Studiu Unilever Food Solutions: rezultatele integrale
Unilever Food Solutions, divizia specializata de solutii gastronomice a companiei Unilever a realizat in primavara lui 2011 Studiul Out of Home Consumption Habits*, ce contine informatii referitoare la profilul romanilor care servesc cel mai des masa in oras, ce anume prefera sa comande, cat platesc de obicei pentru o masa si care sunt orele in care prefera sa serveasca masa.
Iata o sinteza a rezultatelor studiului; rezultatele integrale pot fi gasite in Raportului Global cu privire la meniuri (click to download)
* Bucurestenii mananca la fast-food, romanii din provincie prefera restaurantul
* 28% dintre persoanele din mediul urban cu varste intre 18-64 ani iau masa in oras cel putin o data la 2-3 luni.
* Locuitorii din orasele mari din provincie (orase cu peste 200.000 locuitori) cheltuiesc cel mai mult pentru o masa (40 RON), in timp ce cei din Bucuresti cheltuiesc 15-20 RON,
* Locuitorii din orasele mari din provincie prefera restaurantele mixte, iar ceilalti cantinele, fast-food-urile si shaormeriile.
Trendurile la nivel national in materie de servire a mesei in oras arata ca 50% dintre romanii care iau masa in oras cel putin o data la 2-3 luni prefera sa manance in oras seara, iar 40% au declarat ca in ultimele trei iesiri in oras au servit masa in fast-food-uri si pizzerii, unde au comandat preparate din carne (36% dintre ei), pizza (32%) si ciorbe acre (13%).
In ceea ce priveste frecventa cu care romanii mananca in oras:
* 24% servesc masa in oras de 2-3 ori/ saptamana,
* 42% – o data la 2-3 saptamani si
* 34% – cel mult o data pe luna.
Potrivit studiului Unilever Food Solutions, barbatii din Romania ies mai des in oras decat femeile (66% versus 34% din categoria de « heavy consumers », adica cei care servesc masa in oras de cel putin 2-3 ori pe saptamana). Cel mai adesea ei mananca la shaormerii si cantine si prefera ciorbele acre si carnea de porc, pe cand femeile mananca in oras mai degraba salate si deserturi (in special clatite) si prefera pastele, salata bulgareasca, briosele, prajiturile si salata de fructe.
Mancarurile preferate difera in functie de regiunea tarii:
* in sudul Romaniei, Muntenia, Banat si Transilvania, mancarurile preferate sunt pizza, fripturile, sandvisurile, shaorma,
* in Dobrogea este preferata mancarea chinezeasca,
* in Moldova, ciorbele acre siin Oltenia si Maramures, mancarurile mixte.
Cand mananca in oras, romanii comanda diferit, in functie de categoria de varsta din care fac parte, astfel ca:
* cei cu varste intre 18-24 de ani aleg cel mai adesea mancare fast-food (pizza, shaorma si burgers),
* cei cu varste intre 25-34 de ani prefera snacks-urile si garniturile cu cartofi, iar
* romanii peste 35 de ani prefera mancarea traditionala: ciorbele acre, supele, felurile de mancare cu carne (snitel de pui sau aripioare de pui) si deserturile.
Rezultatele studiului Out of Home Consumption Habits sunt sustinute de Raportul Global cu privire la meniuri “Ce contine mancarea dumneavoastra?”, comunicat de Unilever Food Solutions in aprilie 2011.
Conform Raportului Global cu privire la meniuri, consumatorii din tarile Europei Centrale si de Est** sunt foarte interesati sa afle ce contine mancarea pe care o comanda, atunci cand mananca in oras – 55% din respondentii din Germania si peste 90% din respondentii din Rusia si Turcia. Ei considera ca responsabili pentru informarea lor despre felurile pe care le comanda cand mananca in oras sunt restaurantele si cantinele si furnizorii din sectorul gastronomic.
Raportul a fost realizat pe 3.500 de persoane care servesc masa in oras cel putin o data pe saptamana, 87% dintre ei declarand ca ar alege preparate mai sanatoase atunci cand mananca in oras, daca ar cunoaste valorile nutritionale ale acestora – 49% dintre germani, 72% dintre respondentii rusi, 77% dintre respondentii turci.
UNILEVER FOOD SOLUTIONS
Unilever Food Solutions este divizia specializata de solutii gastronomice a companiei Unilever, prezenta in 74 de tari din Europa, America de Nord si de Sud. Unilever Food Solutions contribuie zilnic la peste 100 de milioane de mese servite in oras, la nivel global si la 1.000.000 de mese servite in Romania. Unilever Food Solutions este numarul 1 la nivel mondial pentru categoriile baze de mancaruri si condimente, dressing si ceai si lucreaza cu peste 230 de bucatari din intreaga lume. Intreaga industrie a serviciilor alimentare la nivel global valoreaza 350 de miliarde de euro si se afla in crestere rapida, tocmai pentru ca oamenii din toata lumea mananca in oras mai mult decat o faceau pana acum.
*Studiul Out of home consumption habits a fost realizat in martie 2011 de Synovate Romania pentru Unilever Food Solutions pe un esantion reprezentativ la nivel urban pentru populatia de 18-64 ani (891 persoane). Respondentii care iau masa in oras cu o frecventa de cel putin o data la 2-3 lun se caracterizeaza prin venituri preponderent de peste 1200 lei/luna, angajati full-time, absolventi de liceu si facultate.
**tarile incluse in Raportul global cu privire la meniuri “Ce contine mancarea dumneavoastra” din Europa Centrala si de Est sunt Germania, Rusia si Turcia