Hegemonia mobilului și oferta extrem de mare de restaurante îi dau consumatorului o mai mare libertate de alegere. Iar pentru a rămâne în „meniul” clienților, strategiile de marketing trebuie să pună accent pe abordarea pe mobil. Facebook a alcătuit un raport din care aflăm mai multe despre ce anume își dorește clientul anului 2019.
Ieșitul în oraș la restaurant nu mai e la fel de simplu ca în recut. Cu atât de multe informații și atâtea localuri din care să poată alege, printr-o simplă atingere de ecran, clienții profită de oportunitate pentru a primi exact ce-și doresc, când își doresc.
Spre exemplu, un sondaj Facebook arată că o persoană ia în calcul mai mult de 4 restaurante înainte de a decide pe care-l alege, și asta cu doar 2 ore înainte de a merge la masă. Iar numai 13% se declară clienți fideli ai unui anume local. De ce? Pentru că mobilul a devenit ingredientul cheie. Petrecem atât de mult timp pe telefon, încât de acolo ne luăm toate informațiile – review-uri, locații, reclame – toate ne stau la dispoziție cât am… da din degete. Practic, experiența de a lua masa nu se mai limitează la vizita în restaurant, ci este 24 de ore, 7 zile pe săptămână, online și offline. Tocmai de aceea devine cu atât mai important să-ți atragi clienții prin marketing pe mobil (mai ales prin conținut video). Conform studiilor eMarketer, din tot ceea ce înseamnă trafic pe mobil, videoclipurile reprezintă segmentul care va avea cea mai rapidă creștere până în 2021.
Ce-și dorește clientul anului 2019
Ce și-a dorit întotdeauna – gust bun, oferte bune, disponibilitate. „Ingredientele” principale au rămas aceleași, doar tehnologia s-a schimbat. Cum răspunzi celor trei cerințe, implicând tehnologia pe mobil? Să o luăm pe rând.
Poftă de ceva bun. Câte fotografii și videoclipuri cu farfurii pline de preparate apetisante n-ai văzut pe Facebook, Instagram, Pinterest?! Această explozie de experiențe share-uite pe rețelele de socializare a creat un limbaj vizual cu totul nou. Și orice manager de restaurant va trebui să-l învețe fluent. Asta pentru că pofta vine… văzând. Drumul clientului către restaurantul tău începe de la întrebarea „Oare ce să mănânc azi?”. Iar dacă atunci când intră pe Instagram în căutare de idei dă peste poza postată de tine și-i trezește apetitul, va fi tentat să-ți facă o vizită. Studiile arată că atunci când cineva vede o poză cu mâncare, imaginea generează aceeași activitate cerebrală ca și în cazul în care ar avea-o pe o farfurie în fața lui. Și încă ceva… poate ai fi interesat să afli că 86% dintre Millenials încearcă un restaurant nou după ce văd în online content despre respectivul local.
Ofertă pe măsură. Și nu, asta nu înseamnă prețuri mici. Mai degrabă este acea magie care se întâmplă atunci când restaurantul oferă ceva special la masă, iar clientul simte că îi sunt depășite așteptările, și totul la un preț surprinzător. Tehnologia mobilă oferă brandurilor posibilitatea de a livra conținut personalizat, oferte în care se pune accentul pe calitate și preț, care să suprindă și să motiveze audiența. 63% din clienții de restaurante spun că țin cont de discounturile și promoțiile pe care le primesc pe mobil.
Restaurantul potrivit, la momentul potrivit. Astăzi este tot mai ușor să comandăm mâncare prin telefon, iar apariația a tot mai multe aplicații de rezervare, plată și livrare, a influențat așteptările clienților. Chiar dacă nu ies la restaurant, vor să primească ce-și doresc, cum și când doresc. Dacă nu vrei să-i pierzi, va trebui să le vii în întâmpinare și să oferi livrări la domiciliu. În Statele Unite se estimează că aplicațiile pentru comenzi online vor genera un profit de 38 miliarde de dolari în 2020. În plus, este important să poată ajunge la tine ușor, așa că aplicațiile care permit rezervările online (precum Restograf) facilitează procesul și livrează clientului, rapid și ușor, fix ce-și dorește.
