N-aș știi să zic exact de unde tot hype-ul cu Barbie… Probabil datorită valului de marketing roz care a inundat, efectiv, tot globul pământesc! Sau din nostalgia oricărei fete și-a dorit ori s-a jucat vreodată cu o păpușă Barbie. De la ținute, produse de machiaj, accesorii pentru casă, filtre pe Tik Tok și… mâncare, nimeni și nimic nu scapă de Barbieficare! Uite câteva activări Barbie din zona de mâncare, din afară și de la noi. Plus 3 restaurante roz.
E suficient să dai o scurtă căutare pe Insta după #barbiefood și imediat feed-ul ți se va umple de mâncare și băuturi roz! Odată cu lansarea filmului (pe 21 iulie) lumea toată pare a fi devenit un mare loc de joacă. Așa că hai să intrăm în bucătăria Barbie și să vedem ce a ieșit de acolo.
Dar mai întâi…
Cum e în lumea Barbie
Barbie este, probabil, cea mai faimoasă păpușă din lume. Creată de compania Mattel în 1959, s-a vândut până acum în mai mult de un miliard de exemplare. Ruth Handler este „mămica” păpușii, iar ideea ei avea să schimbe pentru totdeauna industria jucăriilor. Deși azi, când ne gândim la Barbie, gândul ne fuge la tiparul de femeie superficială, în realitate dorința creatoarei sale a fost taman invers. Ea și-a dorit să creeze o păpușă care să inspire reprezinte și să promoveze puterea feminină, care să inspire fetițele și să le dea încredere că pot deveni orice își doresc.
Foto: Barbie (pagina oficială de Facebook)
Așa se face că, de-a lungul timpului, au fost create tot felul de versiuni, fiecare cu meseria, povestea și personalitatea ei. Barbie a fost, pe rând, doctor, astronaut, avocată sau sportivă. A fost concepută așa încât să aibă propria ei carieră și propria ei casă în 1962, când majoritatea femeilor nu puteau nici măcar să deschidă un cont. De asemenea, a avut diverse etnii și culori ale pielii, dar și trăsături diferite sau… kilograme mai multe. Mai mult, păpușa Barbie a fost inspirată și modelată după diverse personalități faimoase (celebrități, artiști, atleți și figuri politice). Realizate în ediții limitate, au onorat și celebrat contribuția unor personalități remarcabile. De exemplu au existat replici Barbie de-ale actrițelor Audrey Hepburn sau Marlyn Monroe. Pictorița Frida Kahlo, aviatoarea Amelia Earhart sau tenismena Serena Williams au fost și ele omagiate.
Foto: Barbie (pagina oficială de Facebook)
Și totul a venit la pachet cu un întreg univers – case, mașini, mobilier, haine și accesorii, toate marca Barbie. Care au inspirat inclusiv creatorii din lumea reală. Spre exemplu, la cea de-a 50-a aniversare a păpușii, Consiliul Creatorilor de Modă din America a găzduit Barbie Runway Show la New York. 50 de designer și-au etalat creațiile, printer care și Mihael Kors sau Calvin Klein.
Două vorbe despre filmul Barbie
Despre film, ce să-ți mai spunem… probabil ai văzut și tu tot ce era de văzut. Regizat de Greta Gerwig, cu Margot Robbie si Ryan Gosling în rolurile principale, a create o vâltoare care ne-a luat pe toți pe sus. Dovadă încasările din box office, de 382 de milioane de dolari în doar câteva zile.
Cu un budget de marketing fenomenal, de aproximativ 100 de milioane de dolari, a beneficiat de o campanie extraordinară! Peste 100 de branduri au fost implicate – de la Microsoft (cu Barbie XBox), Hot Wheels (marca Mattel), sau Chevrolet, la marile magazine de haine, precum H&M, Primark, Gap și Forever 21. Nu ai observat câte branduri au colecții roz anul acesta? Trendul a fost însă preluat în aproape orice zonă – patine, periuțe de dinți, cosmetice… Ca să nu mai vorbim de meme-uri!. Barbie e peste tot. Ba chiar, tot acest hype a dat naștere și unei denumiri – Barbiecore. Și așa ajungem și la ce ne interesează, de fapt…
Barbieficarea mâncării
E cool să fii și tu acolo unde e tot buzz-ul așa că, fani Barbie sau nu, mulți internauți au preluat stilul. Și dacă toată lumea e așa interesată de ce ar purta Barbie, cum s-ar îmbrăca, cum ar vorbi, cum s-ar machia, evident e interesată și de ce ar mânca!
