Restograf Restograf
  • Locuri Cool
    • Hot Events
    • Hot Plates
    • Hot Spots
  • Spotlight
    • Noutati
    • Tendințe
  • Insider
    • Meet The Chef
    • Repere
  • De bun gust
    • Food Smart
    • Rețete
    • Tips & Tricks
  • Chin-Chin
    • Vin & Bere
    • Cocktails & Spirits
    • Re-Fresh
    • Hot Drinks
  • Food Trip
    • Pe la ei
    • Pe la noi
  • @Acasă
    • De Citit
    • Dine In
    • Fun
    • În Bucătărie
    • Shopping
  • Locuri Cool
    • Hot Events
    • Hot Plates
    • Hot Spots
  • Spotlight
    • Noutati
    • Tendințe
  • Insider
    • Meet The Chef
    • Repere
  • De bun gust
    • Food Smart
    • Rețete
    • Tips & Tricks
  • Chin-Chin
    • Vin & Bere
    • Cocktails & Spirits
    • Re-Fresh
    • Hot Drinks
  • Food Trip
    • Pe la ei
    • Pe la noi
  • @Acasă
    • De Citit
    • Dine In
    • Fun
    • În Bucătărie
    • Shopping

Restograf Restograf

București
  • Bihor
  • Brașov
  • București
  • București/Ilfov
  • Cluj
  • Constanța
  • Călărași
  • Mehedinți
  • Prahova
  • Sibiu
Restaurante
  • Toate restaurantele
  • American
  • Argentinian
  • Arăbesc
  • Asiatic
  • Bakery
  • Balcanic
  • Bar
  • Barbecue
  • Beach Bar
  • Belgian
  • Berărie
  • Bio
  • Bistro
  • Boardgames
  • Brasserie
  • Brazilian
  • Burger
  • Cafenea
  • Ceainărie
  • Cheese bar
  • Chinezesc
  • Cigar Club
  • Club
  • Cocktail Bar
  • Cofetărie
  • Columbian
  • Concept Dining
  • Coreean
  • Craft Beer
  • Dessert
  • Englezesc
  • European
  • Evenimente
  • Fine dining
  • Franțuzesc
  • Fusion
  • Gastrobar
  • Gelaterie
  • Gentleman's Club
  • German
  • Gluten Free
  • Gourmet
  • Grecesc
  • Grill
  • Grădină
  • Indian
  • Interbelic
  • Internațional
  • Iranian
  • Irlandez
  • Italian
  • Japonez
  • Karaoke-bar
  • Kosher
  • Libanez
  • Mediteranean
  • Mexican
  • Modern cuisine
  • Muzica live
  • Oriental
  • Oyster Bar
  • Pasta Bar
  • Peruan
  • Pescăresc
  • Pizzerie
  • Portughez
  • Pub
  • Raw Vegan
  • Românesc
  • Rusesc
  • Sky Bar
  • Social Club
  • Spaniol
  • Specialty Coffee
  • Sports Bar
  • Steakhouse
  • Sushi
  • Sârbesc
  • Teatru
  • Terasă
  • Texan
  • Thailandez
  • Tradițional
  • Turcesc
  • Unguresc
  • Urban
  • Vegan
  • Vegetarian
  • Vietnamez
  • Wine Bar
  • Ţigănesc
Conectare
Inregistrare
Descoperă. Rezervă. Savurează.
Restograf Restograf
  • Locuri Cool
    • Hot Events
    • Hot Plates
    • Hot Spots
  • Spotlight
    • Noutati
    • Tendințe
  • Insider
    • Meet The Chef
    • Repere
  • De bun gust
    • Food Smart
    • Rețete
    • Tips & Tricks
  • Chin-Chin
    • Vin & Bere
    • Cocktails & Spirits
    • Re-Fresh
    • Hot Drinks
  • Food Trip
    • Pe la ei
    • Pe la noi
  • @Acasă
    • De Citit
    • Dine In
    • Fun
    • În Bucătărie
    • Shopping
Restograf Restograf
  • Conectare
  • Inregistrare
|
București
  • Bihor
  • Brașov
  • București
  • București/Ilfov
  • Cluj
  • Constanța
  • Călărași
  • Mehedinți
  • Prahova
  • Sibiu
Rezervă o masă
  • Toate restaurantele
  • American
  • Argentinian
  • Arăbesc
  • Asiatic
  • Bakery
  • Balcanic
  • Bar
  • Barbecue
  • Beach Bar
  • Belgian
  • Berărie
  • Bio
  • Bistro
  • Boardgames
  • Brasserie
  • Brazilian
  • Burger
  • Cafenea
  • Ceainărie
  • Cheese bar
  • Chinezesc
  • Cigar Club
  • Club
  • Cocktail Bar
  • Cofetărie
  • Columbian
  • Concept Dining
  • Coreean
  • Craft Beer
  • Dessert
  • Englezesc
  • European
  • Evenimente
  • Fine dining
  • Franțuzesc
  • Fusion
  • Gastrobar
  • Gelaterie
  • Gentleman's Club
  • German
  • Gluten Free
  • Gourmet
  • Grecesc
  • Grill
  • Grădină
  • Indian
  • Interbelic
  • Internațional
  • Iranian
  • Irlandez
  • Italian
  • Japonez
  • Karaoke-bar
  • Kosher
  • Libanez
  • Mediteranean
  • Mexican
  • Modern cuisine
  • Muzica live
  • Oriental
  • Oyster Bar
  • Pasta Bar
  • Peruan
  • Pescăresc
  • Pizzerie
  • Portughez
  • Pub
  • Raw Vegan
  • Românesc
  • Rusesc
  • Sky Bar
  • Social Club
  • Spaniol
  • Specialty Coffee
  • Sports Bar
  • Steakhouse
  • Sushi
  • Sârbesc
  • Teatru
  • Terasă
  • Texan
  • Thailandez
  • Tradițional
  • Turcesc
  • Unguresc
  • Urban
  • Vegan
  • Vegetarian
  • Vietnamez
  • Wine Bar
  • Ţigănesc
Acasa > Spotlight > Tendințe > Din bucătăria internă: Care mai e situația restaurantelor la început de 2022
  • Tendințe

