Controalele ANPC continua, iar acum avem parte de episodul cu restaurantele de pe litoral.
Comisarii Comandamentului Litoral au desfasurat actiuni de verificare a respectarii prevederilor legale in domeniul protectiei consumatorilor in perioada 12-13 august 2016.
In cadrul acestei actiuni au fost verificate hoteluri din statiunile Neptun si Olimp, precum si cluburi, terase si restaurante din statiunea Mamaia.
Totalul amenzilor acordate se ridica la 102.500 lei. In plus, au fost dispuse o serie de masuri de retragere de la comercializarea unor produse alimentare cu potential de pericol pentru consumul uman. De asemenea, a fost dispusa masura opririi prestarii unor servicii pana la remedierea acestora.
Asadar, iata lista cu restaurantele si cluburile amendate de ANPC (pentru lista completa, care include si hotelurile, intrati aici):
CLUB CRAZZY BEACH (Mamaia)
Abateri constatate:
– Depozitarea necorespunzatoare a produselor si ingredientelor
– Lipsa cantitatii nete din listele meniu
– Lipsa informarii consumatorilor cu privire la ingredientele cu potential alergen din listele meniu.
A fost aplicata o amenda de 8.000 lei si s-a dispus masura remedierii deficientelor constatate.
CLUB RESTAURANT AMOS (Mamaia)
Abateri constatate:
– Lipsa informatiilor pentru ingredientele cu potential alergen din listele meniu.
A fost aplicata o amenda de 3.000 lei si s-a dispus masura remedierii deficientelor constatate.
CLUB FRATELLI (Mamaia)
Abateri constatate:
– Depozitarea necorespunzatoare a produselor alimentare
A fost aplicata o amenda de 5.000 lei, iar produsele au fost oprite definitiv de la comercializare.
RESTAURANT LA MAMA (Mamaia)
Abateri constatate:
– Lipsa informatiilor cu privire la ingredientele cu potential alergen din listele meniu.
A fost aplicata o amenda de 5.000 lei si s-a dispus remedierea defiecientelor constatate.
CLUB EGGO (Mamaia)
Abateri constatate:
– Produse alimentare fara elemente de caracterizare si identificare, fara a se putea stabili data durabilitatii minimale, conditiile de depozitare si coordonatele producatorului, putand pune in pericol sanatatea consumatorilor (piept curcan, fara elemente de identificare caracterizare, scoici cu miros nespecific, creveti cu miros necorespunzator, oua sparte cu miros de alterat).
A fost aplicata amenda de 10.000 lei si s-a dispus masura de retragere din circuitul consumului uman a produselor.
TERASA BUNATATURI SI PLACINTE (Mamaia)
Abateri constatate:
– Utilizarea in prepararea produselor a materiilor prime cu miros necorespunzator, de fermentat
– Produse expirate
– Utilizarea de aluaturi vechi, uscate pe margini
– Produse alimentare fara elemente de caracterizare si identificare, fara a putea stabili data de preparare.
A fost aplicata o amenda 16.500 lei, precum si retragerea produselor din circuitul consumului uman.
A fost dispusa masura opririi temporare a prestarii serviciului de alimentatie publica (servirea preparatelor culinare) pana la remedierea deficientelor constatate. Pentru nerespectarea conditiilor igienico-sanitare din unitate au fost informate DSVSA Constanta si DSP Constanta.
TERASA IANCU (Mamaia)Abateri constatate:
– Lipsa informatiilor cu privire la cantitatea neta a produselor din meniu
– Lipsa informatiilor ingredientelor alergene folosite
A fost aplicata o amenda de 5.000 lei si s-a dispus masura remedierii deficientelor constatate.
TERASA CASA ROMANEASCA (Mamaia)
Abateri constatate:
– Nerespectarea conditiilor de depozitare pentru sosuri, maioneza si ketch up.
– Produse alimentare fara etichete
A fost aplicat un avertisment si s-a dispus masura remedierii deficientelor constatate.
RESTAURANT TERASA TARANEASCA (Mamaia)
Abateri constatate:
– Produse alimentare expirate – carnati, smantana
– Produse alimentare fara elemente de caracterizare si identificare, fara a se putea stabili data durabilitatii minimale/data limita de consum, conditiile de depozitare recomandate de producator si coordonatele acestuia, putand pune in pericol sanatatea consumatorilor- mici, carne fiarta si congelata
– Neindicarea ingredientelor cu potential alergen din listele meniu
A fost aplicata o amenda de 10.000 lei, precum si masura retragerii din circuitul consumului uman a produselor gasite cu deficiente. A fost dispusa masura de oprire temporara a prestarii serviciului de alimentative publica pana la remrdierea deficientelor constatate.
TERASA IL CALCIO (Mamaia)
Abateri constatate:
– Produse fara elemente de identificare si caracterizare (calamari, sos paste, sos pizza) pentru care nu se putea preciza data durabilitatii minimale/ data limita de consum, conditiile de depozitare si coordonatele operatorului economic.
– Lipsa informarii consumatorilor cu privire la ingredientele cu potential alergen din listele meniu.
A fost aplicata o amenda de 5.000 lei, precum si masura retragerii produselor din circuitul consumului uman. ANPC recomanda turistilor in aceasta perioada aglomerata de vacanta sa fie atenti atat la calitatea produselor alimentare sau nealimentare achizitonate, cat si la cea a serviciilor. Operatorii economici trebuie sa dea dovada de responsabilitate si sa fie constienti de faptul ca nerespectarea prevederilor legale privind protectia consumatorilor, punerea in pericol a sanatatii sau a vietii acestora, se sanctioneaza conform legii.
* restaurantele in cauza sunt rugate sa ne contacteze si sa ne spuna si versiunea lor in urma acestor controale. Le asteptam parerile si povestile pe redactia@localhost.
Voi ati sunat vreodata la ANPC, ati semnalat nereguli gasite la vreun restaurant?