Fă-le pe plac! Cu toții iubim mâncarea bună. Servim masa fie acasă, fie la birou sau în oraș. Câteodată ne grăbim să terminăm repede. Alteori, savurăm totul pe îndelete. Uneori alegem preparatele cu atenție, alteori impulsiv. Iar toate acestea, deseori, pe parcursul unei singure zi. În plus, ne place să împărtășim cu ceilalți aceste momente prin video, live streaming, stories sau mesaje – știai că există peste 330 de milioane de postări pe Instagram cu #food? Pentru oamenii de marketig și creativi, acest lucru deschide noi oportunități pentru a propune o experiență care promite mai mult decât o simplă masă la restaurant. Cum? Ținând pasul cu tehnologia.
Așadar…
Trece mobilul în „meniul” restaurantului tău și gândește strategii de marketing dedicate. Un studiu recent efectuat de Deloitte arată că majoritatea oamenilor își verifică mobilul de aproximativ 47 de ori pe zi – iar cifra aproape că se dublează în cazul celor cu vârsta între 18 și 24 de ani. Acest lucru a schimbat inclusiv felul în care decid unde vor lua masa în acea zi – 70% (82% în cazul Millenials) se uită pe internet pentru a decide unde urmează să meargă restaurant.
Folosește-te de rețelele de socializare pentru a-ți face publicitate, în special prin campanii video targetate (utilizatorii se uită de 5 ori mai mult la filmulețe, decât la conținut static pe Facebook și Instagram). Un studiu realizat de Facebook în SUA arată că 94% din persoane își țin telefonul aproape, chiar și atunci când se uită la TV. Iar în pauzele publicitare… ghici pe ce se uită! Exact, pe ecranul mobilului. Ideal ar fi să combini ambele tipuri de promovare – și pe TV și pe Facebook (ceea ce poate crește ROI-ul cu 60%). Pur și simplu încearcă să te folosești de toate canalele pe care le ai la dispoziție pentru a avea un impact cât mai mare.
Spre exemplu, ia în calcul modalități prin care te poți folosi de platforme precum Messenger sau Instagram pentru a veni cu oferte de moment, targetate pe zona geografică de interes și încorporează un call to action – de exemplu o hartă care să-i arate clientului locația.
Spune poveștile pe care clienții să le savureze. Storytelling-ul pe mobil este o oportunitate ideală pentru marketingul unui restaurant, prin care se poate influența decisiv luarea unei decizii. Într-o lume în care totul se derulează pe repede înainte, iar oamenii sunt extrem de ocupați, ei caută soluții rapide, la îndemână, pe care tu le poți oferi într-un format creativ, captivant (precum conținutul video). De ce le mai multe ori, oamenii hotărăsc în ultimul moment să iasă în oraș, la restaurant. Iar mobilul este mijlocul prin care această decizie spontană primește drept răspuns imagini care stimulează apetitul. Pe măsură ce timpul petrecut de oameni pe telefon crește, la fel și oportunitatea de a-i atrage din faza de descoperire, în faza de cumpărare. La nivel mondial, 75% din vizionarea de videoclipuri are loc pe mobil, și de aceea este cu atât mai important să transmiți mesaje care să „lase gura apă”, pe device-urile mobile.
În loc de încheiere, iată cum arată hashtag-ul în cifre, în postările de pe Instagram:
- #food – 330 milioane;
- #foodie – 131 milioane;
- #foodporn – 205 milioane;
- # instafood – 152 milioane;
- #yummy – 141 milioane
- #restaurant – 30+ milioane
Tu decizi dacă vrei ca numele restaurantului tău să apară printre ele.