Din bucătăria internă: Care mai e situația restaurantelor la început de 2022

  • Autor : Restograf
  • Data publicare : 2 februarie, 2022
  • Data modificare : 7 martie, 2023
Total
0
Shares
0
0
0
Total
0
Shares
Share 0
Tweet 0
Pin it 0

Ultimii ani au fost ca o cursă într-un roller coaster. După un 2020 cu lockdown și restricții, după un început de 2021 precaut, în care nu prea eram siguri la ce să ne așteptăm, vara trecută a venit cu un suflu nou (atât cât a durat). Ieșite din sihăstria impusă, restaurantele s-au reanimat, chiar dacă au fost nevoite să funcționeze după un program redus și la capacitate mai mică. Iar acum, începutul anului ne găsește din nou în plin val de pandemie. Întrebarea e… cum vor arăta localurile odată ieșite din acest montaigne rousse. Care mai e situația restaurantelor la început de 2022?

sir de mese intr-un restaurant gol, fotografiat in semiintuneric, iar in fundal intrarea cu geamuri mari, imagine reprezentativa pentru situația restaurantelor în pandemie

Peisajul restaurantelor bucureștene s-a schimbat în ultimii ani. La fel și obiceiurile noastre de a lua masa în oraș. Am comandat mai multă mâncare cu livrare, am ieșit mai puțin la restaurant – de multe ori la ocazii speciale, nu neapărat în context social. Prețurile au crescut, meniurile s-au redus. Multe restaurante și-au închis porțile, deși e drept că au și apărut noi localuri în București.  

Cum la început de an toată lumea se lansează în diverse previziuni, ne-am pus și noi întrebarea cum va arăta situația restaurantelor în 2022. E însă destul de dificil să faci o estimare într-un climat care continuă să fie instabil – deși sunt semne de relaxare a restricțiilor, nimeni nu poate spune cu siguranță ce va urma. Așa că e mai ușor să ne uităm un pic la ce a fost și să facem o scurtă recapitulare. Ca de început de an, așa.

