Ce iese când amesteci un strop de Italia, California și Hawaii? Poke House. O franciză lansată de doi antreprenori italieni care „iese la înaintare” cu poke bowls – preparate tradițional hawaiiane, pregătite în stil californian. Un concept de fast casual cu mâncare sănătoasă, care a cucerit pe toată lumea.
Noi am stat de vorbă cu Fadi Drăghici, Country Manager România Poke House, să aflăm mai multe despre bunătățile de la Poke House, dar și despre dedesubturile afacerii.
Situat la parterul restaurantului Hotel Palas de pe Brezoianu, Poke House e un loc plin de culoare, care-ți dă o stare de bine și pozitivism. Unul din locurile cool din București, care nu te atrage însă doar prin decor, ci și datorită promisiunii de a savura niște poke bowls delicioase!
Brandul a fost fondat în 2018, la Milano, de Matteo Pichi și Vittoria Zanetti. S-au extins rapid, (au peste 100 de locații în lume) și au ajuns și-n România. Propunerea lor? Aceste poke bowls, preparate specifice bucătăriei tradiționale hawaiiane. Un mix colorat de proteine, fructe și legume. Pregătite în stilul californian, atât ca alegere a ingredientelor, cât și ca prezentare, sunt îmbogățite cu dressing-uri unice făcute pe baza unor rețete secrete.
Fie că alegi unul dintre House Bowls sau îți creezi singur bolul, ingredientele sunt mereu proaspete și bolurile preparate în fața ta.
Despre povestea lor în România, despre preparatele din meniu și ce au ele așa special am vorbit cu Fadi Drăghici, Country Manager România Poke House.
Ce este Poke?
Să o luăm cu începutul 😊 Care ar fi definiția acestor poke bowls?
Fadi Drăghici: Poke este un concept culinar specific bucătăriei tradiționale hawaiiene. Este un mix perfect de proteine, legume și fructe, care în mod tradițional pornește de la un ingredient de bază – peștele crud tăiat în bucăți mici. De fapt și de drept, termenul „poke” asta și semnifică: a tăia în bucăți, a mărunți.
La Poke House, ne dorim să servim bowl-uri sănătoase, gustoase și sățioase pornind de la conceptul de poke bowl. Practic, ai un preparat delicios în care găsești aportul necesar de nutrienți, într-un singur bol. Și e potrivit pentru consum în orice moment al zilei – pauza de prânz, cină fresh cu prietenii sau, de ce nu, gustare on the go. Tocmai pentru că totul se regăsește într-un singur bol, este o alegere potrivită atât pentru a fi savurată în restaurant, cât și pentru delivery. 😊
Care este conceptul și povestea brandului Poke House?
F.D: Poke House a luat naștere în 2018 din visul a doi tineri antreprenori, Vittoria Zanetti și Matteo Picchi, dornici să aducă un impact pozitiv în industrie. Nu este numai despre mâncare bună și de calitate, ci și despre a crea un colțișor de California în inima orașului. Un loc în care te bucuri de lifestyle-ul propriu Coastei de Vest – culori calde, mobilier simplu, din materiale naturale și multe accente exotice.
Ca ecosistem de afaceri, Poke House este o companie foodtech, unde cele două elemente principale – gastronomia și tehnologia – converg către un model inovator în cadrul segmentului de restaurante fast-casual. În momentul de față ne bucurăm de o poziție în topul business-urilor cu cea mai mare rată de creștere din această industrie de foodtech. Și credem că, într-adevăr, tehnologia a jucat un rol-cheie în evoluția business-ului. Și asta cu precădere în contextul pandemic, pentru că am reușit să ne adaptăm la noua normalitate și să menținem în același timp un standard superior al serviciilor oferite clienților. Pe lângă toate demersurile dezvoltate pe fondul crizei sanitare, în care am reușit să ne poziționăm ca unul dintre primele restaurante ce asigură delivery și distanțare socială reală, am reușit să creăm și o legătură durabilă cu consumatorul.
De ce „Spirit californian, gust hawaiian”? Ce definește gustul hawaiian? Și ce presupune o „experiență autentică a Californiei”?
