Daca mancarea arata bine, va fi mai gustoasa. Este o realitate pe care multi o considera superficiala sau prefera s-o ignore.
Insa, vrem nu vrem, felul in care arata mancarea din farfurie este foarte important. Stim asta si datorita unui hashtag care a devenit extrem de popular: #foodporn – care a strans peste 70.000.000 de poze cu mancare fotogenica.
Pentru multi, succesul unei mese se masoara si in numarul de like-uri pe care-l obtin atunci cand isi posteaza pranzul pe Instagram. Restaurantele care ignora acest lucru nu au decat de pierdut.
Iata o poveste cel putin interesanta si relevanta in acest sens:
In luna mai a lui 2015, restaurantul Catit si Crama Carmel (ambele din Tel Aviv) si-au unit fortele pentru a dezvolta un local facut special pentru clientii obsedati sa-si pozeze mancarea. Proiectul lor s-a numit Foodography, iar pe langa felurile de mancare fotogenice, sevite pe farfuri construite special pentru a usura munca oricarui “foodstagramer”, erau oferite si cursuri de facut poze la mancare cu telefonul.
Cu o investitie de doar 25.000 de dolari, toate publicatiile mari, de pe toate continentele au ajuns sa vorbeasca de Foodography.
Primele care au atras atentia in tot acest concept au fost farfuriile.
De exemplu, The Limbo are un loc special unde iti poti pune telefonul pentru a-ti poza mancarea si, in acelassi timp, ofera si un background pentru realizarea pozei, pentru a elimina posibilitatea ca in fotografie sa apara scrumiera, mana cuiva sau alte obiecte nedorite.
Cea de-a doua farfurie se numeste The 360 si poate fi invartita pana cand gasesti unghiul potrivit pentru a-ti face poza demna de #foodporn.
In urma acestui experiment, restaurantul Catit a ajuns in atentia a peste 20% din populatia Israelului, iar vanzarile cramei Carmel au crescut cu 13%.
Toate pozele facute in cadrul acestui proiect le puteti vedea aici #fdgr.
Asadar, daca restaurantele din Romania ar vrea sa-si faca reclama ieftina si de mare impact, ar trebui sa invete sa fie mai prietenoase cu clientii care-si pozeaza mancarea, chiar sa-i incurajeze sa faca acest lucru.