Cum arată situația restaurantelor la început de 2022

Pentru a pune puțin lucrurile în context, ne trebuie o imagine de ansamblu asupra acestei lumi a ospitalității și a ce s-a întâmplat în ultimul an. Lovite (zdravăn) de pandemie, restaurantele au fost obligate să se reinventeze, să se adapteze, pentru a supraviețui. Asta înseamnă personal redus, spații reamenajate, meniuri ajustate și schimbate. N-au avut ce face. Altfel se închideau.

Dar să le luăm pe rând și să facem o radiografie a situației actuale

A doua criză din HoReCa: lipsa de personal


Când restaurantele s-au închis, mulți angajați au fost trimiși acasă. Desigur, cu șomaj tehnic în primă fază (acel 75% din salariul de bază). Dar asta nu însemna că oamenii se aflau într-o situație confortabilă. [Statul a decontat acești bani până la 1 iulie 2021, moment de la care angajatorii au fost nevoiți să acopere costurile indemnizațiilor de șomaj tehnic. Apoi, în ianuarie anul acesta au reintrodus acordarea șomajului tehnic pentru anumite categorii,  până la data de 31 martie 2022]. Drept urmare, foarte mulți dintre angajați s-au reorientat către alte domenii, sau au plecat din țară – și cine i-ar putea învinui? Ceea ce a dus la a doua criză din HoReCa: lipsa de personal.

Odată cu redeschiderea restaurantelor a început goana după angajați, iar proprietarii de localuri s-au trezit că nu au cu cine să-și facă treaba. Și nu doar pandemia și nesiguranța a dus la această criză, ci și lipsa școlilor de profil, de specialitate.

Estimările reprezentanților din industria HORECA arată că deficitul de personal este undeva la 50.000 de oameni (la nivelul țării)! Angajați care nu doar trebuie găsiți, dar și instruiți – mai ales că mare parte din cei care s-au reprofilat erau angajați cu experiență, oameni buni în meseria pe care o aveau.

Nu e de mirare deci că automat crește timpul de așteptare – poate uneori ți s-a părut că servirea merge prea greu, că trebuie să aștepți prea mult să-ți ia/aducă comanda, sau că ospătarul nu s-a ridicat chiar la standardele tale exigente. Și nu e de mirare nici că ai întâlnit tot mai mulți ospătari asiatici – pentru că patronii din HoReCa au apelat la importul de angajați din străinătate, prin intermediul firmelor care aduc oameni din țări ca Filipine, Indonezia, Sri Lanka, Pakistan etc. E adevărat că poate servirea e mai greoaie uneori, dar ce altceva ar fi putut face în condițiile în care sunt interviuri la care nu vine nimeni, cererea e mare și nici nu sunt în postura de a oferi salarii foarte generoase (în condițiile în care pierderile au fost mari, viitorul e încă nesigur și nici performanțele angajaților nu sunt întotdeauna la nivelul așteptărilor).

Așa că poate data viitoare când ieși să iei masa n-ar strica să ții cont și de context înainte de a te grăbi să acorzi doar o stea la review, pentru că a durat prea mult să-ți ia comanda. Și să dai dovadă de ceva mai multă răbdare în fața imperfecțiunilor inerente în această perioadă.

[Apropo de stele și recenzii – unele dintre cele mai mari site-uri și publicații din afară, precum Eater, Washington Post sau Los Angeles Times au decis să renunțe la clasificarea pe stele a localurilor, ca metodă de a da „reset” după pandemie].

ospatar asezat in fata unei tejghele de restaurant, care serveste o clienta

Meniuri reajustate


Primul lucru pe care l-au făcut majoritatea restaurantelor în pandemie a fost să se orienteze către livrări. Toată lumea făcea delivery, oricât de greu era asta de susținut din punct de vedere operațional și financiar. Pentru că de multe ori costul de funcționare de abia era acoperit de sumele încasate (asta în situații fericite). A trebuit regândit întreg fluxul de preparare și implementat unul pentru livrare, au trebuit modificate meniurile (așa încât preparatele să reziste la transport și să fie în continuare gustoase), s-au negociat la sânge comisioanele cu platformele de livrări (care pot ajunge destul de mult)… ce să mai, a fost ceva iureș.

