Acum o luna, un restaurant din Australia a luat o decizie mai mult decat indrazneata si riscanta. Mai precis, restaurantul Flynn’s din Australia a interzis accesul copiilor sub 7 ani in local. Decizia a fost comunicata pe Facebook pe 5 iulie, proprietarul anuntand ca de la acea data clientii restaurantului trebuie sa aiba peste varsta de 7 ani.
Hotararea a venit dupa urmatorul episod: un grup de oameni, dintre care si 2 parinti cu un copil de 2 ani erau la masa la Flynn’s. La un moment dat, copilul de 2 ani a inceput sa planga. Managerul a aparut si a rugat-o initial pe mama sa il linisteasca pe cel mic. Proprietarul a revenit si i-a rugat pe parinti sa duca copilul afara ca sa nu deranjeze ceilalti clienti. Lucrurile s-au incins, au fost apoi mai multe discutii aprinse si oaspetii au plecat fara sa termine masa. Mama in cauza a scris despre acest episod pe TripAdvisor, dand o nota mica restaurantului si obtinand sustinere de la mai multi membri ai comunitatii TripAdvisor.
Raspunsul managerului nu a intarziat, anuntand chiar din acea zi ca accesul la Flynn’s copiilor sub 7 ani este interzis. Motivatia proprietarei este urmatoarea:
“Oaspetii de la restaurantul Flynn’s trebuie sa aiba peste varsta de 7 ani.
Aceasta decizie vine in urma postului lasat de Christine Hall. Da, am aplicat regula de a nu permite copiilor sub varsta de 7 ani sa intre in restaurant dupa ce ai plecat pentru ca respectam dorintele clientilor nostri de a lua masa intr-o atmosfera calma si in liniste. Feedback-ul de la clientii nostri in ceea ce priveste copiii care tipa a fost mai mult decat negativ, astfel am decis sa introducem aceasta regula pentru a le respecta dorintele si interesele.
Ca un european get-beget, eu respect o anumita conduita atunci cand ies la masa si este responsabilitatea mea ca manager sa transmit parintilor cu copii mici sa gaseasca alternative atunci cand vor sa ia masa in oras (la fel ca orice alta familie in Europa). Daca un om plateste bani pentru a avea un pranz placut, o aniversare sau o luna de miere, va rugam sa va faceti voua si celorlalti o favoare de a obtine un baby-sitter sau de a scoate copilul care tipa in afara restaurantului. Este pur si simplu o forma de respect pentru alte meseni, indiferent daca sunt doi sau douazeci de oameni in restaurant. Acestea sunt pur si simplu abilitati sociale de baza si nu simt ca ar trebui sa invatam noi parintii cum sa se ocupe de copiii lor. Sonia Tymecka, managerul restaurantului Flynn.”
Acest episod a starnit marea schisma a iubitorilor de restaurante, publicul impartindu-se in 2 tabere, ambele la fel de vocale. Prezicerile pareau sa fie in defavoarea restaurantului, dar la 3 saptamani dupa decizie, proprietarii Flynn’s au anuntat ca au avut un record de vanzari din cei 14 ani de existenta.
Multi oameni au aplaudat decizia restaurantului Flynn’s, mai ales cand au instaurat si regula in care clientii au voie sa vina cu animalele de companie.
Voi in ce tabara sunteti? Ati fost vreodata intr-un restaurant in care ati fost deranjati de tipetele unui copil si v-ati dorit o astfel de regula in care cei mici sa nu aiba voie in local? Sau credeti ca e o decizie stupida si discriminatorie?