Incepem o serie pe Restograf in care ne propunem sa aflam cateva picanterii din viata restaurantelor. Pe cele ale clientilor le aflam de cele mai multe ori din sectiunea de comentarii de pe site, dar ne-am gandit ca ar fi interesant sa ne povesteasca si proprietarii restaurantelor cateva intamplari comice de la ei din ograda.
Astfel, pornim seria “Restaurantele ne dezvaluie” cu un prim episod in care am intrebat restaurantele care au fost cei mai dificili clienti pe care i-au avut de-a lungul timpului. Multumim celor care ne-au raspuns si ne-au povestit aceste intimitati. Ii intelegem si pe cei care nu au vrut sa “dea din casa” si speram ca la urmatoarele subiecte sa ne furnizeze si ei povesti simpatice.
De asemenea, daca aveti un restaurant si aveti o poveste interesanta pe aceasta tema (clienti dificili), va rugam sa ne scrieti pe adresa redactia@localhost si vom adauga si povestea voastra in aceasta lista.
Clientul cel mai dificil pe care l-am avut pana acum a fost chiar de curand, mai precis saptamana trecuta.O doamna, la vreo 27-30 ani a comandat impreuna cu prietena dansei o limonada si un ceai de fructe, iar dupa aproximativ 60 de minute scoate 2 pungi cu biscuiti gluten free)…. incepe sa manance din acei biscuiti. Am lasat-o cateva minute, apoi ne-am luat inima in dinti si am mers la ea rugand-o politicos sa nu mai consume acei biscuiti in incinta restaurantului. Ea s-a enervat foarte tare, spunandu-mi ca nu avem in meniu produse fara gluten, la care eu i-am dat replica spunandu-i ca avem destule preparate fara gluten si poate sa comande cu toata increderea… Explicatiile au fost in zadar, ea spunandu-mi ca a fost in restaurante de lux si a fost lasata sa consume produsele ei. Imi este greu sa cred asta, ar fi o jignire la adresa restaurantului, la adresa bucatarului, ca cineva sa vina cu pachetelul de acasa transformand un restaurant de lux intr-o sala de mese, dar nahhh…”clientul nostru, stapanul nostru”. Pana la urma a cerut nota de plata si a plecat bosumflata si nici macar la clasicul ramas bun nu a raspuns…
2. La Copac
Intamplari de tipul acesta sunt foarte rare, de-a dreptul exceptii. Nu pentru ca nu exista si oaspeti mai pretentiosi sau care vin suparati de la birou, ci pentru ca gestionarea situatiilor face ca totul sa fie rezolvat sau uitat pe data. O exceptie memorabila insa am avut si noi: un oaspete si-a lovit partenera in timp ce se afla in spatiul nostru. Interventia noastra a fost civilizata si ferma. Dincolo de orice politica de buna cuviinta in spatiul public, astfel de gesturi trebuie sanctionate si aduse in atentia autoritatilor. Suntem impotriva violentei in general, iar actele acestea sunt reprobabile, cu atat mai mult cand vorbim de violenta in cuplu.
3. Beraria H
Un client dificil a fost Acela care ne-a cerut sa se uite peste meniu. Ospatarul s-a dus peste 10 minute la el sa il intrebe ce doreste, acesta a zis sa il mai lase ceva timp pana se hotaraste. Dupa 20 de minute, i- a facut cu mana chelnerului sa vina sa comande, rugandu-l sa ii spuna care sunt specialitatile noastre. Dupa ce ospatarul ii enumara cateva dintre deliciile noastre, acesta ii spune ca vrea pizza sau paste… (sa nu uitam faptul ca suntem o berarie, nu un restaurant Italian).
4. Sky Bar
De-a lungul celor 5 ani de activitate, memorabila este fetita unor clienti:
O fetita de 6 ani lasata de parinti sa se “plimbe” peste tot a mers la un client la masa, s-a asezat elegant pe canapea langa el si a inceput sa-i apese isteric tastatura laptopului. Dupa amuzamentul nostru si stingerea “confilictului” zambetul ne-a palit cand am remarcat ca ne achitase 2 mese (a gasit POS-ul deschis si a dat achitat la 2 mese, desi notele nu fusesera cerute).
Ca orice restaurant, si noi avem clienti pretentiosi si mai greu de multumit. De fiecare data, insa, incercam sa rezolvam totul cu zambetul pe buze, aceasta fiind una din regulile noastre de baza.