Cert e că odată redeschise, cele mai multe restaurante au mers în continuare cu această opțiune oferită clienților. Cumva s-a „împământenit” obiceiul de a comanda și acum ni se pare chiar ciudat dacă un local nu ne oferă și opțiunea asta. Unele dintre ele au preparate gândite anume pentru această zonă de livrări, iar altele oferă chiar și serviciul de mâncare la oală (adică mâncare în cantitate mare, la kilogram, din care să hrănești toată familia) – un alt serviciu care a prins aripi în pandemie.

Bun. Deci, o dată, meniurile au trebuit adaptate pentru livrări.

A doua oară, au trebuit adaptate la preferințe. A crescut cererea de comfort food (cum zic americanii) și nu s-a mai pus atât de mult accent pe fine dining. Mâncăruri de suflet, tradiționale, care să ne dea acea stare de bine pe care o căutăm cu disperare în vremuri în care ne crește ușor nivelul de anxietate.

Meniurile s-au restrâns și focusul a picat pe ingredientele accesibile, din motive evidente. Chiar și restaurantele care ofereau astfel de preparate sofisticate s-au repoziționat, fără însă a renunța la identitatea lor. Așa a crescut și mai mult interesul pentru producători și ingrediente locale, o zonă care poate fi exploatată cu succes în continuare – căci tuturor ni se aprind „beculețele” când auzim de farm to table.

Ceea ce ne aduce la punctul trei: preparatele au trebuit adaptate așa încât să nu implice un stres financiar prea mare. În locul meniurilor stufoase, care se schimbă rar, tot mai multe restaurante își întâmpină clienții cu meniuri adaptate sezonului. Așa se pot adapta mai bine la fluctuațiile de preț, la prețurile schimbătoare și la disponibilitatea produselor.

Ți s-a părut că restaurantul tău preferat nu mai are așa de multe opțiuni ca înainte? Ei bine nu e doar o părere, ci realitatea pe care trebuie să o acceptăm momentan – atât noi, cât și restaurantele.

Așadar: noi feluri de mâncare; simplificarea meniului; eliminarea (în unele cazuri) preparatelor mai sofisticate.

Barometrul restaurantelor Gault&Millau din România, lansat în august 2021, arată că după un an 2020 cu multe modificări, modele de business par să se stabilizeze și în general să revină la abordarea pre pandemie, cu anumite modificări care par să fie încetățenite – preocupare mai ridicată pentru livrări decât înainte, simplificarea meniurilor, reducerea numărului de furnizori.

„Modificarea meniurilor devine o constantă (menționată de 62% din restaurante și la această ediție), evidențiind în același timp o maturizare a pieței și o ajustare la produsele sezoniere disponibile”, se notează în Barometru. Aproape 25% din restaurante spun că în 2021 au un model de business diferit față de cel de la de începutul pandemiei, ceea ce înseamnă altă poziționare de preț, concept diferit pentru meniu, experiența diferită promisă), modificări care pot determina un peisaj gastronomic semnificativ diferit față de 2019.

close up cu o masa rotunda pe care este asezata o vaza si un meniu, iar in fundal oameni care stau la alte mese in restaurant, situația restaurantelor în pandemie

Investiții precaute


Să faci investiții într-un astfel de moment poate părea nebunie curată, dar de fapt e singura alternativă. Nu poți sta pe loc, trebuie să te miști. Așa că de unde, de ne-unde, proprietarii de restaurante au fost nevoiți să găsească metode de a merge înainte.

Așa cum ziceam, în primă fază prin livrări. Și pentru cineva care nu făcea asta înainte, e nevoie de ceva investiție pentru a pune lucrurile la punct. Apoi, cât timp interioarele erau închise, mulți au investit în amenajarea unei terase cât de mici, la care să poată primi oaspeți.

