Un marketing bun este important pentru restaurante. Și asta cu atât mai mult în perioada sărbătorilor de iarnă, când mai toate localurile vin cu oferte speciale.
Este adevărat că finalul de an poate fi extrem de propice pentru restaurante. Dar pentru ca asta să se întâmple și localul tău să se remarce din mulțime, va trebui să vii cu niște idei bune prin care să atragi oaspeții.
Până să ajungem la leru-i ler…
Perioada Crăciunului este despre familie, despre a dărui și a te bucura de liniște și pace…
Da, sigur! Hai să ne trezim un pic la realitate. Sună bine în teorie dar, în realitate, începe goana după cadouri, aglomerația din oraș, task-urile de pe ultima sută de metri la serviciu… Un haos general. La fel e și în rândul restaurantelor… Decorațiuni, meniuri de sărbători, aprovizionare, oferte de Revelion, aglomerație, rezervări abramburite (nu și dacă ai Restograf manager 😉, care te ajută să ții clar evidența rezervărilor din restaurant și a gradului de ocupare la mese). Și toate din dorința de a trage cât mai mulți oaspeți și a ieși înaintea concurenței.
Schepsi-ul e următorul: dacă te organizezi, pui la punct un plan de bătaie și unul de marketing care să-ți aducă oaspeții în restaurant, haosul devine ceva mai organizat și ai toate șansele să treci de perioada sărbătorilor păstrându-ți deplinătatea facultăților mintale.
Idei de marketing pentru restaurante, care dau rezultate
Noi îți sugerăm câteva metode la care poți apela așa încât să aduci starea aceea de ler de care vorbeam mai sus, la tine în restaurant. Cu alte cuvinte, să le oferi oaspeților tăi acea stare de sărbătoare pe care și-o doresc, așa încât să revină cu drag și la anul care tocmai începe.
1. Anunță meniul de sezon
Ai introdus în meniu preparate și băuturi specifice Crăciunului? Servești tot felul de bunătăți din carne de porc, preparate tradiționale sau prăjituri ori cozonac cum numai bunicuțele mai știu să facă? Oaspeții tăi vor să știe asta!
Așadar, updatează-ți meniul fizic, de la mese, dar și pe cel virtual, de pe site – poți chiar scoate cumva acest lucru în evidență printr-un banner sau un element vizual. De asemenea, anunță noutățile din meniu pe rețelele de socializare, împreună cu o poză de calitate sau chiar un scurt video. Și trimite e-mailuri de marketing prin care să-ți inviți oaspeții la o degustare.
2. Oferă carduri cadou
Pentru cineva care are de făcut un cadou și e în pană de idei, un card cadou este exact ce-i trebuie pentru a ieși din încurcătură. Astfel le va putea oferi celor dragi o ieșire la restaurant, în care să mănânce ceva bun, să se relaxeze și să se simtă bine. În plus, e o metodă bună ca tu să atragi un plus de venit. Unde mai pui că, potrivit unor studii (din State, ce-i drept), 65% dintre cei care vin la restaurant cu un card cadou mai cheltuie, în plus, încă 38% din valoarea cardului respectiv.
Așadar, intruiește personalul să promoveze cardurile cadou în rândul oaspeților. Spre exemplu, înainte de achitarea notei de plată, pot întreba clienții dacă doresc să achiziționeze un card. De asemenea, promovează-le pe site sau pe Facebook, ba chiar și în Newsletter. Ori fă un concurs în social media și oferă câteva carduri cadou.
3. Organizează o petrecere de final de an
Ce altă metodă ar fi mai potrivită pentru a celebra Crăciunul sau Revelionul dacă nu o petrecere pe cinste? Este o metodă foarte bună pentru a le demonstra oaspeților tăi că depui eforturi pentru a-i face să se simtă bine. Ai nevoie de câteva idei? În funcție de target-ul demografic pe care îl ai, poți organiza…
- o petrecere gândită anume pentru familiile cu copii – cu meniuri speciale pentru ei, ba chiar și niște pagini de colorat, care să țină micuții ocupați în timp ce părinții stau de vorbă la un pahar de vin;
- un carnaval – petrecerile tematice au câștigat tot mai multă popularitate în ultimii ani. Pe bună dreptate – sunt distractive și te scot din rutina obișnuită;
- un concurs de pulovere urâte – da, da! Ai citit bine. E o idee împrumutată tot de la americani (de unde din altă parte?!), care le dă oaspeților tăi ocazia să-și demonstreze creativitatea, originalitatea, dar și umorul pe care îl au. La final, nu uita de premii!
Ah, și să nu uităm de petrecerile corporate! Sunt tot felul de soluții pentru a promova organizarea petrecerilor de Crăciun în localul tău.
4. Implică-te în cauze sociale
Așa cum spuneam la început, este acea perioada din an în care accentul pică pe „a dărui”. Și este exact ceea ce poți face și tu, ba chiar să-ți și încurajezi oaspeții să facă la fel. Spre exemplu:
- Strânge și donează bani pe social media. Facebook are un feature, „Donează”, care permite oamenilor și companiilor să strângă fonduri pentru a le dona unei organizațiii la alegere.
- Colectează daruri pentru familiile nevoiașe, care nu-și permit să ia cadouri copiilor. Roagă oaspeții să aducă câte un mic dar pentru cei mici și oferă-le, la schimb, un discount în restaurant.
- Organizează o strângere de fonduri. Alege o zi din weekend pentru a organiza un eveniment în cadrul restaurantului și donează o parte din încasări unei organizații caritabile.
5. Trimite felicitări
A trimite o felicitare prin e-mail clienților tăi fideli sau chiar și posibililor noi oaspeți este o metodă foarte ieftină și eficace de a le reaminti de restaurantul tău. Include în mail fotografii cu preparatele și băuturile speciale introduse în meniu pentru perioada sărbătorilor, dar și o urare frumoasă, așa încât să le captezi atenția.
De asemenea, poți include în e-mail și un cod de reducere, pentru a le oferi un motiv să te viziteze.