Două dintre cele mai mari companii de livrări din România, Glovo și UberEats, vin cu măsuri de sprijin pentru restaurante și implementează o serie de măsuri și facilități destinate acestora.
Este evident că fără sprijinul autorităților, un sprijin real, bazat pe măsuri care să poată fi implementate rapid, restaurantele nu vor reuși să treacă peste această perioadă! Pe de altă parte, susținerea comunității este la fel de importantă – fie că vorbim de un număr mai mare de persoane care să comande mâncare acasă, sau de sprijin din partea companiilor de livrare. Astfel de inițiative vedem din partea UberEats și Glovo, care au anunțat deja noi măsuri în contextul epidemiei de COVID-19.
UberEats te ajută să-ți lansezi serviciul de livrare în 48 de ore
Pentru a ajuta restaurantele să intre pe platformă cât mai rapid și să acceseze astfel o nouă sursă de venit, UberEats renunță la taxele de activare în aplicație până la data de 30 aprilie. În plus, pun la dispoziție un sistem de înscriere rapidă și echipe dedicate, așa încât restaurantele să devină active pe platformă în 48 de ore și să înceapă să livreze cât mai repede.
Compania a anunțat și că elimină taxa de livrare pentru toți utilizatorii și restaurantele, până pe 31 martie, astfel încât să ia măsuri împotriva diminuării cererii și să facă livrarea de mâncare accesibilă pentru cât mai mulți utilizatori (folosind codul STAUACASA). În plus, au posibilitatea de a selecta livrarea fără contact în aplicație, prin care curierii lasă comanda în fața ușii sau a casei, evitând contactul direct.
Într-o perioadă în care restaurantele nu mai pot primi clienți, eliminarea taxei de livrare și introducerea noii modalități de preluare a comenzilor permite restaurantelor să ofere noi servicii fără costuri suplimentare și să ajungă la mai mulți clienți. Toate restaurantele partenere le vor oferi clienților posibilitatea de a comanda mâncare prin aplicația UberEats și de a-și ridica apoi singuri comanda direct din locație, fără ca acest serviciu să presupună vreun cost pentru restaurant.
„Vom implementa o serie de inițiative prin care vom continua să sprijinim restaurantele partenere, dedicate în special business-urilor mici, care își țin bucătăriile deschise pentru a-și oferi serviciile utilizatorilor din toate orașele în care suntem prezenți în România.” – Ioana Ilie, Country Lead Uber Eats România.
Glovo oferă acces la sute de mii de clienți prin marketplace
Glovo oferă suport restaurantelor prin consultanță în adaptarea meniurilor pentru zona de livrări, dar și prin posibilitatea adoptării modelului de business Marketplace. Spre deosebire de opțiunea de livrare prin curierii parteneri Glovo, restaurantele își folosesc propriii angajați pentru livrare. Costul de utilizare a platformei este, în acest caz, de aproximativ 12% plus TVA.
Modelul Marketplace are și alte avantaje care pot crește vizibilitatea și vânzările. Spre exemplu, posibilități de promovare – discount-uri, taxe de livrare scăzute, campanii 1+1 gratis. Se pot gestiona ușor comenzile, adresele de livrare ale clienților, aria în care restaurantul este vizibile, taxele de livrare în funcție de valoare comenzii sau distanțel, dar și meniul, programul etc. Restaurantele au la dispoziție un help-center ce poate rezolva rapid problemele și cerințele utilizatorilor.
“Vom verifica toate restaurantele care vor să intre în aplicație că se încadrează în standardul de calitate astfel încât comenzile să fie livrate individual, într-un timp cât mai scurt pentru clientul final, dar totodată respectând și ultimele reguli de protecție și siguranță”, a declarat Victor Răcăriu, directorul general al Glovo România.