Vara a umplut terasele și ușor, ușor, nivelul de încredere a început să crească. Conform Barometrului Gault&Millau, 75% din patroni se declarau încrezători sau foarte încrezători în evoluția business-urilor lor, în pofida unor rezultate financiare slabe înregistrate în trimestrul unu. „Pe fundalul ridicării restricțiilor de funcționare și a creșterii interesului clienților de a ieși din nou la restaurant (în special la terasă, dar și la interior), piața marchează un potențial punct de inflexiune către o revenire la niveluri de business sustenabile, aproape chiar de nivelul pre pandemie din 2019”, se arată în studiu.

Dar atunci când te-ai ars, sufli și-n iaurt. Și nu te mai grăbești să faci investiții foarte mari, mai ales când nu știi sigur dacă viitorul sună bine. În plus, „perioada de grație” încheiată, nici proprietarii spațiilor, nici furnizorii nu mai sunt neapărat atât de dispuși să fie îngăduitori cu proprietarii de localuri. Iar la toate astea se adaugă prețurile în continuă creștere… la orice, dar mai ales costul crescut pentru energia electrică.

Asta înseamnă, pentru unii, să mai amâne o vreme până să schimbe canapelele, mesele și scaunele din restaurant, spre exemplu. Sau să nu revină încă la acel meniu de super fine dining bazat pe ingrediente de top, la prețuri pe măsură.

Ideea e că se merge încă pe teren minat și, din nou, nu e momentul să cerem neapărat luna de pe cer. Nu deocamdată.

Pe de altă parte, 77% din restaurantele respondente din studiul Gault&Millau au declarat că sunt deschise și activitatea continuă aproape normal, cu încă 17% deschise, dar cu o activate redusă. În plus, s-au deschis restaurante noi și altele urmează să-și deschidă ușile, semn că există cerere în creștere, există încredere și există optimism.

manager de restaurant care foloseste un sitem electronic asezat pe un bar din lemn

Ce va fi mai departe?

E clar că 2021 a fost un an cu suișuri și coborâșuri. În timp ce unele restaurante s-au închis, altele noi au apărut pe piață și mesele s-au umplut din nou de clienți. A fost un moment, cel puțin pre-Omicron, când lucrurile păreau oarecum normale, am îndrăzni să spunem. Asta în ciuda provocărilor mari, a lipsei debilitante de personal, problemelor de aprovizionare și prețurilor mereu în creștere. Toate aceste probleme nu vor dispărea peste noapte, din păcate, și restauratorii se vor confrunta cu ele și în 2022.