Intr-o nota mai amuzanta, unul dintre asociati este de departe cel mai dificil client al nostru. Studiaza, observa, critica constructiv pe toata lumea, are intotdeauna asteptari mari de la tot personalul si verifica fiecare farfurie care iese pe usa bucatariei (se uita pina si la fafuriile care se intorc de la clienti, sa vada daca sint goale).
Se intampla foarte des ca dupa ce a terminat o vizita si este pe punctul de a pleca, iar tot personalul incerca sa isi reintre usor in ritmul de lucru, sa se intoarca si sa mai atraga atentia asupra unei noi situatii, eveniment, angajat etc. 🙂
6. Ludic
N-am avut clienti cu adevarat dificili. Din fericire! Poate doar un domn pe la vreo 50 de ani, genul de business man cu agenda langa el si cu capul in telefonul mobil non stop. S-a asezat la o masa – cu ochii in telefon – a comandat o cafea si un burger si apoi si-a deschis agenda. A venit cafeaua, iar domnul butona de zor la telefon. Din cand in cand isi mai nota ceva in agenda. Dupa aproximativ 15 minute ajunge si burgerul. Cafeau era neatinsa. Domnul a ridicat ochii din telefon, a multumit pentru burger si a luat o gura din cafea. “Domnisoara, cafeau aceasta este rece!! As putea avea alta cafea?” Apoi si-a coborat ochii in telefon. A venit a doua cafea. O pagina din agenda deja se umpluse cu insemnarile domnului. Dupa vreo 30 minute de la sosirea burgerului, clientul nostru face un semn discret catre chelnarita. “Domnisoara, mi-ati adus un burger rece si sleit si nici cafeaua asta nu e calda! Vreau nota si sa stiti ca nu mai vin pe la dumneavoastra!” Draga domnule, ai iesit intr-un restaurant ca sa mananci si implicit ca sa-ti acorzi un timp de ragaz, ca un fel de recompensa personala. Te rugam, lasa telefonul, relaxeaza-te si bucura-te de masa. Din respect pentru
tine!
7. Bocca Lupo
Bocca Lupo Piata Operei. Miercuri, 8 iulie, 2015. Aproape de orele 24.00 (adica ora inchiderii). Un domn bine, imbracat smart casual, la a 2-a de sticla de Louis Latour. Probabil, ar mai fi vrut si o portie de paglia e fieno con salsa di gamberi e vodka. Nu stim exact ce ar mai fi vrut, pentru ca tot inchide
a si tot deschidea meniul. Oricum, portia de paste fusese una dintre comenzile anterioare si e clar ca mai voia ceva. La un moment dat, cheama totusi ospatarul. Colegul nostru avea ceva emotii. Urma sa ii explice ca bucataria s-a inchis si mai putem servi clientilor cel mult o pizza (*oricum in acel moment era cam singurul din restaurant). Cererea lui a fost pazzesco (*nebuna)!
Voia sa fie dus la restaurantul Bocca Lupo din Mamaia Nord. Ferm convins, ca acolo sunt mai multe vinuri pe lista, si incerca sa spuna si ceva despre un preparat cu fructe de mare pe care colegul nostru nu a reusit sa-l desluseasca. E greu sa stai calm si sa nu te buseasca rasul cand primesti asa o cerere! Si ce sa incerci sa ii explici?? In prima faza, incerci sa ii explici: ca sunt aceleasi retete, ca acelasi chef a pregatit ambele echipe gastronomice, ca e acelasi restaurant si concept. Dar nu prea poti sa te pui cu aburii de vin de Burgundy!
Cu greu s-a lasat convins sa fie dus la taxi. Mental, cred ca domnul era deja in vacanta. Urcat in taxi, a deschis usa geamului si le-a transmis colegilor mei ca sambata dimineata sa il astepte masina pe strada Zorilor (am cautat apoi de curiozitate pe Google si e pe undeva prin Snagov). Dificil sau nu, este un episod pe care il mai povestim uneori intre noi. Cand ajunge la restaurant colegul nostru, soferul, se mai sparg glume:
“A ajuns domnul cu bine in Mamaia?”.
8. Tapo
In domeniul in care activam, este imposibil sa ai doar clienti multumiti, insa mergem pe premiza ca orice astfel de situatie este o oportunitate deghizata si suntem orientati catre solutionarea rapida a acestora. Drept urmare, facem eforturi in acest sens pentru a oferi ospatarilor nostri traininguri pe subiect.
Urmeaza sa revenim cu alte povesti din backstage-ul restaurantelor, fiti pe faza. #restograf
Citeste si:
Restaurantele ne dezvaluie: Cele mai interesante situatii petrecute in restaurant
Restaurantele ne dezvaluie: Cele mai amuzante cronici scrise despre localul lor