Cu toții ne petrecem mult timp pe telefon, iar acest lucru nu se va schimba prea curând. Din contră! În termeni de management al unei afaceri, asta înseamnă că marketingul pe mobil nu mai este doar un add-on, ci ar trebui să devină punctul central al strategiei.
Am tot vorbit în ultima vreme despre ce înseamnă să îți construiești un brand puternic și despre cum trebuie să existe o coerență în construirea imaginii și în transmiterea mesajelor către clienți. Din acest punct de vedere, ar trebui să acorzi o importanță tot mai mare marketingului pe mobil, mergând până la a-ți construi campaniile pornind de la acest aspect – de la conceperea mesajelor creative, la metode de îmbunătățire a experienței oferite clienților și până la a crea o cultură și o comunitate în jurul brandului. Ușor de zis, dar cum poți face asta în practică?
Evaluează performanță pentru a face ajustări
Avântul tehnologiei și ușurința de a folosi mobilul a schimbat așteptările clienților, care se caută să aibă acces cât mai facil și au o toleranță scăzută pentru eventuale întreruperi sau o viteză prea mică de încărcare a paginii pe care o vizitează. Efectuarea unui audit amănunțit al performanței și al platformelor digitale (folosind, spre exemplu, Facebook Analytics) te poate ajuta să afli cum utilizează oamenii site-ul sau aplicația ta, precum și eventualele probleme care ar putea fi rezolvate.
Investește în tehnologie la fel de „proaspătă” ca mâncarea din restaurant
Aplicațiile pe mobil câștigă tot mai mult teren, în defavoarea clasicelor pagini de web. Pentru clienți este mult mai ușor să deschidă o aplicație și să facă o rezervare în numai câteva minute, decât să sune la restaurant sau să caute pe internet datele de contact ale localului preferat. De ce crezi că Restograf este atât de popular în rândul oamenilor? ☺ O cerere în creștere se înregistrează și în livrările la domiciliu unde, de asemenea, aplicațiile sunt unealta preferată a clienților (în special în rândul tinerilor). Ia în calcul să folosești rețele precum Facebook sau Instagram pentru a da sfoară în țară despre cât de ușor pot ajunge la tine prin intermediul acestor aplicații.
Dezvoltă ad-uri video optimizate pentru mobil
- Comunică mesajul și brandul din primele secunde
- Fă un videoclip care să „prindă” și să fie înțeles chiar și cu sunetul oprit
- Folosește culori și animație pentru a crea conținut care atrage atenția utilizatorului și îl oprește din a da scroll mai departe
- Inspiră-te din stilul postărilor pe care audiența ta le share-uiește pe social media
- Optimizează conținutul pentru mobil folosind imagini și video în format pătrat și vertical
- Adaptează și modifică conținutul mesajului în funcție de platforma folosită și de audiență.
Suprinde imperfecțiunile pentru a stârni apetitul
La fel ca în orice alt aspect al vieții, farfuriile care par „adevărate” în reclame (adică nu au până și cel mai mic detaliu perfect stilizat) sunt mult mai atractive pentru consumatori. Oamenii „mănâncă” întâi cu ochii. Așa încât, cu cât mâncarea pe care le-o prezinți pare mai autentică, ca de abia servită la masă în restaurant, cu atât mai apetisantă va fi. Folosește formate moderne precum ad-uri în carusel, videoclipuri verticale și Stories pentru a surprinde detaliile care fac din preparatele tale adevărate delicii culinare.
Acoperă toate variantele
Fiecare om are un anumit stil de a urmări videoclipurile: rapid, pe bucățele (atunci când își desfășoară activitatea zilnică și descoperă ceva din întâmplare), sau atent și complet atunci când are mai mult timp la dispoziție pentru a-și concentra atenția la ce vizionează. Te poți folosi de diferite formate oferite de Facebook pentru a crea videoclipuri în funcție de obiceiurile target-ului tău. Spre exemplu, creează un conținut mai amplu pentru a spune povestea brandului tău prin in-stream sau in-stream reserve. Și folosește sesiuni video mai scurte, stories sau carusel pentru a livra mesajele de marketing direct.
Încearcă formate diferite
Nu te feri de a testa variante noi. O abordare mai jucăușă, care crește numărul de interacțiuni cu un ad, poate avea un impact foarte bun asupra engagementului clienților. Fie că faci un sondaj sau folosești un cronometru cu numărătoare inversă, acestea sunt metode de a atrage atenția oamenilor și de a-i face să interacționeze cu postarea ta.
Etalează-ți atuurile prin vizualuri
Într-o industrie saturată de opțiuni, clienții sunt întotdeauna în căutarea unui beneficiu aparte, vor să decopere un plus de valoare. Reține că ceea ce descrii prin imagini poate avea un impact la fel de mare ca și cuvintele pe care le folosești. De aceea, cea mai bună variantă este ca descrierea pe care o faci produselor tale să fie dublată de vizualuri atrăgătoare, care transmit acel ceva aparte pe care îl pot găsi numai în restaurantul tău.
Îmbină comerțul și creativitatea
Gândește-te cum poți face în așa fel încât comunicarea de marketing să fie cât mai vizuală, oferind totodată oamenilor o experiență demnă de ținut minte. Astăzi accentul pică tot mai mult pe stories și nu ar strica să experimentezi mai mult în această zonă – fie că vorbim de Facebook Stories, Instragram Stories sau statusuri pe WhatsApp. Și folosește-te de Facebook Video Creation Kit pentru a crea ad-uri video gândite pentru mobil. O altă metodă bună este de a face fotografii 360°, videoclipuri și poze 3D, sau începe să te joci cu efectele AR (folosind, spre exemplu Spark AR Studio).