Ce va fi, va fi. Vorba cântecului. Ca direcții generale…

  • Zona de livrări va continua să se dezvolte, și probabil tot mai multe restaurante vor încerca să pună la punct propriul sistem de livrări, pentru a evita comisioanele către platformele de delivery.
  • La mare preț va fi și tot ce înseamnă creativitate în bucătărie – fie că vorbim de produse alternative (kituri de gătit pentru acasă, produse de tip băcănie livrate de restaurante ori produse care poartă semnătura unui chef celebru vândute în hipermarketuri etc.), sau de servicii alternative (chefi care vin și-ți gătesc acasă, spre exemplu, sau pop-up restaurants – variante mai mici ale restaurantelor de succes, deschise la mare, la festivaluri etc.).
  • Cu siguranță prețurile vor continua să crească. Pentru că nu se poate altfel. Lipsa de personal, problemele de aprovizionare, inflația în creștere, costurile mai mari la utilități, transport etc. – toate acestea se vor reflecta în prețurile din meniu. Spre exemplu, la finalul anului trecut, în decembrie, cei de la brutăria Grain Trip vorbeau deschis despre asta pe pagina lor de facebook și făceau o scurtă recapitulare: „Costurile cu energia au crescut cu 28%. Prețurile făinurilor pe care le folosim au crescut cu 20-50%. Costul untului a crescut cu 25%. Costurile cu transportul materiei prime au crescut cu 20%. Salarii, chirii, utilități, alte materii prime – absolut toate sunt considerabil mai scumpe decât erau acum un an și chiar acum câteva luni. De aceea, după o perioadă în care am tot încercat să absorbim toate creșterile de costuri care au tot venit către noi, suntem nevoiți ca acum să operăm creșteri de prețuri asupra majorității produselor noastre. În caz contrar riscăm să nu mai putem ține deschis multă vreme până vom sucomba acestor creșteri de costuri. Ne-a pus capac ultima mărire de prețuri ale principalului nostru furnizor de făină, prețurile de achiziție crescând cu 25-35% dintr-un foc și aceasta nefiind oricum prima creștere de preț la făină din ultimul an”, povesteau ei atunci. Și nu sunt nici pe departe singurii aflați în această situație.
  • Din aceleași motive e posibil ca tot mai multe restaurante să opteze pentru un meniu mai restrâns astfel încât să simplifice controleze mai bine costurile, procesul de producție și să organizeze mai bine bucătăria. Marilena Istrătescu, Managing Partner la Foodwise Marketing, spunea într-un articol pentru horeca.ro: „Restaurantele de autor se vor orienta tot mai mult spre soluții locale: ingrediente locale, from farm to table, de sezon, utilizate creativ în dishuri-concept în care nimic nu se pierde – from nose to tail. Restaurantele de rețea sau cele casual vor căuta tot mai mult furnizori care să livreze constant soluții la cheie, care se traduc în calitate constantă, reducerea pierderilor și eficientizare în bucătărie: reducerea timpului de lucru și creșterea performanței, pentru a acoperi cu aceeași echipă, atât nevoile restaurantului, cât și pe cele de livrare”.
  • Apropo de preparate, va continua să crească interesul pentru preparatele plant based, în care se folosesc înlocuitori pentru carne – este un adevărat trend, care în afară deja a prins tot mai mult avânt și vedem că începe să-și facă loc și pe la noi.

În ceea ce privește modul de funcționare al localurilor în funcție de rata de infectare, asta rămâne de văzut. Cert e că momentan suntem în plin val pandemic și restricțiile pentru funcționarea restaurantelor rămân în vigoare. Momentan, activitatea este permisă până la 30% din capacitate, iar programul de funcționare este 05:00 – 22:00.

Accesul nu mai este restricționat doar la cei care sunt vaccinați (şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare), dar este permis și persoanelor care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 48 de ore, precum și persoanelor care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

restaurant fotografiat prin vitrina, inauntrul caruia se vede un om asezat la bar si mai multe corpuri de iluminat insirate deasupra barului, situația restaurantelor în pandemie

În concluzie…

Pe partea de servicii e drept că lucrurile mai scârțâie în unele cazuri, dar cumva și noi, clienții, trebuie să fim realiști și un picuț mai îngăduitori, căci lipsa de personal e o problemă reală – cu toate neplăcerile care decurg de aici. Să ceri unui local care aproape și-a pierdut întreg personalul în pandemie (și acum încearcă să-și facă treaba cu un număr redus de angajați) să aibă o servire de nota 10, e ca și cum i-ai cere cuiva care tocmai și-a scos piciorul din ghips să ia nota 10 la un exercițiu la bârnă. Nu zice nimeni să nu sancționezi un comportament care lasă de dorit, dar nu uita nici majoritatea celor care lucrează în industria asta își doresc ca oaspeții să fie mulțumiți și trebuie să le dăm puțin timp să pună bine la punct rotițele mecanismului.

Cât despre mâncare… talentul și creativitatea nu le poate lua nimeni și avem o mulțime de restaurante cu o bucătărie extraordinară, cu preparate delicioase. S-au deschis multe locuri noi care nu doar arată foarte bine, dar au și un meniu foarte bine pus la punct, avem mult mai multe opțiuni pe partea de livrări, iar meniurile (chiar și ajustate) oferă câte ceva pentru toate gusturile.

