Peste 150 de participanti, importatori, distribuitori, mari retele de retail, Ho.Re.Ca., Food & Bar Manager si magazine de specialitate vor putea degusta unele dintre cele mai bune produse italiene alimentare si vinicole si sa constate personal diferenta dintre italian sounding, falsul Made in Italy si gustul de neimitat al vinurilor italiene.
Evenimentul “Italian Wine and Food Day”, organizat de Agentia ICE Bucuresti si Camera de Comert Italiana pentru Romania, sub patronajul Ambasadei Italiei, va avea loc marti, 3 iunie, la Sala Paris a Hotelului Novotel Bucuresti, incepand cu ora 10:30.
Initiativa, parte din Festivalul Italian 2014 (festivalitalian.ro), se va desfasura sub forma unui seminar informativ despre combaterea fenomenului de contrafacere, organizat de Camera de Comert Italiana pentru Romania, urmat de o “mini-expozitie” destinata operatorilor de profil, prevazuta cu o degustare de produse italiene “veritabile” si cu intalniri intre producatori si potentialii clienti, organizate de Agentia ICE .
Seminarul CCIpR, intitulat “Protejarea produselor agroalimentare Made in Italy in Romania” si organizat cu participarea Coldiretti, una dintre cele mai importante asociatii italiene din sectorul agricol, are drept scop atragerea atentiei publicului asupra protejarii adevaratelor produse italiene. A doua parte a evenimentului se va deschide cu prezentarea publica a celor unsprezece societati italiene invitate de catre Agentia ICE – reprezentante ale mai multor regiuni viticole din Italia – si va continua cu o degustare de vinuri si alte produse, precum si cu intalniri B2B intre companii si operatori locali.
Contrafacerea produselor italiene si italian sounding (produse cu un nume italian, dar care provin din alte tari) sunt doua fenomene intr-o continua dezvoltare care constau in imitarea produselor italiene si care pericliteaza buna-credinta a consumatorului, inducandu-l in mod constient in eroare. Se estimeaza ca imitarea produselor Made in Italy se materializeaza intr-o cifra de afaceri de aproximativ 60 de miliarde de Euro la nivel mondial, din care 22 de miliarde numai in Europa.
Sectorul agroalimentar se claseaza pe locul al doilea in Italia dupa cel metalurgic, cu o valoare a productiei totale aproape egala cu PIB-ul Romaniei. Sectorul vitivinicol, in special, reprezinta 30% din exporturi, cu o valoare de 5 miliarde de euro. Italia concureaza de mai multi ani cu Franta pentru ocuparea primul loc in lume in ceea ce priveste productia de vin, oferind consumatorilor 73 de vinuri DOCG, 332 DOC, 405 DOP si 118 IGT.
* * * * *
Italian Wine and Food Day
Vinul italian in lume
Se estimeaza ca mai mult de un pahar de vin, din cinci vandute in lume, este italian. Sectorul vitivinicol este esential pentru economia italiana, avand in vedere faptul ca reprezinta 30% din totalul exporturilor.
In anul 2013 totalul exportului a inregistrat o crestere de 7,3% fata de anul precedent, ceea ce i-a asigurat intaietatea in randul celor mai vandute produse alimentare in strainatate. Un record dublu, avand in vedere faptul ca, pentru prima data, depaseste de asemenea pragul valoric de 5 miliarde de Euro (al doilea loc, dupa Franta).
In 2013, Italia a produs 47.4 milioane de hectolitri, o crestere de 15% fata de anul precedent. Vinul este un sector care numara in tara noastra aproximativ 380 de mii de companii producatoare (aproximativ 23% din sectorul agricol) cu un personal de 700 000 de lucratori (1,2 milioane in domenii conexe) pentru o productie care depaseste un milion de etichete. Calitatea este de asemenea in crestere, cu vinuri DOC (330 de nume) si DOCG (73) care au atins 40% din productia totala de vin si IGT (118) care acopera 35%, in contextul diminuarii productiei de vinuri de masa.
Importul de vin din Italia
Potrivit datelor ISTAT, in 2013 Romania a importat din Italia o cantitate de vin echivalenta a 8,9 milioane de euro, in crestere cu 4,6% fata de 2012. In clasamentul importurilor de produse alimentare italiene, vinurile ocupa locul 8 dupa fructe, legume, cafea, produse de cofetarie, carne si preparate din carne, conserve si sucuri vegetale, peste si alte preparate alimentare.
Printre vinurile italiene importate in Romania se evidentiaza vinurile imbuteliate care au inregistrat in 2013 o rata de crestere de 34,9% fata de anul precedent, confirmand tendinta de evolutie din ultimii ani, in detrimentul vinurilor vrac. Dintre acestea, se disting vinurile rosii si roze care au reprezentat 47,2% (+ 21,6%), cele albe 34,8% (o crestere de 41,4%) si vinuri spumante, care au o rata mai mare o crestere de 77% si o cota de piata de 15,4%. Gama este completata de alte categorii speciale de vin (licoroase, etc.), care reprezinta insa un fragment mai limitat al pietei.
Vinul reprezinta asadar motorul exportului agroalimentar italian. Ca Agentie ICE am dorit astfel sa organizam acest eveniment, care ofera posibilitatea vizitatorilor profesionisti de a cunoaste si a degusta excelentele produse a 11 producatori de vin italieni, reprezentanti a diverse regiuni viticole importante din Italia: Abruzzo (Bosco Nestore, Cantina Zaccagnini, Centorame), Campagna (Masseria Campito), Emilia Romagna (Maranello Wines), Lazio (Pileum), Marche (Il Pollenza e Togni), Piemonte (Tenuta Carretta), Toscana (Vino Sorelli) e Veneto (Ardenghi).
Pentru mai multe detalii: bucarest@ice.it; www.cameradicommercio.ro
(comunicat de presa)