Peste 100 de participanti au luat parte la seminarul “PROTEJAREA PRODUSELOR AGROALIMENTARE MADE IN ITALY IN ROMANIA” organizat de Camera de Comert Italiana pentru Romania (CCIpR) in colaborare cu Agentia ICE Romania, sub patronajul Ambasadei Italiei la Bucuresti, marti, 3 iunie, la sala Paris a Hotelului Novotel, in cadrul evenimentului “Italian Wine & Food Day”. Seminarul a adus in atentia publicului tema privind protejarea adevaratelor produse italiene prin intermediul unui eveniment informativ deschis prin mesajul de salut al Ambasadorului Italiei la Bucuresti, Diego Brasioli si al Presedintelui CCIpR, Roberto Scagnoli.
La eveniment a participat Ministrul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, Daniel Constantin, care a subliniat stransa colaborare dintre Romania si Italia: “Orice fel de eveniment ca cel de astazi, prin care ne putem exprima interesul comun de pastrare a valorilor si de protejare a produselor noastre, este foarte important si bine-venit”. Ministrul a adaugat in continuare: “experienta Italiei in acest domeniu este deosebita si pentru noi ar fi de interes o colaborare pentru a beneficia de expertiza acestei tari, in special in ceea ce priveste asocierea producatorilor”.
Georgian Ghervasie, Comisar General pentru Reprezentarea Romaniei la Expo 2015, a profitat de aceasta ocazie pentru a explica proiectul Expo Milano si prezenta Romanei la aceasta initiativa.
Marius Dunca, Presedintele Asociatiei Nationale pentru Protectia Consumatorilor, a confirmat intregul sprijin al ANPC in ceea ce priveste initiativele ce au ca punct central protectia consumatorului.
Luca Gentile, Directorul Institutului pentru Comert Exterior Bucuresti, a explicat ca ICE se implica in mod activ in lupta impotriva contrafacerii produselor agroalimentare multumita unui desk creat special in acest sens in 8 tari diferite.
Pe parcursul evenimentului, Adrian Dimache si Valentina Sidore, au prezentat “Raportul de constatare a cazurilor de italian sounding in Romania”, o cercetare realizata de CCIpR in cadrul marilor retailieri din Romania, in urma careia au fost identificate peste 30 de cazuri de imitare de produse italiene ce provin, in realitate, din alte tari precum Germania, Olanda, Romania, etc.. Este vorba despre produse care le imita pe cele italiene utilizand denumiri, culori, simboluri si cuvinte care duc cu gandul la Italia, inducand consumatorul in eroare si abuzand, asadar, de buna sa credinta.
Corrado Finardi, Coldiretti, cea mai mare asociatie italiana din sectorul agroalimentar, a explicat implicarea asociatiei in lupta impotriva contrafacerii produselor italiene tipice, reiterand posibilitatea extinderii acestei activitati inclusiv in strainatate.
In continuare, a avut loc premierea restaurantelor italiene din Bucuresti ce au primit marca “Ospitalità Italiana – Ristoranti Italiani nel mondo” care certifica excelenta italiana in cadrul restaurantelor italiene din strainatate multumita utilizarii produselor de origine italiana.
Noile restaurante certificate cu marca Ospitalità Italiana au fost: Terra e Fuoco, Jackie O, +39 si Silk Sky Bar.
Au reconfirmat respectarea standardelor Ospitalità Italiana si au obtinut reinnoirea certificarii restaurantele: Unico Vero, Osteria Gioia, Cantina Verde, Da Giulio, Monna Lisa, Modigliani, Caffé Città, Il Giardino Segreto, Roberto’s, Nonna Mia, Cucina, Gallo Nero (din Calea Dorobanti).
Contrafacerea produselor alimentare italiene si italian sounding (produse cu denumire italiana, dar ce provin din alte tari) sunt doua fenomene care pericliteaza buna-credinta a consumatorului, inducandu-l in mod constient in eroare.
Se estimeaza ca imitarea de produse Made in Italy se concretizeaza intr-o cifra de afaceri de aproximativ 60 miliarde de euro la nivel mondial, din care 22 miliarde de euro numai in Europa.
Pentru mai multe informatii, va invitam sa consultati raportul la urmatorul link.
(comunicat de presa)