F.D: La Poke House, am mizat întotdeauna pe ideea de periplu și am aplicat-o în brand-ul nostru sub diferite forme. Am plecat de la „Gust hawaiian, suflet californian” pentru că am creat un fusion perfect între tradiția culinară hawaiiană și joie de vivre-ul californian. Coasta de Vest are acel touch specific al zonei – culori vibrante, gusturi foarte fresh, sosuri speciale și ingrediente contrastante. Ele vor rămâne permanent în ADN-ul Poke House, dar acum ne și deschidem orizonturile către boluri healthy și delicioase „fără granițe”, ca să spunem așa. Taste the healthy life, oriunde ai fi.
O bucată de California adusă și la București
Cum a apărut locația Poke House din România?
F.D: România este un mediu de afaceri excelent datorită ecosistemului fertil de start-up-uri și al serviciilor bine dezvoltate din segmentul HoReCa. De asemenea, există și un profil local care se potrivește modelului nostru de business. În primul rând, vorbim despre apetitul românilor pentru inovație care a stat la baza investițiilor pe acest segment. Iar noi la Poke House avem deja o experiență globală dovedită în customer experience. Astfel, spiritul antreprenorial și viziunea de a inova constant se integrează în peisajul local de business unde inovația este un pilon de bază al culturii de afaceri.
Pariul nostru cu România s-a dovedit a fi unul de succes, astfel încât la mai puțin de un an de lansare pe piața locală, în București, avem planuri ambițioase de extindere și în alte orașe ale țării. Mai exact, ne-am propus să fim prezenți în fiecare mare oraș cu potențial de lifestyle hub. Și să venim nu doar cu un restaurant, ci cu o experiență completă: atmosferă, calitate gastronomică și design memorabil. Memorabil prin atenția deosebită acordată detaliilor, inclusiv în ceea ce privește amenajarea locațiilor noastre: postere din San Diego realizate de artista Arielle Vey, lumini-neon care te duc cu gândul la arta stradală din Los Angeles, ori design-ul vitrinei din restaurant și plantele cactus, toate menite să întregească atmosfera primitoare și acest vibe californian care ne caracterizează povestea.
Și pentru că aminteam de prima locație, merită specificat că reunește toate aceste „ingrediente”, plus o locație cu multă încărcătură istorică. Brezoianu 24 este clădirea care, în urmă cu mai bine de 100 de ani, găzduia unul dintre locurile emblematice ale Bucureștiului, Hotelul Palas. Acum, după o renovare amplă, ne bucurăm să fim primii care am colorat la propriu această clădire cu tradiție. Mai mult decât atât, ne învecinăm cu o serie de business-uri din zona creativă (Palatul Universul găzduiește câteva astfel de business-uri și este literalmente peste drum de noi) și nu numai.
Strada Brezoianu se află într-o zonă deosebit de animată și de diversă, amplasată perfect între parcul Cișmigiu, Calea Victoriei și Splaiul Independenței. Cred că bifăm cu brio acea experiență completă a consumatorului despre care spuneam mai devreme.
Ne-am confruntat puțin cu această prejudecată potrivit căreia preparatele reci sunt rezervate exclusiv sezonului cald. Cu timpul, însă, cred că oamenii au simțit potențialul în a consuma un produs fresh, sănătos și ușor de consumat on-the-go în detrimentul meselor tradiționale.
Pe piață mai sunt și alte localuri care ne servesc și poke și bowls 😊. Prin ce ai spune că vă diferențiați?
F.D: La Poke House ne-am dorit foarte mult să reinterpretăm clasicul și să experimentăm cu texturi, culori și gusturi inedite. Toate ingredientele sunt proaspete și de calitate superioară, livrate în fiecare zi de către furnizori certificați. Pentru noi, este important ca bolurile noastre să conțină ingrediente sănătoase, de bună calitate care au un gust și aspect delicios.
Mai mult decât atât, Poke House se diferențiază și prin atenția acordată sosurilor speciale, concepute in house, după rețete secrete și valabile exclusiv în locațiile noastre. La Poke House, oferim o experiență pornind de la preparate și până la atmosfera din restaurante.
Cum a fost primit de clienți? Cât de interesați suntem noi, românii, de mâncarea sănătoasă?
F.D: La mai puțin de un an de la lansare, am vândut circa 80.000 de boluri în ambele locații – Brezoianu 24 și Park Lake Shopping Center. Toate aceste rezultate ne dau curajul să afirmăm că Poke House se bucură de o primire călduroasă pe piața din România. Suntem plăcut surprinși să vedem că românii manifestă un interes real pentru lifestyle-ul sănătos și că ne-au acordat votul lor de încredere, pentru că tocmai asta ne-am și asumat ca direcție conceptuală – să oferim o opțiune healthy, cu ingrediente atent selecționate și cu rețete realmente gustoase.