Să sperăm că vom putea să ne bucurăm de ele cât mai mult! Și nu uita că poți oricând rezerva online o masă la restaurantul tău preferat, prin Restograf! Din aplicație sau de pe site, în câteva secunde, cu confirmare pe loc. 


Citește și:

  • Dimineți cu răsfăț. Unde am mâncat cele mai bune croissante din București
  • Cele mai bune restaurante din Sinaia la care să te oprești după o zi pe pârtie
  • „Ajutor! Ne închidem”. Strigătul unui local care e, de fapt, strigătul de ajutor al unei întregi industrii
Total
0
Shares
Share 0
Tweet 0
Pin it 0
Tags
  • Horeca
  • investitii restaurante
  • lipsa personal
  • meniuri ajustate
  • pandemia covid-19
  • previziuni restaurante 2022
  • restaurante afectate de pandemie
  • restaurante bucuresti
  • restrictii restaurante
  • situatia restaurantelor
  • tendinte restaurante 2022
  • trenduri restaurante
Citește și
Care-i treaba cu butter boards? Cum se fac și de ce sunt peste tot?
Citește articolul
  • În Bucătărie
  • Tendințe
Care-i treaba cu butter boards? Cum se fac și de ce sunt peste tot?
Food trends 2023: care cred experții că vor fi vedetele culinare
Citește articolul
  • Tendințe
Food trends 2023: care cred experții că vor fi vedetele culinare
Previziuni „glasstrale”: ce se bea în 2023?
Citește articolul
  • Chin-Chin
  • Tendințe
Previziuni „glasstrale”: ce se bea în 2023?
„Ajutor! Ne închidem”. Strigătul unui local care e, de fapt, strigătul de ajutor al unei întregi industrii
Citește articolul
  • Tendințe
„Ajutor! Ne închidem”. Strigătul unui local care e, de fapt, strigătul de ajutor al unei întregi industrii
Tendințe culinare 2021. La ce să ne așteptăm?
Citește articolul
  • Tendințe
Tendințe culinare 2021. La ce să ne așteptăm?
Studiu HORA & Restograf: Care este situația reală a restaurantelor în contextul COVID-19
Citește articolul
  • Tendințe
Studiu HORA & Restograf: Care este situația reală a restaurantelor în contextul COVID-19
Putem ieși din nou în oraș. Dar suntem în siguranță la terasă?
Citește articolul
  • Tendințe
Putem ieși din nou în oraș. Dar suntem în siguranță la terasă?
Studiu Restograf: Situația restaurantelor în contextul pandemiei COVID-19
Citește articolul
  • Repere
  • Tendințe
Studiu Restograf: Situația restaurantelor în contextul pandemiei COVID-19
Fața nevăzută a livrărilor. Restaurantele se plâng de comisioanele exagerate
Citește articolul
  • Repere
  • Tendințe
Fața nevăzută a livrărilor. Restaurantele se plâng de comisioanele exagerate
Caută
Postări recente
  • Umami. Ce este al cincilea gust și de ce a intrat în lumina reflectoarelor lumii?
    Umami. Ce este al cincilea gust și de ce a intrat în lumina reflectoarelor lumii?
    • Data publicare : 21 martie, 2023
    • Data modificare : 21 martie, 2023
  • Poke House – un colț de California cu aromă hawaiiană
    Poke House – un colț de California cu aromă hawaiiană
    • Data publicare : 20 martie, 2023
    • Data modificare : 20 martie, 2023
  • To sushi or not to sushi: restaurante japoneze în București
    To sushi or not to sushi: restaurante japoneze în București
    • Data publicare : 20 martie, 2023
    • Data modificare : 20 martie, 2023
  • Fascinata poveste despre berea Guinness, băutura națională a Irlandei
    Fascinata poveste despre berea Guinness, băutura națională a Irlandei
    • Data publicare : 17 martie, 2023
    • Data modificare : 17 martie, 2023
  • Shopping: tipuri de tigăi și la ce se folosește fiecare
    Shopping: tipuri de tigăi și la ce se folosește fiecare
    • Data publicare : 16 martie, 2023
    • Data modificare : 16 martie, 2023
Urmărește-ne pe Instagram!
restograf.ro
Pregătește-te emoțional pentru cea mai bogată în creveți fajita pe care ai mâncat-o vreodată! 😍🍲 Vine sfârâind toată la masă, în culori vibrante și cu un gust de senzație! 😋
🇮🇪 Irlanda e renumită pentru o mulțime de lucruri minunate. Dar puține sunt mai emblematice decât un pint de Guinness 🖤🍻, servit cu acel guler bogat de spumă! 😍
Te-ai săturat de aceeași veșnică dilemă pe care o aveți când se apropie pauza de masă? 🤔 Ce zici de un joc? 🧩
Dacă primăvara asta te-a scos din hibernare 🌿🌞 și ai un chef nebun să ieși zilnic prin oraș, avem noi o sugestie: Stadio Unirii.
Mămăligă à la Joseph 😲❤️. Joseph Hadad.
De la restaurante care servesc mâncăruri tradiționale românești 🇷🇴, până la cele cu bucătărie internațională de înaltă calitate ✨, hai să dăm o tură culinară prin Oradea și să vedem câteva localuri excelente!
Follow
Alegerea editorilor
  • 10+ restaurante din Oradea care să-ți încânte și privirea, și papilele gustative
    • Pe la noi
    10+ restaurante din Oradea care să-ți încânte și privirea, și papilele gustative
  • Unde mâncăm la restaurant în Poiana Brașov?
    • Hot Spots
    • Pe la noi
    Unde mâncăm la restaurant în Poiana Brașov?
  • Chef Florin Dumitrescu: „Echilibrul în farfurie nu poate fi obținut fără echilibrul din familie”
    • Meet The Chef
    Chef Florin Dumitrescu: „Echilibrul în farfurie nu poate fi obținut fără echilibrul din familie”
  • Ce alimente e bine să mănânci după ce ai fost la alergare
    • Food Smart
    Ce alimente e bine să mănânci după ce ai fost la alergare
  • 15 dintre cele mai bune restaurante de la Roma
    • Pe la ei
    15 dintre cele mai bune restaurante de la Roma

