Dor de bun și bine este campania inițiată de HORA și Mastercard care susține industria HoReCa și își propune să le redea oamenilor încrederea de a se întoarce în restaurantele preferate.
În mai 2021, Organizația Patronală a Hotelurilor și Restaurantelor din România (HORA) și Mastercard au lansat inițiativa „Dor de bun și bine”, cu scopul de a susține redresarea industriei HoReCa și de a le reda oamenilor încrederea de a reveni în restaurantele preferate, pentru a se bucura de preparate delicioase (BUN) și a se reconecta cu oamenii dragi, la masă (BINE). Campania își dorește să faciliteze crearea unui cadru de funcționare în siguranță a business-urilor din industrie în fața provocărilor impuse de pandemie.
Siguranța, un aspect esențial
Inițiativa a debutat cu lansarea primului „Ghid de siguranță în restaurante”, dezvoltat alături de experți în sănătate, care oferă un set de măsuri optime de siguranță, care respectate atât de operatorii HoReCa, cât și de clienții care le trec pragul, permit evitarea situațiilor care favorizează răspândirea virusului.
Ghidul acoperă aspecte esențiale precum: practica optimă pentru curățenie și dezinfecție, gestionarea obiectelor utilizate în comun, importanța ventilației și a sistemelor de aer condiționat, regândirea spațiilor și a procedurilor, precum și managementul și instruirea angajaților. Totodată, ghidul recomandă clienților să adopte conduita optimă prin respectarea măsurilor de prevenție în vigoare.
Materialul integral „Ghidul de siguranță în restaurante” poate fi descărcat gratuit pe www.dordebunsibine.ro, alături de un poster care ilustrează măsurile de siguranță și care poate fi afișat în toate locațiile HoReCa ce aderă la inițiativa „Dor de bun și bine” și doresc să își protejeze clienții prin implementarea tuturor măsurilor de prevenție necesare. Platforma inițiativei găzduiește și o colecție de vizualuri care conțin fotografii din restaurante și localuri din București și alte destinații din România, cu angajați reali și preparate din meniurile proprii, realizate special pentru acest proiect.
Strategie pentru mai bine
Cea de-a doua etapă a proiectului cuprinde propunerea unei serii de măsuri de către HORA, cu scopul de a veni cu o strategie solidă și sustenabilă pentru revitalizarea industriei, măsuri sprijinite de rezultatele unui studiu cu privire la impactul economiei și situația financiară a companiilor active în 11 sectoare ale industriei HoReCa. Studiul este realizat de analistul financiar Iancu Guda, la inițiativa HORA și FIHR, împreună cu organizațiile membre APT.
Mai multe informații despre inițiativă pot fi găsite pe www.dordebunsibine.ro.