În afară au apărut o mulțime de colaborări pe zona de mâncare. În Brazilia, spre exemplu, Burger King a lansat un meniu Barbie – BK Barbie Combo. Include un Pink Burger (cu un sos roooooz), Ken’s Potatoes (cartofi prăjiți) și desert Barbie Donut Shake. Toate servite într-o cutie specială, Barbieland.
Tot prin afară, în America, multe gelaterii au introdus sortimente de înghețată Barbie. Pinkberry, de exemplu, un brand deja „îmbrăcat” în roz, vândute în pahare imprimate specific. Barbie Land Berry Pink, este o combinație de iaurt înghețat cu căpșuni și fructul dragonului – un vârtej roz rotofei într-o ceașcă roz, acoperit cu „Dream Sprinkles” argintii și roz strălucitori. Iar Cold Stone Creamery s-a asociat cu Warner Bros. Pictures și Mattel pentru a introduce un nou gust inspirat de Barbie: Pink Cotton Candy. „All That Glitters is Pink” combină înghețată Pink Cotton Candy cu un blat de prăjitură din pesmet, Sprinkles și frișcă.
Di Martino a lansat o cutie cu paste care include și o carte de rețete colorată, care promovează o dietă echilibrată prin rețete simple și nutritive de paste. Iar Swoon a venit cu Barbie Pink Lemonade care e, desigur, roz.
Exemple de branduri care au venit cu produse din zona de mâncare și băuturi ar mai fi, dar ne oprim aici. Pe lângă ele, au apărut o grămadă de rețete pe internet, toate inspirate din lumea Barbie. Uite doar câteva exemple de pe Instagram (dar e suficent să cauți #barbiefood și ai să vezi o mulțime de alte idei.)
Ce preparate inspirate din lumea Barbie găsim pe la noi
Mara Mura a lansat o prăjitură, în ediție limitată. Prăjitura Barbie te transportă direct în Barbie Land, cu fiecare bucățică din crema de lămâie răcoritoare și bezeaua fină. Iar Maison des Crêpes ne tentează cu pancakes Barbie style.
Și pentru că lansarea filmului a avut loc în același weekend cu Oppenheimer (care spune povestea dezvoltării bombei atomice lansate peste Nagasaki și Hiroshima) a apărut, evident, și o „confruntare” între ele. Denumită Barbenheimer pe rețelele sociale, a dat naștere la o mulțime de meme. Dar și la diverse propuneri, pentru fiecare tabără.
De exemplu, Shoteria are „leac” și pentru “prințesa din tine” și pentru o zi de toată jena: Killer Pussy versus ParaStas, două variante când ai poftă să bei ceva bun. La fel și J’ai Bistrot, care ne dă de ales între o zmeruică cu apă minerală sau un Scape Grace black. Asta în timp ce ORYGYNS Specialty Coffee ne servește cu un Beetroot Latte ori un Espresso.
Restaurante roz
Nu e neapărat vorba de mâncare, dar vrei să te simți ca pe platourile de filmare din Barbie? Îți recomandăm trei restaurante roz:
Cișmigiu Bistro La Etaj
Cu atmosfera sa de bistro parizian, cu un decor romantic și feminin, e locul perfect pentru a te răsfăța cu mâncare bună și cocktailuri senzațioanale (unele chiar roz!). Situat la ultimul etaj al Hotelului Cișmigiu are restaurantul și o terasă care îți oferă o panoramă foarte frumoasă.
Rezervă o masă la Cișmigiu Bistro la Etaj
Poke House
Ce iese când amesteci un strop de Italia, California și Hawaii? Poke House. O franciză lansată de doi antreprenori italieni care „iese la înaintare” cu poke bowls – preparate tradițional hawaiiane, pregătite în stil californian. Un concept de fast casual cu mâncare sănătoasă, un mix colorat de proteine, fructe și legume, îmbogățite cu dressing-uri unice făcute pe baza unor rețete secrete. Că doar Barbie mănâncă sănătos, nu?
Chocoloco
O cofetărie cochetă, cu un perete fascinant, plin cu flori. S-ar putea s-o ştii deja de pe Instagram: are şi un graffiti central minunat, reprezentând o femeie superb accesorizată. Însă și alte colţuri ale stabilimentului sunt parcă special create pentru fotografii, în culori delicioase. Un loc foarte girlish, plin de dulciuri bune, cum le plac fetelor! 🙂
Și cu asta ne oprim aici, înainte să te doară ochii de prea mult roz. Love it or hate it (pe Barbie adică), cert e că toată tevatura asta e fun întrucâtva. Fie că o iei în joacă, sau ești fan adevărat, go with the flow și… privește viața în roz. Bye, Barbie!