Știi sentimentul acela când intri într-un restaurant și îți dă imediat o stare de bine? De la decor, muzică, ambianță, până la atitudinea personalului, toate contează!
La polul opus, sunt și localuri în care, de cum intri, ceva… nu se leagă. Și nici măcar nu trebuie să fie ceva evident. Sunt o mulțime de detalii care, puse laolaltă, îți pot influența decisiv percepția.
Noi îți spunem care ar fi câteva indicii care îți arată dacă ai ales un restaurant bun, de cum îi treci pragul.
1. Personalul e vesel
Fără să ne dăm seama, uneori preluăm foarte ușor starea persoanelor cu care interacționăm. Așa că primul lucru pe care l-ai putea observa este atitudinea personalului din restaurant. Zâmbesc, sunt veseli? Cineva tocmai a ieșit din bucătărie râzând la o glumă de-a bucătarului? Altcineva zâmbește chiar dacă nu stă de vorbă cu un client? Dacă da, înseamnă că își fac job-ul cu plăcere. Și mai înseamnă că nicio privire încruntată nu-ți va strica seara (cel puțin din acest punct de vedere).
2. Te simți confortabil de cum intri
Ambianța este un element cheie într-un restaurant. Și dă tonul muzicii, ca să zicem așa, încă dinainte de a te așeza la masă și a te uita în meniu. Decorul, uniformele ospătarilor, farfuriile și designul meniului – între toate ar trebui să existe o unitate, să fie în aceeași notă. Dacă e așa, înseamnă că proprietarii și-au definit un anumit concept, iar atenția la detalii se va regăsi și în calitatea preparatelor.
3. Numărul oaspeților
Vestea se duce repede. Iar un restaurant bun nu va fi niciodată gol. Oricine mănâncă ceva bun într-un local în care se simte bine, va reveni și a doua oară. Și chiar dacă fiecare are propriile gusturi și preferințe (atât în ceea ce privește specificul, cât și atmosfera), așa cum spuneam deja, un restaurant bun nu va duce lipsă de oaspeți.
4. Ospătarul îți răspunde la toate întrebările
Din asta poți afla două lucruri: cât de bine managerul își instruiește personalul, dar și cât de experimentat este ospătarul respectiv. Dacă managerul de restaurant se preocupă cu adevărat de „educarea” celor care servesc la mese, aceștia vor știi să-ți răspundă și să îți ofere orice informație ai cere despre mâncarea pe care vrei să o comanzi.
5. Setează așteptări
Spre exemplu, când tu comanzi o friptură făcută medium, iar ospătarul te întreabă „Cu interior rozaliu și suculent?”. Sau când te uiți în meniu și vezi că în dreptul preparatelor care necesită mai mult timp de gătire este scris timpul de așteptare necesar. Așteptările neîndeplinite sunt cel mai important motiv pentru care un restaurant primește un review negativ. Așa că cel mai bine este să știi din start la ce să te aștepți.
6. Folosesc ingrediente de sezon
Este adevărat că ar fi greu pentru un restaurant să funcționeze strict pe baza ingredientelor de sezon. Însă e plăcut să vezi că meniul este adaptat anotimpului, așa încât preparatele să fie cât mai proaspete și mai gustoase. Multe dintre legume sunt disponibile doar în anumite perioade din an și e păcat să nu profităm de ele. Asta denotă și o anumită atenție față de clienți.
7. Toaletele strălucesc de curățenie
Deși este un aspect care ar trebui considerat de la sine înțeles, din păcate regula nu se aplică peste tot. Însă reflectă atenția acordată detaliilor. Dacă podelele sunt șterse frecvent, coșul de gunoi este golit la timp și există mereu rezervă de hârtie igienică, asta îți arată că restaurantul respectiv pune mare preț pe curățenie. Și dacă baia strălucește, gândește-te cam cum trebuie să arate bucătăria!
Puncte bonus:
8. Meniu restrâns. De ce? Pentru că deși ai mai puține opțiuni decât ai găsi într-un meniu de enșpe pagini, ar trebui să fie gătite ca la carte, să fie excelente!
9. Open kitchen. Chiar dacă asta nu e o garanție că mâncarea va fi delicioasă, e cool să poți vedea cum bucătarii prepară live ce tu tocmai ai comandat.
Ei și dacă tot am trecut în revistă cam ce te face să te simți bine într-un restaurant, sper că ți-am deschis apetitul pentru o ieșire la masă în oraș. Așa că aruncă o privire pe lista celor mai tari restaurante din București și rezervă o masă fie direct de pe site, fie din aplicația mobilă Restograf.
Nu îți ia mai mult de câteva secunde – alegi restaurantul, ora la care vrei să mergi și numărul de persoane, apoi rezervarea ta ajunge direct la restaurantul respectiv, într-un soft de rezervări. Primești confirmarea pe loc prin SMS și e-mail și… totul e aranjat!