Care e cel mai bun moment să venim în vizită la Poke House?
F.D: După cum spuneam, un beneficiu principal al acestui preparat este că poate fi o alegere bună și fresh pentru oricare moment al zilei. Am identificat, însă, ca obicei de consum, intervalele 12-14 și 18-19 (in-store), respectiv 11-13 și 19-20 (delivery).
„Clienții se pot bucura de fiecare dată de un preparat (aproape) nou”
La ce să ne așteptăm când intrăm la Poke House? Ce preparate găsim în meniu?
F.D: Meniul este unul cât se poate de variat, ce include rețetele proprii – House Bowls precum Sunny Salmon, Spicy Tuna, Shrimp – pentru iubitorii de pește și fructe de mare, respectiv Chicken, Roast Beef și Vegan. Cea mai populară opțiune aleasă de clienții noștri este de a-și crea propriul bowl. În restaurant, bolul se prepară în fața ochilor lor și pot să aleagă dintr-o varietate largă de ingrediente disponibile. Avem, însă, și multe alte opțiuni în afară de poke tocmai pentru că ne dorim să oferim variante pentru toate gusturile, fără să impunem un specific aparte.
Este meniul adaptat pieței din România, sau e identic peste tot în lume?
F.D: Meniul din România reflectă meniul din întreaga lume, cu mici excepții de ingrediente și preparate adaptate gusturilor locale. Pentru că obiceiurile de consum în perioada sezonului rece se concentrează asupra preparatelor calde, am introdus din luna decembrie o nouă supă în meniu, o supă de cartofi cu ceapă verde. În plus, am introdus vegan nuggets pentru cei care au adoptat un stil de viață vegetarian sau vegan, un nou dressing cu usturoi numit Garlic Mayo și somon afumat pentru cei care nu consumă pește crud.
Am observat că există o cerere crescută pentru creveți, ceea ce ne-a făcut să includem în meniu un nou House Bowl numit Shrimp, cu un gust fresh. În plus, apetența românilor pentru personalizarea preparatelor ne-a făcut să extindem această opțiune și pentru celelalte preparate din meniu. Clienții se pot bucura de fiecare dată de un preparat (aproape) nou, cu un twist diferit la fiecare nou ingredient diferit adăugat la rețetă.
Cine gândește combinațiile?
F.D: House Bowl-urile pe care le oferim în toate locațiile Poke House sunt rețete concepute de bucătari, echilibrate și gata de a fi savurate. Fiecare House Bowl este o experiență unică, însă toate au un numitor comun: flavour-ul delicios al unui mix de ingrediente curate și proaspete.
Cât de des se schimbă meniul / se adaugă preparate noi?
F.D: Pe lângă House Bowls și opțiunile de bowl personalizat, introducem ingrediente în ediție limitată care sunt disponibile doar o lună. În februarie, broccoli a fost ingredientul special. În martie, avem unul dintre ingredientele preferate ale clienților noștri, cu un twist: somon tataki.
Care este preparatul cel mai de succes?
F.D: Am fost plăcut surprinși să aflăm că înregistrăm cele mai mari vânzări pe segmentul „Create Your Own Bowl”. 70% dintre încasări se îndreaptă către această opțiune. Motiv pentru care am introdus opțiunea de personalizare pentru Avocado Toast și House Soup. Dintre House Bowls, Sunny Salmon se află în topul preferințelor consumatorilor.
Ce alte preparate sunt în meniu?
F.D: Alături de oferta variată de poke bowls, servim avocado toast pentru oricine simte nevoia de un snack. După cum spuneam mai devreme, toast-ul poate fi personalizat după preferințele de gust proprii, adăugând ingrediente extra pentru a avea un preparat delicios.
Pentru cei care preferă supele, servim House Soup – plină de aromă și perfectă pentru zilele reci. Nu în ultimul rând, iubitorii de dulce găsesc favoritul Mochi – un desert artizanal japonez cu pastă de orez și mousse, dar și tiramisu sau banoffee pie. În plus, meniul de băuturi conține sucuri sănătoase, kombucha, apă de cocos și bere artizanală.
Vor urma și alte locații Poke House?
F.D: Cu siguranță! Ne propunem să ajungem la 20 de locații în întreaga țară în următorii ani. Ne dorim să ne extindem atât în București, cât și în celelalte orașe din România.