Intră în cont

Ai uitat parola?
Conectare cu Google

Recuperează parola

Introdu adresa de email

Bine ai venit pe Restograf!

SUNT DE ACORD NU SUNT DE ACORD

Acceptarea termenilor și condițiilor este obligatorie pentru crearea contului.

Doar promoții și locuri cool, fără spam!

Abonează-te la newsletterul nostru și profită de ofertele și reducerile exclusive pentru abonați!
Îți vom trimite prin e-mail și/sau sms ultimele noutăți legate de localuri, lansări, evenimente și mai ales promoții.

Ești de acord să îți facem o grămadă de surprize plăcute?

SUNT DE ACORD
Vezi mai multe detalii NU SUNT DE ACORD

Cum ar fi să primești
oferte făcute special pentru tine?

Lasă-ne să îți personalizăm ofertele special pe gustul tău, în funcție de profilul și preferințele tale.
Să fim atenți la ce tipuri de localuri frecventezi, care sunt localurile tale preferate și unde îți place să revii, de fiecare dată, cu plăcere.

Ești de acord să îți oferim mai multă atenție?

SUNT DE ACORD
Vezi mai multe detalii NU SUNT DE ACORD

OK
Despre Noi
  • Despre Restograf
  • Articole
  • Cariere
  • Contact
  • Rezervare restaurant
  • Arhivă articole
Help
  • FAQ
  • Politică Cookies
  • Politica de Anulare
  • Confidențialitate
  • Termeni și Condiții
Business
  • Ai un restaurant?
  • Business Blog
Descarcă APP
ABONEAZĂ-TE LA NEWSLETTER

A apărut o eroare, te rugăm să încerci mai târziu

Te-ai înscris la newsletter-ul Restograf!

Copyright © 2022 Restograf

Input your search keywords and press Enter.

Folosim cookie-uri pentru a mentine si imbunatati experienta de navigare.
DetaliiAccepta
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuratăDescriere
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