În multe privințe, viitorul e deja aici: mașini care se conduc singure, mâncare printată în 3-D, ba chiar și „majordomi” virtuali care să ne ajute (vezi Siri sau Alexa). Fie că ne place sau nu, tehnologia își pune amprenta inclusiv asupra restaurantelor, influențând comportamentul clienților și, drept consecință, strategia de business.
La fel cum adoptarea unei strategii care pune accent pe mobil ajută oamenii de marketing să atragă clienții în restaurant, la fel îmbrățișarea tehnologiilor inovative îți poate pregăti afacerea pentru ziua de mâine. Află care sunt principalele trenduri de care ar trebui să ții cont dacă vrei să-ți asiguri poziția în piață.
AR&VR
Dacă până de curând era ceva de domeniul fantasticului, realitatea virtuală și augumentată (VR / AR) câștigă acum din ce în ce mai mult teren în domeniul marketingului. Asta pentru că deja oamenii apelează frecvent la aceste instrumente. Spre exemplu, folosesc realitatea augumentată pentru a aplica filtre în Instagram Stories, iar realitatea virtuală pentru o experiență mai intensă de gaming. Se pregonizează că în 2020, 51,8 miliarde de oameni din Statele Unite vor utiliza conținut VR cel puțin o dată pe lună. Și sunt o mulțime de posibilități neexploatate de a folosi aceste tehnologii pentru a înlesni și chiar a stimula interacțiunea clienților cu restaurantele.
Creează o conexiune cu oaspeții tăi prin intermediul unui limbaj vizual comun. AR și VR au un mare potențial de a face mult mai „palpabilă” interacțiunea brand-consumator. Spre exemplu, poți începe prin a folosi efecte de realitate augumentată –filtre, animații haioase sau hărți augumentate – pentru ad-urile de pe Facebook sau Instragram, folosind Spark AR Studio.
Elimină distanțele. În timp ce AR le permite oamenilor să se „joace” cu mediul înconjurător, realitatea virtuală îi poate transporta într-o cu totul altă lume, implicându-i în experiențe captivante și antrenante. Găsește modalități noi de a aduce un plus de valoare în viața clienților tăi propunându-le experiențe VR create în jurul brandului, care să transmită mesajul și valorile care stau la baza afacerii tale.
Aplicații care fac viața mai ușoară
Clienții de astăzi își doresc soluții personalizate, care să răspundă eficient nevoilor pe care le au pe moment. Spre exemplu, vor să poată rezerva rapid o masă la restaurantul preferat, fără să fie nevoiți să sune în prealabil (caz în care o aplicație cum este Restograf se dovedește extrem de utilă). Sau să poată comanda de acasă preparatul preferat, din meniul tău – ceea ce presupune să dezvolți o aplicație pentru livrări la domiciliu sau să te asociezi cu un serviciu de această natură.
Și pentru că tot vorbim de comenzi pe mobil, un alt trend important care câștigă teren este plata de pe mobil. Tot mai mulți oameni, în special tinerii, preferă să lase acasă cardurile sau banii lichizi și să folosească portofelul electronic. Iar dacă vrei să rămâi în pas cu timpurile, va trebui să poți oferi clienților această facilitate.
Chatbots
Tehnologia bazată pe inteligență artificială (AI) este o parte importantă a marketingului digital. Practic, implică răspunsul prin mesaje pe chat în timp real, zi sau noapte, la întrebările clienților. Nu e de mirare că 80% dintre afaceri folosesc sau au în plan să implementeze folosirea de chatbots, în 2020. Mulți clienți preferă să interacționeze cu chatbots căci răspunsul vine prompt și nu își pierd niciodată răbdarea. Acești asistenți virtuali oferă un bun serviciu cu clienții și răspund cerințelor acestora, eliberând personalul de sarcinile repetitive – ceea ce înseamnă că se pot ocupa mai bine de altre treburi.
Spre exemplu, Uber folosește tehnologia chatbot pentru a comunica cu clienții, așa încât aceștia să poată comanda o mașină direct din Google Maps, pot urmări locația mașinii, trimite un timp estimativ de sosire prietenilor sau chiar face plăți.
Marketing personalizat
Nu mai este suficient să faci o reclamă sau să trimiți un newsletter și gata! Toate mesajele trebuie personalizate, fie că vorbim de conținut, produse, sau e-mailuri. Iar asta nu este atât de greu ținând cont de accesul facil la date precum istoricul de comenzi, comportamentul clientului și link-urile pe care s-a dat click. Spre exemplu, Netflix deja face acest lucru: din momentul în care te loghezi în cont, avatarul, bannerul, caruselul, comenzile, căutările – toate sunt personalizate pentru tine.
Și reține: Personalizare = Maximizarea plăcerii + Reducerea timpului de căutare.
Conținut video
Ca să îți dai seama cât este deja de important (și de ce trebuie să dezvolți acest aspect pe viitor), vom începe de la câteva cifre:
- 70% din clienți spun că au dat share la videoclipul unui brand
- 72% din afaceri au avut o rată de conversie mai bună folosid conținut video
- 52% din consumatori spun că au mai multă încredere să comande online un produs, dacă urmăresc întâi un videoclip despre acesta.
Și nu te gândi doar la YouTube. Pentru un engagement mai mare, poți face un videoclip sau un live pe Facebook, Instagram sau LinkedIn. Live-urile câștigă tot mai multă popularitate și multe branduri le folosesc pentru a face interviuri, demo-uri de produs, filmulețe de la evenimente sau pentru a împărtăși etape din realizarea produsului finit.
În concluzie, toate „uneltele” de marketing care au început să fie tot mai mult folosite în 2019, vor deveni și mai prezente în anii următori – fie că vorbim de personalizarea mesajelor, automatizare sau tehnologie bazată pe inteligență artificială. Așa că, dacă vrei să-ți crești numărul de clienți și să te bucuri de mai multă popularitate, va trebui să găsești metoda de a le integra în strategia ta de comunicare.