ce impact are un astfel de gest (și cât de mult contează în fidelizarea clienților)! Ție nu ți-ar plăcea ca, de îndată ce te așezi la o masă, ospătarul să vină și să-ți ofere băutura preferată?
6. Fii pregătit pentru cereri în căsătorie
Valentine’s Day este una din zilele preferate de mulți pentru a face o cerere în căsătorie. Cel mai probabil, în momentul în care fac o rezervare, oaspeții respectivi te vor anunța de momentul special. Dar chiar și dacă nu o fac, tu ar trebui să fii pregătit. Spre exemplu, fii gata să le oferi o sticlă de șampanie, flori, sau un cadou special celor doi îndrăgostiți. Sau cheamă un fotograf profesionist care să surprindă momentul în poză ori să-i filmeze. Cu siguranță oaspeții respectivi vor reveni apoi cu drag în localul tău. Ca să nu mai vorbim de faptul că vor distribui pozele pe internet (ceea ce ar trebui să faci și tu).
7. Oferă-le oaspeților un cadou la plecare
De Ziua Îndrăgostiților, toată lumea se așteaptă să primească un cadou. Și atunci, de ce nu ai face și tu asta? Suprinde-ți oaspeții cu o mică atenție pe care să le-o oferi la finalul mesei. Nu e nevoie să fie un cadou costisitor. Chiar și o cutiuță cu bomboane de ciocolată îi poate impresiona în mod plăcut pe cei care te-au vizitat.
8. Promovează-te prin ad-uri pe Facebook sau Google
Dacă ai ceva bani pe care să îi investești, ad-urile pe Facebook sau Google sunt o idee excelentă de marketing pentru Valentine’s Day. Când compui reclama, asigură-te că numele restaurantului apare atât la începutul, cât și la mijlocul textului, și că incluzi un call-to-action (spre exemplu: „Rezervă astăzi o masă!” sau „Profită acum de discount!”). Și nu uita ca link-ul să facă trimitere într-o pagină în care promovezi evenimentul de Ziua Îndrăgostiților.
9. Dă startul unei campanii în Social Media
În primul rând, lasă vizualurile să vorbească în locul tău. Spre exemplu, fotografiază preparatele speciale din meniu. Sau fă un filmuleț în care să le arăți tuturor decorul special (videoclipurile sunt cel mai bun tip de conținut, căci atrag cel mai mare engagement). Și nici măcar nu e nevoie să investești prea mult – poți face totul „in-house” (mai ales că sunt tot felul de programe de editare disponibile pe internet dacă vrei să faci filmulețe).
Nu ar strica nici să organizezi un concurs în on-line pentru a genera mai mult awareness de brand (spre exemplu, cine trimite cel mai frumos mesaj de dragoste, primește un discount în restaurant).
10. Oferă un discount post-Valentine’s Day
Ținând cont că de Ziua Îndrăgostiților vei avea mulți oaspeți, ar trebui să profiți de acest lucru pentru a-i fideliza pe cei care au luat masa în restaurant. O bună metodă de a-i face să revină este să le oferi la finalul cinei un discount pentru următoarea vizită (și chiar să menționezi o dată până la care poate fi folosit).
Acestea fiind zise, spor la treabă! Iar dacă vrei să afli mai multe idei pe care să le pui în practică și după Valentie’s Day, citește despre 5 strategii de marketing ale brandurilor de top.